تأکید بانک‌های غذا به دو غول شهر منچستر؛ دستمزد واقعی پرسنل‌تان را بدهید!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

این روزها نظافتچیان و تدارکاتچی‌ها در منچسترسیتی و منچستریونایتد با نگرفتن دستمزد در این باشگاه‌ها برای امرار معاش با چالش روبه‌رو ‌شده‌اند. 

خبرورزشی/ نیلوفر رهگذر؛ این روزها اگرچه تیم‌های بزرگ فوتبال با شیوع کرونا با مشکلات مالی زیادی مواجه شده‌اند و برای همین در حال کم کردن قراردادهای ستاره‌های خود هستند ولی باید عوامل جانبی این تیم‌ها را هم مورد بررسی قرار داد. 

طبق گزارشی که روزنامه انگلیسی «گاردین» منتشر کرده، یکی از این عوامل، نظافتچیان و تدارکاتچی‌ها در باشگاه‌های منچسترسیتی و منچستریونایتد هستند که برای امرار معاش با چالش روبه‌رو ‌شده‌اند. 

بنا به هشدار بانک‌های غذا در شهر منچستر، نظافتچیان و تدارکاتچی‌ها در باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر این شهر برای امرار معاش با چالش روبه‌رو شده‌اند. این موضوع باعث شده تا بانک‌های غذا در منچستر با ارسال نامه‌هایی به مدیران اجرایی دو باشگاه منچستر سیتی و منچستریونایتد از آنها بخواهند دستمزد واقعی پرسنل خود یعنی ۳۰.۹ پوند در ساعت را پرداخت کنند. این مبلغ که توسط پژوهشکده مستقل Resolution Foundation محاسبه شده بیشتر از دستمزد قانونی در سطح ملی کشور یعنی ۷۲.۸ پوند در هر ساعت می‌باشد که هفته بعد تغییر خواهد کرد. 

نامه ارسالی آنان مبنی بر خاتمه فقر غذایی کودکان به ایجاد کمپینی تحت رهبری مارکوس رشفورد مهاجم منچستریونایتد منجر شده و صحبت‌های این بازیکن در خصوص استفاده کودکان از تغذیه رایگان مدارس در سنین رشد، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. 

بانک غذا یا بانک غذایی سازمانی خیریه و غیردولتی است که به کسانی که در تهیه مایحتاج خوراکی خود مشکل دارند، از طریق اهدای غذا کمک می‌کند. این نوع از بانک‌ها در سراسر دنیا با هدف جلوگیری از ‌هدر رفتن غذاهای آماده و بسته‌بندی و توزیع غذا میان نیازمندان در راستای مبارزه با گرسنگی تأسیس‌ شده‌اند. 

درخواست از وزیر
در همین رابطه، شرکای چندین خیریه مهم، اتحادیه‌ها، پزشکان و دندانپزشکان نامه‌ای برای گیوین ویلیامسون وزیر آموزش‌ و پرورش انگلیس ارسال و از او خواسته‌اند با تصویب طرح رشفورد، در راستای ممانعت از گرسنگی کودکان در تعطیلات کریسمس اقدام کند. در این بین، رشفورد نیز در توئیت خود به ملاقاتش با بوریس جانسون اشاره داشته و گفته: «گفت‌وگوی فوق‌العاده‌ای با نخست‌وزیر انجام یافت و اکنون زمان همکاری است.»

با این وجود باشگاه رشفورد و همسایه نزدیک آن (‌منچسترسیتی) از سوی بنیاد Living Wage Foundation به رسمیت شناخته نشده‌اند. بنا به اظهارات مت استالارد، رئیس بانک غذای مرکزی شهر منچستر، بسیاری از افرادی که از خدمات استفاده کرده‌اند، شاغل بوده ولی دستمزد آنها پاسخگوی امرار معاش آنها نبوده است. 

نامه به مدیران باشگاه‌ها
سازمان خیریه در نامه خود به «فران سوریانو» در منچسترسیتی و «اد وودوارد» در منچستریونایتد به این نکته اشاره داشته که هر دو باشگاه از محبوبیت بسیاری در شهر منچستر برخوردارند و اقدامات مهم باشگاه‌های شما در دوران پاندمی و خصوصاً اقدامات کمپین فوق‌العاده تحت رهبری مارکوس رشفورد در مبارزه با فقر غذایی کودکان، الهام‌بخش بسیاری از افراد بوده ولی واقعیت این است که بسیاری از پرسنل از جمله نظافتچیان و تدارکاتچی‌های شما به دلیل عدم دریافت دستمزد واقعی برای امرار معاش با چالش روبه‌رو هستند. 

فقط ۵ باشگاه 
براساس گزارش Living Wage Foundation تنها ۵ باشگاه لیگ برتر یعنی اورتون، لیورپول، وستهام، چلسی و کریستال پالاس دستمزد واقعی پرسنل خود را پرداخت می‌کنند. بنا به اظهارات کونور مک‌گوران، یکی از رؤسای سازمان شهروندان برتر منچستر که از امضاکنندگان نامه مذکور نیز هست، کمپین رشفورد شهر آبی‌ها و قرمزها را با هم متحد نموده است. او در ادامه به این نکته اشاره داشته که با توجه به آنکه منچستر سیتی و منچستریونایتد اقدامات ارزشمند بسیاری را در جامعه ما به انجام رسانده‌اند، در این میان این دو باشگاه با یک گام ساده می‌توانند میزان فقر کودکان در شهر ما را کاهش دهند. 

پرداخت دستمزد، بی‌شک از فقر خانواده‌ها جلوگیری می‌کند و به همین دلیل سازمان شهروندان برتر منچستراز دو باشگاه فوتبال موفق و ثروتمند این شهر خواسته دستمزد واقعی پرسنل را بپردازند. هر دو باشگاه منچستر سیتی و منچستریونایتد در اولین دوره قرنطینه، بدون استفاده از طرح معافیت حمایتی دولت، حقوق پرسنل را به طور کامل پرداخت کرده‌اند. 

منچستریونایتد نیز به همراه بنیاد مرتبط با آن و از طریق مشارکت با خیریه Fare Share تا نیمه اکتبر به توزیع ۵۰۰۰ وعده غذایی در میان کودکانی پرداخته که مشمول تغذیه رایگان در مدارس بوده‌اند. بنا به اظهارات باشگاه منچستریونایتد، با توجه به ابعاد باشگاه و نیروی کار گوناگون فعال در بخش‌های تخصصی آن، حقوق پرداختی به پرسنل با توجه به صلاحیت و شایستگی آنان متفاوت است. با این وجود کلیه پرسنل دائم و موقتی که به شکل تمام‌وقت یا نیمه‌وقت مشغول کارند، دستمزد مصوب در سطح کشور را دریافت می‌کنند. منچستر سیتی نیز اظهارات مشابهی را در این خصوص ابراز داشته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی