نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ |
۰
گروه‌های ۱ و ۲ لیگ ملت‌های اروپا؛ مثلث‌های صعود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در گروه‌های ۱ و ۲ لیگ A ملت‌های اروپا مثلث‌هایی برای صعود تشکیل شده و شاید امشب تا حد زیادی تکلیف تیم‌ها مشخص شود.

خبرورزشی/ لیگ ملت‌های اروپا؛ امشب دیدارهای هفته پنجم گروه‌های ۱ و ۲ لیگ A ملت‌های اروپا برگزار شد. در هرکدام از این گروه‌ها ۳ تیم شانس صعود دارند و شاید امشب برخی از آن‌ها از گردونه رقابت برای صعود کنار بروند.

گروه ۱؛ عقاب در خانه آتزوری
هفته چهارم همه‌چیز به سود عقاب‌ها رقم خورد. لهستان، بوسنی را برد و ایتالیا و هلند به تساوی رسیدند تا صدر جدول به روبرت لواندوفسکی و هم‌تیمی‌هایش برسد. حالا شاید حتی یک امتیاز در زمین ایتالیا هم بتواند آن‌ها را تبدیل به شانس اول صعود کند. ۷ امتیازی هستند و ایتالیا ۶ امتیازی. بازی رفت با تساوی بدون‌گل تمام شد. آتزوری با روبرتو مانچینی روزهای خیلی خوبی را سپری می‌کند. ۲ سال و یک ماه است که شکست نخورده‌اند که به عبارتی می‌شود ۲۰ بازی. روزهای کابوس‌وار نرفتن به جام‌جهانی را فراموش کرده‌اند. در ۱۷ بازی مقابل لهستان ۶ برد، ۸ تساوی و ۳ باخت داشته‌اند. لهستان هم در بهترین زمان ممکن آماده شده و در ۵ بازی آخرش ۴ بازی را برده. تنها تیمی که نبرده‌اند همین ایتالیا بوده.

اما هلند با رفتن رونالد کومان دوباره به دردسر افتاد. بعد از برد هفته نخست مقابل لهستان ۳ بازی بعدی را نبردند و شانس‌شان برای صعود کم شده. در مجموع در ۵ بازی رسمی و دوستانه اخیر برنده نبوده‌اند. فرانک دی‌بوئر در تلاش است تیمش را برگرداند و باید برای او صبر کرد. در بازی قبلی مقابل بوسنی متوقف شدند. بوسنیایی‌ها هم بعد از این که مسابقات فوتبال از سر گرفته شد هیچ بردی نداشته‌اند، اما ایتالیا و هلند را در لیگ ملت‌ها متوقف کردند. چند روز پیش هم در دیدار دوستانه مقابل ایران شکست خوردند. شانس صعود بوسنی خیلی کم است و تقریباً معجزه می‌خواهد. هلند و بوسنی فقط همان یک مرتبه در همین رقابت‌ها به مصاف هم رفته‌اند.

گروه ۲؛ شیر و شیاطین
انگلیس تیم جالبی شده. تیم قابل احترام گرت ساوتگیت همه را برده و حتی انتقام شکست‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ را هم از بلژیک گرفت، با این حال دانمارک بدجور مانع‌شان شد. یک تساوی و یک شکست مقابل این رقیب باعث شد باز هم نیاز به برد مقابل بلژیک برای صعود داشته باشند. این مرتبه در خاک شیاطین‌سرخ اروپا باید به مصاف تیمی بروند که ۹ امتیازی است و یک تساوی هم می‌تواند به صعود خیلی نزدیکش کند. بلژیک در ۲ سال اخیر فقط یک بازی را باخته که دیدار در ومبلی مقابل سه‌شیر بود. آن‌ها هم می‌خواهند باخت‌شان در بازی رفت را تلافی کنند. شیر و شیطان ۲۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که انگلیس ۱۶ برد و بلژیک فقط ۳ برد داشته‌اند، ۵ بازی هم مساوی شده است. بلژیک در طول تاریخ ۷۲ گل از انگلیس دریافت کرده.

با عملکرد خوب دانمارک، دیگر بازی این گروه هم حساس شده. وایکینگ‌ها که در بازی رفت در ایسلند این حریف را با ۳ گل بردند در پی یک برد دیگر و شگفتی‌سازی هستند. بازی آخرشان در بلژیک خواهد بود و به همین دلیل باید بازی امشب در کپنهاگ را ببرند. دانمارک در سال ۲۰۲۰ بعد از باخت مقابل بلژیک دیگر شکست نخورده. ۴ بازی آخرشان را هم برده‌اند. در سوی مقابل ایسلند روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته. ۵ بازی از ۶ بازی آخرشان را باخته‌اند که شامل همه بازی‌های لیگ ملت‌ها می‌شود. مهم‌تر از آن‌ها در دیدار مقابل مجارستان در آستانه صعود بودن که دقایق پایانی ۲ گل خوردند و به شکل دراماتیکی از صعود به یورو ۲۰۲۰ بازماندند. شاگردان اریک هامرن خیلی روحیه ندارند و فقط می‌خواهند این روزهای کابوس‌وار را سپری کنند. دانمارک در ۲۲ بازی مقابل ایسلند ۱۹ برد و ۳ تساوی داشته و هیچ‌گاه نباخته. در این بازی‌ها ۷۱ گل زده و ۱۱ گل دریافت کرده.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی