تاتنهام – منچسترسیتی‌؛ نبرد خاص
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ژوزه مورینیو – پپ گواردیولا؛ تاتنهام – منچسترسیتی. نبرد جذاب دو مربی بزرگ و دو تیم مدعی در هفته نهم لیگ برتر انگلیس را امشب شاهد خواهیم بود.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ دیدارهای ملی در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و به مسابقات باشگاهی برگشتیم. امشب از ساعت ۲۱ شاهد دیدار جذاب تاتنهام و منچسترسیتی از هفته نهم لیگ برتر انگلیس خواهیم بود. 

منچسترسیتی‌؛ راه برگشت
تمدید تا سال ۲۰۲۳ بی‌شک نشانه‌ای برای حمایت کامل از پپ گواردیولاست. منچسترسیتی در فصل جدید یکی در میان برده و از ۷ بازی فقط ۱۲ امتیاز گرفته. سیتیزن‌ها که حالا یک تیم میانه جدولی هستند، امیدوارند به تدریج با برد در بازی‌های بزرگ به صدر جدول نزدیک شوند. صدرنشین ۱۸ امتیازی است و هنوز فاصله آنقدر زیاد نشده که تیم گواردیولا نتواند جبران کند، چراکه یک بازی معوقه هم دارند. نکته منفی سیتی فصل جدید این است که نقطه قوت‌شان تبدیل به نقطه ضعف شده. سیتی در کل ۱۰ گل زده و در ۵ بازی اخیر در هیچ دیداری بیش از یک گل به ثمر نرسانده. اگر می‌خواهند به کورس برگردند، باید از فرصت‌ها استفاده کنند. 

تاتنهام‌؛ به جام فکر کن
ژوزه مورینیو این روزها یکی از خوشحال‌ترین مربیان لیگ برتر است. او توانسته تیمی که سال‌ها با قهرمانی و جام گرفتن بیگانه بوده را بین مدعیان قهرمانی لیگ برتر قرار دهد. البته هنوز برای قضاوت زود است اما با نمایش‌های تاتنهام می‌توان این تیم را مدعی دانست. از طرفی آقای‌خاص کمتر با مصدومیت ستاره‌هایش مواجه شده و تیم کامل‌تری نسبت به دیگر بزرگان و مدعیان لیگ در اختیار داشته. تاتنهام در شرایطی هست که مورینیو امیدوار باشد از گواردیولا که بیش از هر مربی دیگری مقابل آن شکست خورده، این مرتبه شکست نخورد. فصل قبل که مورینیو به این رقیب قدیمی نباخت. اگر تاتنهام بتواند در بازی‌های بزرگ هم موفق باشد، قطعاً مدعی قهرمانی است. فعلاً که یک بازی بزرگ مقابل منچستریونایتد را با نتیجه خیره‌کننده ۶ بر یک برده‌اند. 

آخرین جدال
آخرین نبرد تاتنهام و منچسترسیتی به زمانی برمی‌گردد که کرونا بازی‌ها را تحت‌تأثیر قرار نداده بود. اسپرز آن بازی را با ۲ گل سون و برخواین برد. 

آمار بازی
۴۶) در ۴۶ بازی قبلی تاتنهام و منچسترسیتی در لیگ برتر، لندنی‌ها ۲۴ برد و منچستری‌ها ۱۵ برد داشته‌اند. ۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است. 
۲) بعد از ۲ فصل دبل کردن و ۴ برد متوالی مقابل تاتنهام، منچسترسیتی فصل پیش موفق به شکست این حریف نشد، در یک بازی به تساوی رسید و بازی آخر را باخت. 
۷) تاتنهام در حال حاضر بهترین عملکردش در لیگ برتر را ثبت کرده که شامل ۷ بازی متوالی نباختن است. اسپرز در پی ثبت چهارمین برد متوالی است که اولین رکورد برد متوالی مورینیو خواهد بود. 
۲۴) این نبرد شماره ۲۴ ژوزه مورینیو و پپ گواردیولاست. مورینیو بیش از هر مربی دیگری به گواردیولا باخته که ۱۰ شکست بوده. پپ فقط مانوئل پیگرینی را بیشتر برده که ۱۲ پیروزی بوده است. 
۲۳) هری کین این فصل در تنها ۱۴ بازی روی ۲۳ گل نقش داشته است. او ۱۳ گل زده (۷ گل در لیگ برتر) و ۱۰ پاس‌گل ارسال کرده. 
۱۱) گابریل ژسوس در ۱۱ بازی آخرش روی ۱۱ گل نقش داشته است. او ۸ گل زده و ۳ پاس‌گل ارسال کرده. 
۸) هئونگ مین سون و هری کین، ستاره‌های خط حمله تاتنهام با ۸ گل و ۸ پاس‌گل صدرنشینان جدول گلزنان و پاسورهای لیگ برتر هستند. 

مصدومان و محرومان
اریک لاملا، تانگی اندومبله و ژافه تانگانگا مصدومان تاتنهام هستند. با این حال همگی آنها آخرین روزهای مصدومیت‌شان را سپری می‌کنند و شاید به این بازی برسند. سرخیو آگوئرو، فرناندینیو، بنژامن مندی و اولکساندر زینچنکو قطعاً نمی‌توانند در ترکیب منچسترسیتی قرار بگیرند. وضعیت رحیم استرلینگ و اسکات کارسون هم مشخص نیست و شاید به ترکیب و نیمکت تیم برسند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام:
لوریس، اوریه، آلدرویرلد، دایر، رگیلون، سیسوکو، هویبیرگ، لوسلسو، بیل، سون و کین
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، لاپورت، کانسلو، دبروینه، رودری، گوندوغان، تورس، فودن و ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    تاتنهام می بره تو وضعیت بهتری داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی