مربی تیم ملی ایران؛ یک کاسب طماع!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ویلموتس لقمه حاضر و آماده کی‌روش را به بدترین شکل ممکن خیرات کرد، تیم ملی را به شکست عادت داد و سپس به جای اینکه بابت این عملکرد مشعشع از همه ایرانی ها عذرخواهی کند، به فیفا شکایت کرد.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ امروز یک مصاحبه جالب از مارک ویلموتس منتشر شد؛ مصاحبه‌ای که به دلیل حرکات شیادگونه و کج‌رفتاری‌های او با تیم ملی ایران برای ما اهمیت چندانی نداشت. فقط با خودمان فکر کردیم این مربی بلژیکی با چه رویی می‌گوید در فوتبال هرگز به کسب نتیجه در لحظه توجهی نداشته است؟!

سوال این است که ویلموتس پس از چند کار مثبت در تیم ملی بلژیک، دیگر چه کارنامه‌ای در فوتبال جهان دارد که کسب نتیجه برایش اهمیت چندانی ندارد؟

او با ساحل‌عاج از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازماند و در شرایطی وارد فوتبال ایران شد که بدترین نتایج یک دهه اخیر را گرفت. تیم ملی کشورمان را مقابل عراق و بحرین بر باد داد و صعود به جام جهانی را تبدیل به معجزه کرد؛ آن هم در چه تیمی؟ با چه بازیکنانی؟

ویلموتس لقمه حاضر و آماده کی‌روش را به بدترین شکل ممکن خیرات کرد، تیم ملی را به شکست عادت داد و سپس به جای اینکه بابت این عملکرد مشعشع از همه ایرانی ها عذرخواهی کند، به فیفا شکایت کرد و حکم محکومیت فدراسیون فوتبال نیز هم اکنون در دست اوست! مربیانی مانند ویلموتس با این ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری، بیشتر کاسب هستند تا مربی! در غیر این صورت دراگان اسکوچیچ نه به اندازه ویلموتس سابقه بازی در فوتبال دارد، نه در دوران مربیگری‌اش به اندازه ویلموتس پیشنهاد داشته؛ با این همه اسکوچیچ برای کارش در ایران ارزش قائل است.

او کوشش می‌کند در همه جا حضور داشته باشد، روابط عمومی‌اش را کنترل می کند و رفتارهایش محترمانه و متشخص است؛ به بزرگان فوتبال احترام می‌گذارد و در دوران سخت کرونایی هم تیم ملی را رها نمی‌کند.

این مسئولیت‌پذیری و حسن رفتار اسکوچیچ در قبال تیم ملی کشورمان است که تمایز وحشتناکی میان او و ویلموتس ایجاد کرده؛ در واقع دراگان هوشمندانه و بسیار با ظرافت، تیم ملی را در اختیار گرفت و امیدهایی را برای صعود زنده کرد. هر چند پیش از او، ویلموتس بی‌تعهد و بی‌مسئولیت که حرص پول درآوردن و کاسبی از او آدمی طماع را به تصویر کشیده، بدجوری کار تیم ملی ایران را در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: مارک ویلموتس: هرگز به کسب نتیجه در لحظه توجهی نداشتم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    خب به نظرم پس از هشت سال سیر کردن درعرش هم میشود در چشم برهم‌ زدنی به فرش رسید فکر کنم دوران ویلموتس تو تیم ملی آنقدر تلخ و کوتاه بود که شاید کسی پیدا نشود تا علاقه ای به یادآوری آن روزها داشته باشد، واقعا اگر کسی جواب این سوال رو پیدا کرد که چگونه تیم ملی از کیروش به ویلموتس رسید قضیه قرارداد ویلموتس هم روشن میشود!!! اسکوچیچ شاید اسم و رسم ویلموتس رو نداشته باشد ولی نشان داده مربی خوبیه به دلایل انگیزشی موفق میشه تیم ملی بازی با بوسنی خوب و امیدوار کننده بازی کرد مطمئنا به اسکوچیچ زمان بدهند تیم خوبی خواهد ساخت واقعا مهره های خوبی داریم امیدوارم تیم ملی با اسکوچیچ نتیجه بگیرد و برای سومین بار پیاپی صعود کند به جام جهانی، حیفه تیم ملی تو جام جهانی در قطر حضور نداشته باشد..
  • علیرضا سپاهانی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    کلا مربیان کروات آدم های متعد و مسئولیت پذیری هستند، برانکو، کرانچار ، اسکوچیچ حتی ایگور استیماچ که البته خیلی بدشانس بود
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      کرانچار سال اخرش تو شله زرد یادته چه نتابج افتضاحی گرفت!؟
  • کابوي موج سوار IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    آقاي زهرابی الان خيلي زوده که درمورد ايشان قضاوت کنيم و بهتره احساساتمون رو بعد از 2 برد راحت، کنترل کنيم. کافي بود به جاي اين 2 برد 2 مساوي کسب ميکرد، الان همه برعليه ش مينوشتند. قانون طبيعت اينه که " برو قوي شو اگر راحت جهان طلبي که در نظام طبيعت ضعيف پايمال است" تازماني که فوتبال ما از بنيان اصولي و قانون مند و قوي نباشه اگر زيدان و مورينيو و کلاب رو هم باهم بياريم تيم ملي هيچ فايده اي نداره
  • مهدی جهانی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    فدراسیون باید از همین الان به فکر بستن قرارداد بلند مدت با این مربی متهد باشه تا دو باره سرو کله کشور های حاشیه خلیج فارس ، متمولان بازار خراب کن پیدا نشده . اسکوچیچ مربیه جوان و متخصصیه که میتونه ما رو به اوج برسونه .
  • مهدی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    اسکوچیچه خوش تیپ و با ادب،همین که میبینیم داره تلاش میکنه برای همه خیلی مهمه،یه ایران این کرواته با شخصیتو دوست دارن.
  • فرزانه IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    از شروع کار میشد تشخیص داد که مربیه کاردون و با انگیزه سر کار اومده اینو هم میشد در برخورد اسکوچیچ با منتقدین تشخیص داد و هم در بازدید از عملکرد لیژیونر ها وهم بازدید دقیق و منظم از تیم های داخلی و بازی های لیگ .
  • ... IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    بسیار عملکرد امیدوار کننده ای داشتن ، این مهمه که بازیکنانی تجربه کار با کی روش و مربیان متخصص اروپایی رو دارن همه از کیفیت بالای اردو های تیم ملی تعریف میکنن ما هم آرزوی موفقیت برای این ملی کشورمون و این مربیه متعهد و اخلاق داریم .
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    طبق معمول توضیح واضحات و تحلیل های ملال اور و خواب آور جناب زهرابی به سبک تحلیل های خواب آور محصص و بیژن ذوالفقار نسب و امین حاج رضایی!!
  • علی US ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    آدرس غلط نده. کج‌رفتاری را کسایی کردن که پول ویلموتس را ندادن و کار رو به اینجا رسوندن. هنوز الفبای فوتبال رو بلد نیستید و نمی دونید قرارداد در فوتبال چه معنی داره و وقتی بسته میشه باید مفادش رعایت بشه وگرنه کار به اینجا میرسه
  • یمان IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    به نظرم ویلموتس تراژدی وحشتناک فوتبال ایران بود ..تجربه ای تلخ..به این سر مربی حال حاضر هم باید فرصت داد..تا حالا که خوب مدیریت کرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی