علی کفاشیان: اصلاح قوانین باید به بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال موکول شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد که آن چیزی که در شرایط فعلی اهمیت دارد، تأیید اساسنامه و برگزاری انتخابات است.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ علی کفاشیان که به اخیراً به کرونا مبتلا شده بود در خصوص شرایطش گفت: کرونا را پشت سر گذاشتم و موردی نبود. رفته رفته باید ورزش را شروع کنم.

وی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد درباره وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: دو بار اساسنامه به تصویب رسید که ابتدا سال ۱۳۸۶ بود و سپس در سال ۱۳۹۰ این کار را انجام دادیم. اساسنامه‌ها هر سال باید بازنگری شود و تغییرات صورت بگیرد و به تصویب مجمع برسد. این کار چند سالی انجام نشد و اکنون اساسنامه ما به تأیید فیفا رسیده و ۸ آذرماه اساسنامه به تأیید مجمع خواهد رسید و تاریخی برای برگزاری انتخابات تعیین شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: ممکن عده‌ای بگویند ایرادهایی نسبت به اساسنامه داریم که این مسئله چندان دور از ذهن نیست. شاید یکسری روی بندهای مختلف یا تعداد اعضای مجمع ایراد بگیرند که قابل حل است، اما مسئله اصلی که به دوستان گفته‌ام، بحث انتخابات است که باید آن را برگزار کنیم. باید انتخابات را برگزار کنیم و سپس بحث دولتی بودن و نبودن،‌ مصوبه مجلس و... را دنبال کنیم که این مسائل هم قابل حل است. فیفا یک سال وقت داده که بند یک اساسنامه درباره دولتی بودن اصلاح شود.

کفاشیان تأکید کرد: در حال حاضر باید اساسنامه تأیید شود تا انتخابات را برگزار کنیم که فوتبال از این بلاتکلیفی خارج شود. بعد از انتخابات هم رئیس و هیئت رئیسه جدید حضور پیدا کنند و کار را پیش ببرند. چون زمان زیادی هم نداریم و باید در انتخابی جام جهانی شرکت کنیم و خیلی مسابقات دیگری را داریم.

وی در خصوص اینکه با توجه به فرصتی که فیفا تعیین کرده تا ظرف یک سال آینده اصلاحات مورد نیاز پس از انتخابات صورت بگیرد و این ضرب العجل می‌تواند فدراسیون را مجاب به اصلاح اساسنامه کند، گفت: قطعاً همینطور است. این کار باید سال ۸۶ انجام می‌شد و به ما گفتند شما مستقل غیر دولتی هستید، اما بعد دیدیم که باید مصوبه مجلس و دولت را بگیریم و شرایط آنطور هم نبود. قوانین داخلی ما می‌گوید همه فدراسیون‌ها نهاد مستقل غیر دولتی هستند، اما ما باید این قوانین را اصلاح کنیم و به تصویب برسد تا فدراسیون مستقل هستند. به هر حال ۸۰، ۹۰ نفری که اکنون عضو مجمع خواهند شد، مستقل هستند و خودشان می‌توانند درباره فوتبال تصمیم‌گیری کنند و دولت هم نیاز نیست پولی بدهد و فوتبال می‌تواند پول خودش را در بیاورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی