نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دورتموند – بایرن‌مونیخ‌؛ جنگ ابرقدرت‌های آلمانی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مثل همه درکلاسیکرهای فصول اخیر، این بازی هم سرنوشت‌ساز خواهد بود و شاید نام قهرمان بوندس‌لیگا را تغییر دهد. دورتموند نمی‌خواهد مثل خیلی از نبردهای سالیان اخیر مقابل بایرن‌مونیخ بازنده باشد.

خبرورزشی/ بوندس‌لیگا آلمان؛ امشب از ساعت ۲۱ در ورزشگاه زیگنال‌ایدوناپارک، مهم‌ترین دیدار نیم‌فصل اول بوندس‌لیگای آلمان آغاز خواهد شد. «دِرکلاسیکر» باز هم مهم‌ترین عنصرش یعنی تماشاگران را نخواهد داشت. دورتموند و بایرن‌مونیخ که هر دو تا قبل از هفته هفتم، ۱۵ امتیاز کسب کرده‌اند، سخت در پی کسب این ۳ امتیاز مهم برای ادامه دادن مسیرشان در کورس قهرمانی هستند. 

دورتموند؛ پایان شکست‌ها
اگر زنبورها برخی اوقات تصمیم نگیرند غافلگیرمان کنند، می‌توانیم بگوییم تیم خوب و قدرتمندی شده‌اند. تیمی مملو از ستاره‌های جوان که هر باشگاه بزرگی برای استخدام‌شان می‌تواند برنامه داشته باشد. مثلث سانچو، رویس و رینا پشت‌سر هولاند. خط آتشی ایده‌آل و البته خط دفاعی که این فصل امیدوارشان کرده. دورتموند به غیر از شکست مقابل آگسبورگ، در ۵ بازی دیگر این فصل گلی نخورده. در لیگ قهرمانان اروپا هم شکست اول مقابل لاتزیو را جبران کردند اما همه می‌دانند مهم‌ترین بازی برای دورتموند دِرکلاسیکر است، نبردی که فصل قبل آنها را از کورس قهرمانی دور کرد. حالا با بایرن هم‌امتیاز هستند و این برد می‌تواند در ادامه مسیر برای‌شان اهمیت زیادی داشته باشد. مهم‌تر اینکه میزبان هستند و به همه امتیازات بازی باید فکر می‌کنند. 

بایرن‌مونیخ‌؛ ابرقدرت‌ها
از وقتی که کرونا آمد، بایرن‌مونیخ هم اوج گرفت. در هفته‌های پایانی فصل گذشته و ابتدایی این فصل، کمتر تیمی بوده که توان ایستادگی مقابل باواریایی‌ها را داشته باشد. هانسی فلیک تجربه سال‌ها دستیاری را خوب در بایرن پیاده کرده و حالا ابرقدرت فوتبال جهان شده‌اند. بایرن می‌تواند حتی به رکوردی در فوتبال برسد که هیچ‌وقت رخ نداده، یعنی کسب سه‌گانه برای ۲ فصل متوالی. هم در بوندس‌لیگا به صدر برگشته‌اند و هم در لیگ قهرمانان اروپا رقبا را باز هم راحت می‌برند. می‌توان گفت آن باخت عجیب مقابل هوفنهایم تنها به‌دلیل خستگی رقم خورده. بازی‌ها فشرده است و چنین اتفاقاتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. بایرن به‌طور میانگین در هر بازی ۴ گل زده و تیمی بی‌رحم است. آیا باز هم دورتموند را می‌برند تا نزدیک‌ترین رقیب را از میدان به در کنند؟

آخرین جدال
در آخرین روز ماه سپتامبر، بایرن‌مونیخ موفق شد ۳ بر ۲ دورتموند را شکست دهد و قهرمان سوپرجام آلمان شود. تولیسو، مولر و کیمیش برای بایرن و برانت و هولاند برای دورتموند گل زدند. 

آمار بازی
۱۲۷) در ۱۲۷ دِرکلاسیکر قبلی، بایرن‌مونیخ ۶۱ برد و دورتموند ۳۳ برد داشته‌اند و ۳۳ بازی هم مساوی شده است. 
۱۰۴) در ۱۰۴ مسابقه قبلی دورتموند و بایرن در بوندس‌لیگا، زنبورها ۲۶ برد و باواریایی‌ها ۴۹ برد کسب کرده‌اند و ۲۹ بازی هم با تساوی پایان یافته است. 
۶) بایرنی‌ها در ۷ بازی آخرشان مقابل دورتموند در بوندس‌لیگا، ۶ مرتبه پیروز شده‌اند که شامل ۳ برد متوالی در دیدارهای آخر می‌شود. 
۲) آخرین برد دورتموند در بوندس‌لیگا مقابل بایرن دقیقاً به ۲ سال قبل برمی‌گردد. نوامبر ۲۰۱۸ در زیگنال‌ایدوناپارک ۳ بر ۲ برنده شدند. 
۱۳) ۱۳ دِرکلاسیکر آخر گل داشته و با تساوی بدون‌گل تمام نشده. آخرین دیدار بوندس‌لیگایی که بدون گل شد، نوامبر ۲۰۱۶ بود. 
۲) دورتموند این فصل در دفاع خوب کار کرده. در ۶ بازی ابتدایی فصل فقط ۲ گل دریافت کرده‌اند و بهترین خط دفاعی را داشته‌اند. 
۲۴) بایرن‌مونیخ با ۲۴ گل زده تا هفته ششم و میانگین ۴ گل در هر بازی، بهترین خط حمله بوندس‌لیگا را در اختیار دارد. 
۱۶) روبرت لواندوفسکی، ستاره خط حمله بایرن‌مونیخ در ۱۲ بازی مقابل تیم سابقش ۱۶ گل به ثمر رسانده است. 
۵) ارلینگ هولاند این فصل در بوندس‌لیگا ۵ گل زده که همگی در زیگنال‌ایدوناپارک بوده. او هر ۷۷ دقیقه یک گل برای زنبورها زده. 
۱۰) لِوا با ۱۰ گل صدرنشین جدول گلزنان بوندس‌لیگاست. او رکورد شگفت‌انگیز هر ۳۷ دقیقه یک گل را ثبت کرده. 
۴۴) هانسی فلیک هنوز هم به ثبت رکورد فوق‌العاده‌اش ادامه می‌دهد. در ۴۸ بازی‌ای که مربی بایرن بوده تیمش ۴۴ بازی را برده. ۹۱ درصد برد برای او ثبت شده. 

مصدومان و محرومان
مارسل اشملتسر و دن اکسل زاگادو، مدافعان دورتموند هنوز هم به‌دلیل مصدومیت زانو دور از میادین هستند و به دِرکلاسیکر نمی‌رسند. آلفونسو دیویس، تانگی نیانزو و یاشوا زیرکزی، بازیکنان جوان بایرن‌مونیخ هم به دلایل مختلف دِرکلاسیکر را از دست داده‌اند. نیکلاس زوله کرونا را پشت‌سر گذاشته اما مشخص نیست به ترکیب بایرن برگردد. 

ترکیب احتمالی دو تیم
دورتموند:
بورکی، مونیه، آکانجی، هوملس، گوئریرو، بلینگام، ویتسل، سانچو، رویس، رینا و هولاند
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، بواتنگ، آلابا، اِرناندس، کیمیش، گورتسکا، گنبری، مولر، کومان و لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    بایرن مونیخ بهترین تیم هست به امبد برد مقتدرانه بایرن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی