نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
کاپیتان صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی ستاره‌های غایب تیم ملی بسکتبال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی دو ستاره بسکتبال ایران غایبان بزرگ تیم ملی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا هستند.

خبرورزشی/ پریسا غفاری؛ اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره‌های انتخابی کاپ آسیا از فردا در تهران آغاز می‌شود. با تعطیلی لیگ بعد از برگزاری دو هفته، بهنام یخچالی، آرون گرامی‌پور، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، رسول مظفری، سجاد مشایخی، مایک رستم‌پور، آرمان زنگنه، میثم میرزایی، سینا واحدی، روزبه ارغوان، سعید داورپناه، حامد حسین‌زاده، محمد ترابی، امیر صدیقی، مسعود سلیمانی، علیار نجفی، عماد سلمانی اردونشینان تیم ملی هستند که از فردا تمرینات‌شان را زیر نظر مهران شاهین‌طبع به مدت ۱۰ روز پیگیری می‌کنند. آرون گرامی‌پور بازیکن دورگه ایرانی- امریکایی هم برای حضور در اردوی تیم ملی به تهران برگشته است.

قطر میزبان پنجره دوم کاپ آسیا
فیبا با شیوع کرونا تصمیم گرفت مسابقات انتخابی کاپ آسیا را متمرکز در بحرین و قطر برگزار ‌کند. تیم ملی بسکتبال به همین دلیل روز چهارم آذر راهی دوحه می‌شود تا روزهای هشتم و ۱۰ آذر به ترتیب با تیم‌های عربستان و سوریه دیدار کند.

حدادی، غایب بزرگ تیم ملی
حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران در لیگ چین، یکی از دو غایب بزرگ تیم ملی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیاست. هر چند نام او در لیست اولیه مهران شاهین‌طبع بود اما به‌دلیل حضورش در تیم سیچوان لیگ چین و قوانین قرنطینه برای خارجی‌ها از سوی دولت چین نمی‌تواند به تهران بیاید. چون به هنگام بازگشت باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بماند و براین اساس ۳ بازی سیچوان را از دست می‌دهد.

تیم ملی بدون کاپیتان به قطر می‌رود
صمد نیکخواه‌بهرامی به‌دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا نمی‌تواند تیم ملی را در این پنجره‌ها همراهی کند. او که دو هفته قبل به این بیماری مبتلا شده و دوران نقاهت خود را پشت‌سر گذاشته به‌دلیل ضعف بدنی قادر به حضور در تمرینات نیست. خودش در این باره می‌گوید: «در حال حاضر دوران نقاهت خود را پشت‌سر گذاشته‌ام. امروز هم برای تست کرونا و آزمایش خون به منزلم می‌آیند. اگر همه‌چیز اوکی باشد می‌توانم از شنبه تمرینات بدنی‌ام را آغاز کنم.» او درباره عدم همراهی‌اش با تیم ملی به ضعف بدنی‌اش اشاره می‌کند: «در این مدت حدود ۷ کیلو کم کرده‌ام و طبق نظر پزشک به‌دلیل ضعف بدنی که دارم نمی‌توانم تمرینات سنگین انجام دهم. حضورم در میادین بسکتبال شامل مرور زمان می‌شود. در تماسی هم که آقای شاهین‌طبع با من داشتند به او گفتم که نمی‌توانم تیم را همراهی کنم. ضمن تشکر بابت دعوت‌شان تنها اجازه گرفتم که به اردو سر بزنم و کنار هم‌تیمی‌هایم باشم.» نیکخواه‌بهرامی امیدوار است تیم ملی در این پنجره موفق شود: «ممکن است من و حدادی نتوانیم تیم را همراه کنیم اما آنقدر سطح بسکتبال ایران بالاست که مشکلی برای تیم ملی نمی‌افتد. عربستان و سوریه جزو تیم‌های درجه دو آسیا هستند و بازیکنان تیم ملی به خوبی می‌توانند از عهده این دو مسابقه برآیند. هر چند نباید هیچ تیمی را دست‌کم گرفت. برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.»

هزینه‌های دلاری برای ۱۰ روز اقامت
تیم ملی در قطر برای هزینه‌های رفت‌وآمد خود از هتل به محل برگزاری مسابقات هزینه‌های دلاری باید پرداخت کند. آنها برای هر رفت‌وآمد با اتوبوس تا سالن باید هر باز ۱۴۰۰ دلار پرداخت کنند که با شرایط ارزی کشور هزینه‌های زیادی را در برخواهد داشت.

تیم ملی در قرنطینه کامل
بازیکنان تیم ملی در قطر قرنطینه می‌شوند. به دستور مسئولان برگزارکننده تیم‌های بسکتبالی شرکت‌کننده در این پنجره که از گروه دوم و چهارم آسیا هستند، مثل فوتبالی‌ها در مدت زمان اقامت‌شان در هتل قرنطینه می‌شوند و حق خروج ندارند.

تست کرونا قبل از ورود به اردو
بسکتبالیست‌های دعوت شده به اردو به درخواست کادر فنی تیم ملی پیش از حضور در اردو تست کرونا می‌دهند. طبق اخبار رسیده تیم به محض رسیدن به فرودگاه دوحه تست کرونا می‌دهند و سپس مجوز ورود به قطر را می‌گیرند. فدراسیون یک نفر را به عنوان مسئول کرونا معرفی می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی