نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
میلاد بیگی: پیشنهاد دو هزار دلاری برایم خنده‌دار است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تکواندوکار ملی‌پوش جمهوری آذربایجان به خبرورزشی گفت: شنیده‌ام در لیگ ایران به بازیکنان مبالغی می‌دهند که اصلاً ارزش گرم کردن هم ندارد چه برسد به مبارزه! واقعاً مبالغ قرارداد بازیکنان در لیگ تکواندو ایران فاجعه است. 

خبرورزشی/ تکواندو؛ کرونا و تعطیلی مرزهای هوایی، میلاد بیگی را در ایران ماندگار کرده است. تکواندوکار ملی‌پوش جمهوری آذربایجان که با تعطیلی تمریناتش برای دیدار با خانواده‌اش به ایران آمده، این روزها تمریناتش را زیر نظر مربی اختصاصی‌اش انجام می‌دهد؛ امید مدال طلای آذربایجانی‌ها، البته پیشنهاد مبارزه در لیگ برتر ایران را هم داشته اما او به شرط قرارداد چشمگیر آن را قبول می‌کند. 

انگار با تعطیلی مرزهای هوایی توگیر افتاده‌ای؟
بله، من تقریباً پنج ماه پیش وقتی با شیوع کرونا اردوی تیم ملی تکواندو تعطیل شد، با اجازه سرمربی برای دیدن خانواده‌ام به ایران آمدم. حالا هم مرزهای هوایی بسته است و نمی‌توانم به آذربایجان برگردم. 

با این شرایط دور از اردوی تیم ملی تکواندو آذربایحان، چطور سر می‌کنی؟
من مربی شخصی دارم و زیر نظرش تمریناتم را پُرقدرت انجام می‌دهم. برای اینکه مرز هوایی بسته شده و ما هم اردو نداریم فعلاً من در ایران تمرین می‌کنم، خیلی هم به من خوش می‌گذرد (باخنده). فقط امیدوارم هرچه زودتر واکسن این ویروس در دسترس قرار بگیرد تا مردم دنیا از شر این بیماری نجات پیدا کنند. واقعاً شرایط خسته‌کننده‌ای شده و آمار مرگ ناشی از کرونا هم نگران‌کننده است. 

با رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی آذربایجان در مورد نحوه تمرینات در ایران ارتباط دارید؟
بله، ما کم و بیش با هم در ارتباط هستیم. قطعاً با برگشت به آذربایجان دوباره تمریناتم مثل روال قبل زیر نظر او است اما فعلاً با عبدا... خدابخشی مربی شخصی تمرین می‌کنم و یاسر دهقان نیز مربی بدنساز است. 

فدراسیون تکواندو آذربایجان مدت‌ها مشکل مالی داشت و حقوق و پاداش شما را پرداخت نمی‌کرد، حالا چطور حقوق شما در تعطیلات فعلی پرداخت میشود؟
ما انتظار داشتیم با شیوع کرونا و تعطیلی اردوهای تیم ملی تکواندو آذربایجان، مسئولان فدراسیون بدقولی کنند اما خوشبختانه آنها بدون هیچ کم و کاستی حقوق ماهانه ما را منظم پرداخت می‌کنند. نزدیک یک سال بود فدراسیون تکواندو آذربایجان درگیر مشکلات مالی بود که با فشار آقای مهماندوست این مشکلات حل شد و خوشبختانه هر ماه حقوق همه بازیکنان پرداخت می‌شود. خوشحالیم که به‌خاطر شرایط کرونا آنها ما را درک می‌کنند و حقوق ما را می‌دهند. البته پس از دوبار مدال‌آوری در مسابقات قهرمان جهان مسئولان کمیته ملی المپیک آذربایجان پاداشی که قول داده بودند را هنوز پرداخت نکرده‌اند. 

درست است به شما برای مبارزه در لیگ برتر تکواندو ایران پیشنهاد شده است؟
اگر پیشنهاد جدی باشد قطعاً در لیگ ایران به عنوان تمرین بازی می‌کنم اما مبلغ قرارداد من طوری نیست که باشگاه‌های ایرانی بتوانند پرداخت کنند. شنیده‌ام در لیگ ایران به بازیکنان مبالغی می‌دهند که اصلاً ارزش گرم کردن هم ندارد چه برسد به مبارزه! واقعاً مبالغ قرارداد بازیکنان در لیگ تکواندو ایران فاجعه است. 

صحت دارد یک باشگاه به شما پیشنهاد ۲ هزار داری داد؟
 
یک پیشنهاد از تیم لیگ برتری دارم که آنها از نظر مالی اوضاع خوبی دارد. البته آنها اصلاً مبلغی را اعلام نکرده‌اند. وقتی من ماهانه حقوق بیش از پنج هزار دلاری می‌گیرم، چطور ممکن است برای یک فصل پیشنهاد قرارداد ۲ هزار دلاری را قبول کنم؟ این مبلغ واقعاً خنده‌دار است. باید مبلغ قرارداد به اندازه‌ای باشد که تمایلی برای گرم کردن داشته باشم. واقعاً دلم برای تکواندوکاران لیگ برتری بابت قراردادهایشان می‌سوزد. ایران شرایط اقتصادی خوبی ندارد و آنها با مبالغ ۳۰، ۴۰ میلیونی چطور باید زندگی کنند؟ تکواندوکاران ملی‌پوش قبلاً قراردادهای ۱۰۰ میلیونی داشتند و با آن پول‌ها خانه و ماشین می‌خریدند اما حالا بهترین بازیکن لیگ برتر ۹۰ میلیون هم نمی‌گیرد! با این پول‌ها حتی ملی‌پوشان ما هم نمی‌توانند کاری کنند چه برسد به بازیکنان معمولی که حتی بعضی از آنها برای هر بازی مبلغ ناچیز می‌گیرند!

پس اگر پیشنهاد مالی خوب باشد در لیگ بازی می‌کنید، وگرنه فقط تمرین اختصاصی انجام می‌دهید؟
من طبق شرایط تصمیم می‌گیرم. اگر از لحاظ مالی شرایط خوب باشد بازی می‌کنم، وگرنه به آذربایجان می‌روم، به بازی در لیگ برتر فکر می‌کنم اما به شرطی که از لحاظ مالی بتوانند راضی‌ام کنند. 

حرفی مانده؟
من برای تصاحب سهمیه المپیک خیلی تلاش کرده‌ام. دوره قبل خیلی آماده بودم اما کم تجربه، حالا با کوله‌باری از تجربه و انگیزه با مهماندوست می‌رویم تا به کمک خدا مدال طلای المپیک توکیو را بگیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی