نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
کمبودهای تحمیلی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کار یحیی سخت است! به همین سختی که برابر سایپا دیدیم! در دفاع دشوار، در حمله دشوارتر، ولی اصل ماجرا برمیگردد به هافبکها که ناجورند!

خبرورزشیاردشیر لارودی؛ یکم- یحیی از عهده این کار سخت برخواهد آمد به شرط اینکه بتواند جنس بازیکنانش را جور کند! به شرط آنکه در میانه زمین، فکری به حال بازی هافبک‌هایش کرده باشد! به شرط اینکه توپداریاش در ۱۸ قدم حریف -چه سایپا باشد و چه هر تیم دیگری- بالا و بالاتر برود، قابل توجه آقای عبدی! و به شرط آنکه یحیی برای خط حمله‌اش چیزی بخواهد ورای داراییهای فعلیاش! به شرط اینکه قدرت و سرعت و گستره یادگیری تیمش، چه تیمی و چه فردی، بیشتر از این باشد که حالا هست! و به یک شرط مهم دیگر:
...یحیی، خودش و دستیارانش، نسبت به خودشان دچار بی‌باوری نشوند!... کار یحیی سخت است!... پرسپولیس هم تیم روزهای سخت است ولی نه به این آسانی و سهولت که الان میبینیم! در همین بازی اول که نتیجهاش میتوانست پرگل هم باشد، دیدیم! پرسپولیس، تا جایی مرد روزهای سخت نشان میدهد که جنسش- و یا جنس بازی‌اش- جور باشد!... جور باشد!

عبوس و ناشاد و روغن نخورده
شخم که نمیزدید
دوم- ذوبآهن فراتر از حد تصور بازی کرد! گلزن خارجی ذوبآهن، همان مردی است که هر تیم یکی مثل او را باید در زمین داشته باشد! ذوبآهن، اگر بتواند هافبکهایش را -که در دانسته بازی کردن، بهتر از تیم‌های دیگر نشان دادند- با خط حملهاش جفت و جور کند، کاری کرده است مطلوب که امکان شدنش زیاد است! تا رحمان رضایی، چقدر مربی روزهای تمرین هم باشد! برای مسابقه‌ها که میتوان رویش حساب کرد! 
و اما فولاد اهواز که دیگر خالص اهوازی نیست! تیم فولاد یک خوبی دارد که خیلی خوب است: ...خودباوریاش نه کامل، ولی بالاست! فولاد از دفاع کردن خوب به حمله میرود! نکونام، باید روی همین ویژگی مهم بیشتر کار کند تا زمان بهینه بازیاش بیشتر هم بشود! برای بازی اول، برای بازی در خانه حریف، فولاد را بد ندیدیم! یک کمی دستپاچگی مزاحم کارشان بود ولی خصلتاً دستپاچه و شلوغکار نیستند! میتوان با فولاد کاری کرد که...  
نساجی را هم بد ندیدیم! تیم عوض شدهای که فوتبالش از روزهای خوب پارسال هم بهتر است! رفتن فکری مسئلهای درست نکرده و این یعنی: ...تیمی است که مربی دارد و مربیاش در جای جای بازی تیمش حضور مؤثر دارد! مسئله روز اول، مسئله تراکتور است! تراکتور آدم را یاد آدمهای خسته از مبارزه با کرونا میاندازد! تراکتور باید از بازیاش لذت ببرد و نمیبرد! زورکی که نمیتوان خوش بود ولی اشکال تراکتور در بازی اول این بود: ...زورکی میخواست عبوس و ناخوشنود و مثل آقابزرگها باشد! یک کمی شیطنت، ذرهای سرزندگی! تراکتور زمین را شخم نمیزند، بازی میکند!

تدریجاً خوب میشوند!
سوم- تیم‌هایی هستند که درجا میزنند! نحوه بازی این قبیل تیم‌ها، سال تا سال عوض نمیشود! یک شکل و یک گونهاند! در عین حال که خصوصیتی که شناسهاش و شناسنامهاش باشد ندارد، ولی کارش با توپ و بدون توپ هم فاقد ارزشهای حرکتی است! 
این را داشته باشید تا برسیم به روزهای سوم، چهارم لیگ برتر که در این بارهها، لاجرم و ناگزیر بیشتر صحبت باید کرد! ما قبول داریم که تیم‌ها هنوز قوام نگرفتهاند و بازیشان هنوز جا نیفتاده! شما هم بپذیرید که با شدت و ضعف بیشتر یا کمتر، تمام تیم‌های همه لیگ‌ها همین‌طورند، از آسان به دشوار پیش میروند و پختگی افکار تاکیتیکیشان تدریجاً سراغ‌شان را میگیرد!

پیکان سنت‌شکن
چهارم- از تیم‌هایی که در بازی‌های هفته اول در حد انتظار ظاهر شدند، یکی نساجی قائمشهر بود که در اراک به معنای واقعی کلمه، غوغا کرد و صاحبخانه را ۳ بر صفر شکست داد! و اما صاحبخانه که این هم نمایشی داشت در تراز توقعی که از پیش داشتیم، آلومینیوم اراک بود! هم گل خورد مثل دسته‌های گل! هم بازی خانگی را باخت و نشان داد که لیگ برتر با دسته اول چقدر فرق دارد! شما این واقع‌بینی را تا اینجا داشته باش تا برسیم به واقعیات منتظره دیگر!

توقعی از مهدی تارتار
پنجم- یک بازی از ۸ بازی هفته اول برگزار نشد، میان نفت آبادان و پیکان تهران! پیکان دست به تجربهای زده است که اگر بگیرد، ارزش تقلید و تکرار و تبدیل شدن به یک شیوه را دارد! پیکان یک فوتبال‌شناس جوان را به عنوان مدیرعامل تیم خود برگزیده است! امسال در پیکان خبری از فامیلم اینا و دوست بیکار نیست! تیم پیکان امسال، به عنوان بنگاه کاریابی به کار گرفته نشده است! بر سر همین شیوه عمل که مقبولش باید دانست، عبدا... ویسی رفت که مربی خوبی است و در پیکان هم خوب بود و مهدی تارتار آمد که یک حرف را باید آویزه گوشش کند: فوتبال را این همه خنثی بازی نکند! 

پشت چشم
از آقای سهیل مهدی باید پرسید که حُسن و خوبی تعویق بازی نفت آبادان-پیکان چه بود؟ و در جوابِ جواب ایشان باید پشت چشم نازک کرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احسان NL ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    جناب لارودی: از این نگاه و نوشته تون خیلی تعجب کردم و اصلاً ازتون انتظار نداشتم. در این که عیسی آل کثیر در انجام این حرکت تقصیر نداشت باهاتون موافقم اما اینکه پرسپولیس رو مقصر ندونیم و مظلوم بدونیم، حرف درستی نیست. سرپرستی تیمهای ایرانی باید مدام تمام شیوه نامه های فیفا و AFC رو بخونن و مفادشون رو به بازیکنان انتقال بدن و با دقت مواظب انجام این امور توسط بازیکنان باشن. ظاهراً حرکت آل کثیر مدتهاست که مصداق بارز توهین نژادی شناخته شده و برابر قانون خودمان «جهل به قانون در ارتکاب کار غیرقانونی، مسموع نیست». این جمله ی یک قاضی کشور خودمونه. بنابراین به جای حرامیان AFC و شیخ سلمان باید سراغ مدیران باشگاههای خودمون بریم.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    مگر حرومی ها در afc بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جناب لاوردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی