محمد فنایی: از اعتراضات بازی پرسپولیس - نفت تاسف خوردم
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس داوری از وضعیت موجود در فوتبال کشور و بداخلاقی‌هایی که می‌شود انتقاد کرد.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ محمد فنایی در خصوص فضای ملتهب این روزهای فوتبال کشور اظهار داشت: من به عنوان یک فوتبالی و مربی که سال‌ها در میادین بوده‌ام، باید تأسف خودم را عمیق ابراز کنم. دلیلش هم این است که ما فوتبال‌مان را به عنوان یک فوتبال حرفه‌ای قلمداد می کنیم اما متاسفانه موضوع استرس، نگرانی ها و بداخلاقی‌ها در جامعه فوتبال ما هنوز که هنوز است ادامه دارد و این برای دیروز و امروز نیست.

وی افزود: از آن روزی که فوتبال به سمت حرفه‌ای‌گری رفت و پول آنچنانی به مربی و بازیکنان پرداخت شد، قصد آنها فقط بردن به هر طریقی است. من به همه مربیان و سرمربیان احترام می‌گذارم اما اعتقاد دارم که فدراسیون فوتبال ایران وقتی کلاس مربیگری می‌گذارد و تعدادی از بازیکنانی شاخص سرمربی می شوند، باید کلاس‌های مدیریتی و روانشناسی برای آنها برگزار کند. حداقل کشورهایی که صاحب فوتبال هستند و فرهنگ این ورزش را دارند الگو قرار دهیم. به نظرم ما بی‌نهایت عقب هستیم و به خودمان صدمه میزنیم. این در واقع خودزنی است.

این کارشناس داوری که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، گفت: مشکلات اعتراضی و بی‌حرمتی به همدیگر بسیار دیده می شود. حتی بی‌حرمتی مربیان به بازیکنان خودشان و تماشاچیان را شاهد هستیم. اصلا انگار قرار نیست رحم کنیم. به هر حال داور، قاضی در میدان است و قضاوت خود را انجام می‌دهد؛ حال گاهی اشتباهاتی وجود دارد که حتی جبران‌ناپذیر هم هست.

فنایی با اشاره به اعتراضات بازی روز گذشته پرسپولیس و صنعت نفت گفت: در بازی دیروز واقعا تاسف خوردم. وقتی گل‌محمدی، یک شخص بسیار محترم و بازیکن ملی‌پوش که اخلاق‌مدار است، اینگونه اعتراض می‌کند؛ توپ را شوت می‌زند و یا به نوعی دیگر پرخاشگری می‌کند، طبیعتاً داور وظیفه خودش را انجام می‌دهد. آن چیزی که در قوانین فوتبال و داوری وجود دارد برای همه یکسان است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهین DE ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    اقای خواب الود. تا حالا کجا بودی. مربی که هیس هیس نشان می داد. دلاوران مهراباد..... ان موقع دم از کمیته می زدی!!! بازی که در هوای بارانی برگزار می شود دم به دقیقه برای حریف خطای الکی می گرفت . مربی هم اعتراض کرد..به جای این حرف ها داوری را درست کنید تا هدیه به قایدی را از سر نگیرد. نظر شما در مورد بازی فولاد و معرکه گیری فکری و نکونام چی هست!!!
  • شمسعلی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    تیمی ک اسوه اش علی پروین مربیش یححی سرخلوتیان و کاپیتانش........هیچی نگیم بهتره
  • کیسه حقیر IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    مربی تیم حکومتی کیسه آن زمان مجیدی در بازی فصل قبلی فولاد زمین فوتبال چاله میدان گرفته بود و الان مربی دیگه کیسه حکومتی فکری الفاظ رکیک و فحش های ناموسی می دهد هیچ کارشناسی رسانه ها و سایت های راجع به آنها اظهارنظر نمی کند یا همین استرامانی مربی کیسه در بازی ذوب آهن در اصفهان به نشانه اعتراض داوری توپ فوتبال شوت کرده همه ساکت بودند حالا چون یحیی پرسپولیس هست و پرسپولیس مردمی هست و حکومتی نیست رسانه و سایت ها تند تند راجع به آن صبحت می کنند هیچ وقت عدالت رسانه ای و سایتی بین تیم مردمی پرسپولیس و تیم حکومتی کیسه رعایت نشده هست
  • اصغر حشمتی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    هیچ باشگاهی در ایران حرفه ای نیست همه فقط برای پولی که از بیت المال میگیرند و از جیب ملت می رود سرو دست می شکنند فوتبالی که با فحاشی شروع شود و با اعتراض وشوت کردن مربی خاتمه یابد بهتر است تعطیل شود تا بودجه ملت به ملیارد به بازیکنان دو تیم پرداخت نشود و به ردیف های که محروم و مستحق یک لقمه نان هستند هرچن اندک برسد با این فوتبال به جایی نمی رسید
  • حقگو IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    جناب اقای فنایی با حمایت های شما به هر قیمتی و توجیح اشتباهات و اموزش داوری توسط کمیته داوران که خود بدون ضعف و مشکال نیست داوری ما هر روز به قهقراه خواهد رفت داوری اکادمی نیست سلیقه ایی است
  • حامد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    تو این چند سال تمام سرمربی های الاستقلال همشون مصون بودن و هر اعتراضی خواستن کردن. کمیته انضباطی و اخلاقم که کلا نمیبینن. اون موقع شما کجا بودی صدات در نمیومد؟؟ راجع به استاد فکری نظری نداری احیانا؟؟
  • امیرحسین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    یحیی یک توپ شوت کرد بی اخلاقیه و اخراج شد اون وقت فکری فحش ناموسی داد هیچ اشکالی نداره و حتی کارت زرد هم نگرفت
  • خون قرمز کیسه ابی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    اقای فنایی ممکن بود با همون یه سوت اشتباه داور پرسپولیس بازیو مساوی کنه پس قبل از اینکه نظر بدید بقیه رو درک کنید خودتونو جای بقیه بذارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی