نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
سپاهان هم باید حمله کند، هم دفاع 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیمی که می‌خواهد ببرد، فقط نیاز به حمله ندارد. برای بردن تیم علاوه بر حمله باید خوب دفاع کند در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ سپاهان در اولین دیدار برابر گل‌گهر سیرجان شکست سختی را متحمل شد؛ شکست ۳ بر یک برابر گل‌گهر که دومین فصل حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند و همچنین امیر قلعه‌نویی را بالای سر دارد برای سپاهان تلخ و ناگوار بود اما از حسن‌های این شکست می‌توان به رقم خوردن آن در هفته اول اشاره کرد و اینکه سپاهان را در همان ابتدای بازی‌ها متوجه یک حقیقت بزرگ کرد. فقط تیم‌های اسمی و پرمهره نمی‌توانند برای سپاهان سد ایجاد کنند بلکه تیم‌های کوچک شهرستانی هم می‌توانند تیم‌های مدعی را متوقف کنند یا شکست دهند. 

سپاهان در بازی با گل‌گهر البته اسیر اشتباهات فردی هم شد؛ اشتباهاتی که اگر رخ نمی‌داد، شاید نتیجه بازی به گونه دیگری می‌شد اما اشتباهات فردی هم جزئی از بازی‌هاست و سپاهان باید آماده شود در چنین روزهایی هم ۳ امتیاز کسب کند؛ یعنی خیلی سریع اشتباهات را برطرف کند. مرور بازی بیانگر این موضوع مهم است که سپاهان برای بردن بازی کرد. این خیلی خوب است اما تیمی که می‌خواهد ببرد، فقط نیاز به حمله ندارد. برای بردن تیم علاوه بر حمله باید خوب دفاع کند در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد. سپاهان فصل گذشته در چند تورنمنت مهم جام را از دست داد اما این نباید بهانه‌ای شود که در بازی‌های پیش‌رو سراسر حمله شود. این یک ایده و یک تصمیم احساسی است. برای جبران جام‌هایی که از دست رفت، همان‌طور که اشاره شد تیم علاوه بر حمله باید دفاع کند. یعنی زمانی که توپ را از دست می‌دهد تبدیل به یک تیم مدافع شود. این‌طور می‌شود گفت سپاهان بیش از اندازه جلو بازی می‌کند و این ایده در بازی با گل‌گهر کار دست سپاهان داد و بازی را با نتیجه ۳-۱ واگذار کرد. شکستی که حتی منجر به ارائه تصمیمات احساسی از سوی محرم نوید کیا شد. او حتی به این بهانه برادرش را خیلی زود تعویض کرد. در ادامه با اضافه شدن علیرضا مرزبان به کادر فنی تیم تصور می‌شود شرایط برای سپاهان کمی بهتر شود. برای سپاهان حمله منطقی به مراتب بهتر از حمله احساسی است. سپاهان برای از دست دادن توپ هم باید اندیشه کند. فوتبال دو بخش دارد؛ زمانی که توپ را در اختیار داری و زمانی که توپ دست حریف است. سپاهان برای بازگشت به روزهای خوب باید برای بخش دوم هم برنامه‌ریزی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی