نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تینا آخوندتبار: چهره‌ام را فدای بوکس کردم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تینا آخوندتبار بازیگر سینما به خبرورزشی گفت: قرار است تا چند روز آینده در وزن ۵۸ کیلوگرم با یکی از بوکسورهای معروف بلاروس مبارزه کنم. حریفم یک چهره سر شناس این کشور است. او در MMA و کیک بوکسینگ کار کرده اما رشته و حرفه اصلی‌اش بوکس است.

خبرورزشی/ بوکس؛ شهرتش را مدیون جعبه جادویی تلویزیون می‌داند، نقش‌های زیادی را در سریال‌های مختلف بازی کرده خوب هم  از پس آنها برآمده است. اما عشق مبارزه روی رینگ برای چیز دیگری بود، به حدی جذاب که برایش چند سال قید سینما و تلویزیون و مهمتر از آن زیبایی صورتش را هم زده است. صحبت از تینا آخوندتبار است که تا به امروز ۶ مبارزه رسمی بدون باخت داشته و قرار است هفته آینده در هفتمین مسابقه رسمی‌اش در بلاروس با حریف سرسخت و حرفه‌ای مبارزه کند. 

خانم آخوندتبار مردم جامعه تینا را بیشتر با چهره سینما و تلویزیون میشناسند، بعد از چند سال دوری، چه خبر از سینما؟
بازی بوکس یک بازی فکری است، دقیقا مثل شطرنج. اصلا آن طور که بعضی ها  تصور می کنند اصلا بوکس دعوای خیابانی نیست، درون بوکس چیزی دیگری است، چیزی که مرا از سینما به بوکس برده  تا حدی که به خاطر بوکس سینما را رها کردم. حالا ۶ سال است که خبری از سینما ندارم و اصلا بازی نکرده‌ام. البته پیشنهادهای خوبی در این چندسال داشتم، حتی بیشتر از قبل و اتفاقا برای فیلم‌های اکشن به من پیشنهاد شده است. اولین و آخرین گزینه برای بازی‌های اکشن در سینما تینا آخوندتبار است اما فعلا هدفم قهرمانی در بوکس است.

قبول داری نمی توانستی همزمان در سینما و بوکس باشید و برای موفقیت باید یکی را انتخاب می‌کردی؟
 به نظرم، سینما هم یک رینگ بوکس است، برای ساختن هرچیزی باید کار کنیم تا یک آدم متفاوت باشیم. وقتی دیدم نمی‌شود در سینما و بوکس همزمان جنگید، تصمیم گرفتم بوکس را به سرانجام برسانم و بعد از آن با چهره یک قهرمان به سینما برگردم. قرار بود من نقش بوکسوری را بازی کنم اما به  همان اندازه دوست داشتم در زندگی شخصی آن را حرفه‌ای کار کنم و با تصمیم جدی  بوکس را ادامه بدهم. من با شخصیتی که ۲۷ سال زندگی می‌کردم و می‌شناختم تصمیم به مبارزه در بوکس گرفتم و بعد به سینما برگردم.

احساس خطر نمی کردی که چهره لطیف و هنری شما در این رشته آسیب ببیند؟
دقیقا من از یک چهره هنری و لطیف که در واقع چهره اولویت آن است به رشته‌ای آمدم که در آن آسیب دیدگی وجود دارد. من نمی‌توانم بگویم در سینما موفقیتم ربطی به چهره‌ام نداشت، اولین پوئن مثبت من چهره‌ام بود. اما حالا برای بوکس صورت و زیبایی‌ام را  گذاشته‌ام چون عاشقش هستم.

کسی به شما توصیه نکرد در مسیر جدید تجدید نظر کنی ؟
آدم‌های خیلی زیادی بودند که اول  می‌خواستند منصرفم کنند اما من تصمیم را گرفته بودم. من از لحاظ مالی، جایگاه اجتماعی و خیلی مسائل دیگر پیشرفت زیادی کرده‌ام. سینمای ما هم در حد کن و هالیود نیست اما سینما به من  اعتمادبه‌نفس داد و از لحاظ جایگاه اجتماعی به شرایط خوبی رسیدم. بعد از اعتمادبه‌نفس باید عزت نفس باشد که بوکس و رینگ آن  را به من داد و گرفتار بوکس شدم (باخنده). حالا من بازیگری هستم، عاشق بوکس. هرکسی کنار اعتماد بنفس، عزت نفس داشته باشد می‌تواند هرکاری را به راحتی انجام دهد و به آن باور برسد که می‌تواند.

به عنوان یک بازیگر، وقتی در پایان مبارزه از رینگ خارج می‌شوی، چه حسی داری؟
من هر وقت از رینگ خارج می‌شوم، یک آدم دیگری هستم. جدا از اینکه یک چیز جدید یاد گرفته‌ام فردای آن روز یک آدم جدیدی  هستم و این همیشه انرژی‌ام را دو برابر می کند و دنبال یک مرحله بالاتر می‌روم. این اتفاقات باعث می‌شود دنبال کار جدید و یاد گرفتن کار تازه‌ای بروم و مبارزه با حریف بزرگتر و رقیب سرسخت‌تر.

تینا آخوندتبار

درست است برای هفتمین مبارزه رسمی به زودی روی رینگ می‌شوی؟
بله قرار است تا چند روز آینده در وزن ۵۸ کیلوگرم بایکی از بوکسورهای معروف بلاروس مبارزه کنم. فعلا حدود سه هفته است که در بلاروس تمرین می‌کنم، حریفم یک چهره سرشناس این کشور است. او در MMA و کیک بوکسینگ کار کرده اما رشته و حرفه اصلی‌اش بوکس است. او با روی جوینز تمرین می‌کند و یک بوکسور کاملا حرفه‌ای و سطح بالا است. در این مدت همه مبارزاتش را آنالیز کرده‌ام و ضعف و قوتش را خوب می‌شناسم. اول اعتمادبه‌نفس او را در رینگ شکست می‌دهم تا  بعد برنده از رینگ خارج شوم.

از مبارزات قبلی برایمان تعریف کن.   
در این چند سال ۶ بازی در باشگاه فنرباغچه داشتم که همه مبارزاتم را برنده شده‌ام و در ۲ بازی حریفانم را ناک اوت کردم. فنرباغچه دو باشگاه بزرگ حرفه‌ای و آماتور دارد، من در باشگاه حرفه‌ای بازی می‌کردم. در کشورهای اوکراین و ترکیه مبارزات خوبی داشتم و حالا با تکیه بر تجربیاتی که دارم می‌خواهم در هفتمین بازی هم برنده باشم.

بزرگترین هدف شما در بوکس چیست و چقدر به آن نزدیک شده‌ای؟
در کشوری که ما زندگی می‌کنیم، دختران آن نیاز دارند تا ورزش کنند و همه آنها در جست‌وجوی هدفشان هستند. برای رسیدن به هدفم می‌جنگم تا به مسیر اصلی برسم و نمی‌خواهم اشتباه کنم.

نوع پوشش تو در مسابقات بوکس آیا محدودیتی برای فعالیت شما به وجود نمی‌آورد؟
محدودیت شخصی برایم دارد. حتی موهایم را کوتاه کردم تا راحت‌تر باشم. من سه بازی سخت با روسری و لباس پوشیده داشتم، اما مبارزه جذابی به نمایش گذاشتم. دقیقا در همه مبارزات دو برابر رقبایم لباس می‌پوشم اما اصلا برایم مهم نیست چون هدف دارم. می‌توان با لباس پوشیده هم بازی کرد و موفق شد. من شخصا هرطوری که بخواهم مغزم را با بدنم هماهنگ می‌کنم. کافی است ۲۱ روز ساعت ۷ بیدار شوید، بعد از آن چه بخواهید چه نخواهید هر روز ساعت ۷ صبح بیدار می‌شوید. یک ماه با لباس پوشیده تمرین کنید، بعد از آن این شیوه ملکه ذهن شما می‌شود.

حرف آخر؟ 
بزرگترین هدفم در ورزش رفتن روی سکوی قهرمانی است، همه تلاشم را می‌کنم تا به اهدافم برسم، امیدوارم هفته آینده مثل مسابقات قبلی دست پراز رینگ خارج شوم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امید اس اس IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    خخخخخخ برو خانوم زیبایی صورت کجا بود؟؟ علی عبده هم بوکسور بود
    • سجاد استقلالی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      اولا که مایه آبروریزی برای استقلالی ها هستی، دوما حتما بسیار خوشتیپ و زیبا هستی خودت!
    • امید اس اس IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      سجادجان خب حقیقت رو گفتم من یه لحظه یاد علی عبده افتادم
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    پولش را گرفتی با رضایت خودت هم‌ وارد این رشته شدی مدال المپیکی هم نداری سر ملت منت نگذار
    • امید اس اس IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
      والا
  • عبدالکریم IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    .... والله با این نوناشون .....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی