نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شاهین بیانی: حیف شد تیم یاوری قهرمان آسیا نشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاهین بیانی درباره دوران مربیگری محمود یاوری در تیم ملی به خبرورزشی گفت: همراه ایشان در اندونزی مقتدرانه به جام ملت‌های آسیا صعود کردیم اما پس از آن، اتفاقاتی رخ داد که محمودخان ترجیح داد دیگر سرمربی تیم ملی نباشد.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ مرحوم محمود یاوری در سال ۶۲ سرمربی تیم ملی شد و این تیم مقتدرانه جواز حضور در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ سنگاپور را به دست‌ آورد. هنوز هم خیلی‌ها معتقدند اگر یاوری قبل از آغاز مرحله نهایی جام ملت‌ها با فدراسیون دچار مشکل نشده و کناره‌گیری نمی‌کرد، ایران در آن مسابقات برای چهارمین مرتبه قهرمان آسیا می‌شد. شاهین بیانی در آن مقطع یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی بود؛ به همین خاطر با توجه به فوت زنده یاد یاوری و البته اتفاقات مرتبط با استقلال، دقایقی با او همکلام شدیم.

حیف شد
درگذشت استاد یاوری واقعاً ضایعه بزرگی برای ورزش کشور است و من خودم به عنوان یکی از شاگردان کوچک او از این اتفاق تلخ فوق‌العاده متأسفم. همراه ایشان در اندونزی مقتدرانه به جام ملت‌های آسیا صعود کردیم اما پس از آن، اتفاقاتی رخ داد که محمودخان ترجیح داد دیگر سرمربی تیم ملی نباشد. الان واقعاً نمی‌توانم بگویم اگر ایشان با تیم ملی به سنگاپور می‌آمد، حتماً قهرمان آسیا می‌شدیم چون فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است ولی واقعاً حیف شد آن تیم بسیار خوب و محبوب که توسط آقای یاوری سر و شکل داده شده بود، قهرمان آسیا نشد.

دلایل دعوت نشدن غفوری
 
در مورد دعوت نشدن وریا غفوری دو بحث وجود دارد؛ اگر مسئله فنی است، خب کار کاملاً در حیطه اختیارات آقای اسکوچیچ قرار دارد ولی اگر دعوت نشدن کاپیتان استقلال غیر فنی باشد، سرمربی محترم تیم ملی باید صادقانه و صریح از طریق رسانه‌ها با مردم صحبت و ماجرا را بیان کند. اگر غفوری به دلایل غیر فنی دعوت نشده، باید پیرامون آن توضیح داده شود چون حق مسلم مردم است تا بدانند تیم ملی کشورشان چه وضعیتی دارد.

مشکل قلب دفاع
 
از پیروزی استقلال در اولین هفته فصل جدید خوشحالم ولی حالا خیلی زود است در مورد عملکرد محمود فکری نظر داد. البته معتقدم اگر بازیکنان تازه به خدمت گرفته شده، در طول فصل کمک‌حال استقلال نشوند حتماً به مشکل برمی‌خوریم. نکته مهم دیگر اینکه در جدال مقابل مس رفسنجان همان مشکل قدیمی تاکتیکی در استقلال وجود داشت، معضلی به نام قلب خط دفاعی. متأسفانه فصل قبل از ابتدا تا انتهای مسابقات و حتی طی برگزاری لیگ قهرمانان آسیا بارها از عمق خط دفاعی ضربه خوردیم و به همین خاطر محمود فکری باید از همین حالا به فکر برطرف کردن این دغدغه باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    گل بخودی تو نبود شاید میشد
    • مجهول الهویه IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      شاید؟! حتما میشد.
  • مانی IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    بنظر شماد وریا به جای کدوم بازیکن باید دعوت بشه ، کیروش پرستان عزیز که دیگه هیچ بهانه ای برای حمله به اسکوچیچ و تیم ملی پیدا نکردن ، با بهانه وریاا قصد تخریب اسکوچیچ و تیم ملی رو دارن اینجوری میخوان تمرکز اسکوچیچ رو بهم بزنن و جو تیم ملی رو خراب و چند قطبی کنن این افراد فقط سود شخصیشون مهمه و اهمیتی نمیدن تیم ملی موفق بشه ، فقط براشون مهم که حرف فقط حرف اونا باشه فقط یک درصد احتمال بدین با این هجمه تمرکز اسکوچیچ بهم بخوره یا جو تیم ملی چند قطبی بشه و بازیکنان چند دسته بشن و نتونیم به جام جهانی بریم اونوقت خواهید دید این افراد چقدر خوشحال خواهن شد ضمنا یادتون نره که در زمان کیروش بزرگ و مردهمیشه قهرمانتون که هیچ جامی رو در عمرش نبرده بود ، وریا غفوری دعوت نمیشد چرا اون موقع اینقدر فشار نمی اوردید ، اهان یادم نبود اون زمان کیروش مربی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی