نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیم‌های علیرضا منصوریان دیر فرشینگ می‌شود!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منصوریان در تمامی تیم‌هایی که سرمربیگری آنها را بر عهده داشته نشان داده در شروع کار مشکل دارد و به قول خودش طول می‌کشد تا تیمش فرشینگ شود.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ علیرضا منصوریان سرمربیگری خود را از لیگ چهاردهم در نفت تهران آغاز کرد و بعد از حضور در استقلال و ذوب‌آهن حالا به نیمکت پرشورهای تبریز رسیده است. منصوریان یک پنجمی و یک رتبه سومی با نفت تهران دارد و با استقلال هم نایب‌قهرمان شد اما در کارنامه او دو اخراج از استقلال و ذوب‌آهن هم دیده می‌شود البته اخراج‌هایی که با نام استعفا سعی شد محترمانه نمایش داده شود. حالا منصوریان پا به شهری گذاشته که فوتبال‌دوستانش انتظارات زیادی از تراکتور دارند. شاید محبوبیت منصوریان در استقلال باعث شد او در همان نیم‌فصل اول از کارش در استقلال اخراج نشود و بتواند با یک کامبک تیمش را تا رده دوم جدول بالا بیاورد اما در تبریز حتی این محبوبیت هم وجود ندارد و اگر فقط چند هفته اول از پس حریفان برنیاید کار خیلی سخت می‌شود. منصوریان در تمامی تیم‌هایی که سرمربیگری آنها را بر عهده داشته نشان داده در شروع کار مشکل دارد و به قول خودش طول می‌کشد تا تیمش فرشینگ شود.

اولین تجربه با تساوی و شکست شروع شد
منصوریان کارش را در لیگ برتر در فصل چهاردهم با نفت تهران شروع کرد. او تیم سوم سال گذشته را تحویل گرفت اما کارش را با یک مساوی و باخت شروع کرد تا هفته سوم اولین برد را دشت کند. تیم منصوریان بعد از این برد روی غلتک افتاد و توانست در پایان فصل به رتبه سوم برسد که اگر کمی خوش‌شانس بود و در هفته آخر برنده می‌شد به جام قهرمانی هم می‌رسید.

شش هفته تا فرشینگ
فضای فرشینگ در فصل دوم شش هفته طول کشید تا ایجاد شود و تیم منصوریان اولین بردش را در لیگ پانزدهم دشت کند. فصلی که با رتبه پنجمی به پایان رسید و تنها نکته مثبت آن گرفتن جام قهرمانی از پرسپولیس و تحویل آن به استقلال خوزستان بود.

خلق فرشینگ و شش هفته ناکامی
منصوریان در لیگ شانزدهم به رؤیایش رسید و سرمربی استقلال شد. در هفته اول او بعد از یک تساوی برابر تیم سابقش یعنی نفت تهران به کنفرانس خبری رفت و گفت‌: «‌تیم ما از فضای فرشینگ دور بود.‌» جمله‌ای که سوژه رسانه‌ها و رقیبان استقلال شد. البته استقلال لیگ شانزدهم سوژه زیاد داشت و بشکه‌های آب یخ و دوش گرفتن با کلمن بخشی از فضای فرشینگ تیم منصوریان بود. خلاصه استقلال شش هفته ابتدایی لیگ برتر را نبرد و اگر محبوبیت منصوریان نزد هواداران استقلال نبود او باید همان سال اول اخراج می‌شد اما ماند و تیمش را به رده دوم جدول رساند.

کار به فرشینگ نرسید
منصوریان در لیگ هفدهم هم روند شروع‌های ناامیدکننده‌اش را کنار نگذاشت و با استقلال در هفت هفته ابتدایی فقط یک برد کسب کرد. او با شکست در هفته اول رکورد شکست‌ناپذیری ۱۷ ساله استقلال در هفته‌های ابتدایی را هم خراب کرد و در نهایت برد برابر تراکتور در هفته سوم برای ماندن منصوریان کافی نبود و داش‌علی استقلالی‌ها هفته هفتم بار و بندیلش را جمع کرد و رفت تا قبل از فرشینگ شدن تیمش خانه‌نشین شود.

افزایش چشمگیر تایم فرشینگی
هر چه علم بیشتر پیشرفت می‌کند تایم فرشینگ تیم منصوریان هم زیادتر می‌شود. او بعد از حدود دو فصل استراحت در لیگ نوزدهم با ذوب‌آهن به لیگ برتر بازگشت تا شاید خاطرات تلخ حضور در استقلال را فراموش کند اما برای رسیدن به اولین بردش ۹ هفته طول کشید و در نهایت هم نیم‌فصل از اصفهان به خانه‌اش برگشت.

در لغت فرشینگ (Fereshing) معنی تازگی و طراوت می‌دهد. طراوتی که رسیدن به آن بخواهد بیش از ۵ هفته طول بکشد بعید است کسی در تبریز برایش صبر کند. در فصل زرد شدن برگ درختان هستیم و منصوریان باید گرمایی به تیمش ببخشد که تا به حال آن را تجربه نکرده و اگر مثل استقلال، ذوب‌آهن و یا نفت تهران بخواهد دیر به خودش بیاید باید منتظر ثبت اولین اخراج رسمی در کارنامه مربیگری خود باشد.

نتایج تیم‌های علیرضا منصوریان در هفته‌های اول

لیگ چهاردهم

نفت تهران یک - پرسپولیس یک

لیگ پانزدهم

نفت تهران صفر - تراکتور صفر

لیگ شانزدهم

استقلال یک - نفت تهران یک

لیگ هفدهم

استقلال صفر - صنعت نفت آبادان یک

لیگ نوزدهم

ذوب‌آهن ۲ - سایپا ۳

لیگ بیستم

تراکتور صفر - نفت مسجد سلیمان صفر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عشق آبی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    داشعلیمنصور تیمهاش درست روز بازی با لنگپولیس فرشینگ میشن و سه تایی میکنن و اینبار با تراکتور این فرشینگ رو انجام خواهد داد
    • کامران IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      اون تیمهایی که داشعلیتون باهاش نتیجه می‌گرفت پایه و اساسشو یحیی گذاشته بود، یه چند ماه که می‌گذشت تیمش بکلی افت میکرد چون کلا این کاره نیس، برف تبریز رو نمیبینه
    • صفا IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      تا زمانیکه تفکرتون رو عوض نکنید وضعتون همینه وقتی برد پرسپولیس رو به اندازه کسب جام میدونید به هیچ جا نمیرسید و آخرشم میگید پیتزا فروش حیا کن استقلالو رها کن
  • رضا IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    خبرورزشی مثل اینکه با داچلی شریکی ها؟؟ تابلو داری بال بال میزنی اخراج نشه!!!
    • ابرام US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      حضرت استاد ٬ دیر فرشینگ میکنند و زودهم کله پا می شند. ...................{. ** ای آمده دیر و زود تر در رفته ........ خیلی زبل و ٬ مارمولک ِ هفت خطه} ===== ========={ قانون اساسی و فرشینگ تو هم .......... شیرین چو نیشکر ٬ توی هفت تپه }

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی