اکبر خورشیدی‌فر: رفتن به المپیک راحت نیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اکبر خورشیدی‌فر مربی که دستیار برخواه در اردو شده، به کیانوش رستمی ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم با شانس کم برای سهمیه المپیک توکیو اولتیماتوم می‌دهد.

 خبرورزشیوزنه‌برداری؛ اکبر خورشیدی‌فر مربی تیم ملی برای کیانوش رستمی غایب تیم ملی وزنه‌برداری خط و نشان کشید. ۹ روز بعد از شروع اردوی تیم ملی. کیانوش رستمی مثل قبل طبق برنامه همیشگی‌اش تنها در کرمانشاه تمرین می‌کند. در حالی که اعضای شورای مشورتی قبل از شروع اردو بر تمرین کیانوش زیر نظر سرمربی تأکید داشتند و ظاهراً همان‌جا خواسته بودند در صورت سرپیچی‌اش با او برخورد شود اما وزنه‌بردار دسته ۸۹ کیلو به‌رغم ناکامی در سه مسابقه مهم در دو سال قبل باز هم بر موضع خودش اصرار دارد. 

حالا اکبر خورشیدی‌فر مربی که با ابتلای علی جباری دستیار برخواه در اردو شده، به کیانوش رستمی ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم با شانس کم برای سهمیه المپیک توکیو اولتیماتوم می‌دهد. او می‌گوید: «کیانوش سال قبل، با اینکه به اردوی تیم ملی دعوت شد اما ترجیح داد تنها تمرین کند، او باید بداند که رفتن به المپیک راحت نیست و باید زحمت بکشد و خودش را با شرایط وفق دهد. مدعیان دیگری هستند که در دسته او و حتی وزن دیگری برای سهمیه المپیک تلاش می‌کنند. شرایط اردو آسان نیست، ولی او باید با این شرایط و تمرین کنار بقیه ملی‌پوشان وفق پیدا کند. هر ورزشکاری که زحمت بکشد نتیجه بهتری می‌گیرد، شکی نیست که او در این عرصه زحمت ‌کشیده اما باید با یکسری مسائل کنار بیاید. فدراسیون می‌داند و رستمی که دلیل‌های همیشگی را برای عدم حضور در اردوی تیم ملی می‌آورد.»

خیال راحت کیانوش
با اینکه محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از غیبت کیانوش رستمی در اردو ناراضی است اما تا وقتی اقدام جدی نشود، کیانوش طبق برنامه خودش پیش می‌رود. چراکه خیال او راحت است چه به اردو برود و چه نرود از حالا اسمش در لیست مسافران قهرمانی آسیای ازبکستان هست. محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری که با نوشتن اسم رستمی در لیست اردونشینان، قید حضور جوانانی مثل رضا دهدار و رضا بیرالوند در اردو را زده، به نظر می‌رسد همچنان مجبور به تحمل او باشد. با همان شرایط قبلی‌اش. 

آماده‌باش به وزنه‌برداران جوان
وزنه‌بردارانی که سال قبل به دلیل مصدومیت غایب رکوردگیری بودند و با تعویق رقابت‌ها بعد از شیوع کرونا خیلی امیدوار شدند که دوباره بتوانند شانس‌شان را برای حضور در قهرمانی آسیا محک بزنند اما حالا با دعوت نشدن به اردو باز هم بیرون تمرین می‌کنند تا در هفته اول دور رفت به میزبانی اهواز، خودی به سرمربی تیم ملی نشان دهند. نکته بد ماجرا اینجاست به‌رغم سرپیچی رستمی برای حضور در اردوی تیم ملی اما برخواه اسم او را از حالا در لیستش برای قهرمانی آسیای ازبکستان نوشته است. اتفاقی که ظاهراً با حمایت‌های پنهانی تمام‌نشدنی علی مرادی رئیس فدراسیون از این وزنه‌بردار نشأت گرفته و همچنان ادامه دارد. در حالی که وزنه‌بردارانی مثل دهدار، بیرالوند و حتی علی میری می‌توانند جانشین مناسبی برای رستمی باشند، باید همچنان پشت خط باشند تا دوران افولش که چند سالی است شروع شده، به اوج برسد. رستمی که حالا شانس زیادی برای المپیک توکیو ندارد، در صورت ناکامی در قهرمانی آسیای ازبکستان و انتخابی المپیک شاید آخرین میدانی باشد که در آن وزنه می‌زند. در صورت تحقق این مسئله، با رفتن او فرصت پوشیدن دوبنده تیم ملی برای وزنه‌بردارانی مثل میری، بیرالوند، دهدار و حتی سیدایوب موسوی فراهم می‌شود تا در دسته ۹۶ کیلوگرم خودنمایی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی