نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
 اولین حضور زنان پزشک ایرانی در مسابقات باشگاهی مردان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگویی با افسران پزشکی زن در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) آنها را به عنوان اولین افسران پزشکی زن در مسابقات مردان نامیده است.

خبرورزشیلیگ قهرمانان آسیا؛ دکتر زهره هراتیان و دکتر بهار حسن‌میرزایی از ایران، دکتر جانیسآن فیگوئروا اسپینو از فیلیپین و دکتر لیزل گیرتسما از نیوزیلند به کتاب تاریخ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پیوستند و تبدیل به اولین افسران پزشکی زن در مسابقات باشگاهی مردان AFC شدند.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با این مقدمه به سراغ پزشکان زن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) رفته که این مسابقات هم‌اکنون در قطر به صورت متمرکز برگزار می‌شود. همچنین به این مسئله اشاره شده است که ۹ افسر پزشکی و افسر کنترل دوپینگ در پشت صحنه مسابقات فعالیت می‌کنند.

حضور زنان به عنوان افسر پزشکی در مسابقات لیگ قهرمانان در راستای برنامه‌های برابری جنسیتی AFC و ایجاد فرصت برابر برای زنان جهت انجام فعالیت‌های تخصصی در فوتبال آسیاست.

سال گذشته نیز یوشیمی یاماشیتا، داور زن ژاپنی و دو کمک خود ماکوتو بوزونو و نائومی تشیروگی برای اولین بار در مسابقات مردان در AFC Cup قضاوت کردند.

در ادامه این گزارش، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از دکتر زهره هراتیان به عنوان پزشکی پیشتاز در مبارزه با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ (کرونا) در ایران نام برده و مصاحبه‌ای درباره حضور پزشکان زن به عنوان افسر پزشکی مسابقات مردان ترتیب داده است. هراتیان در این خصوص گفت: از سال گذشته که داوران زن در مسابقات AFC Cup حضور یافتند، انقلابی در توسعه فوتبال میان زنان ایجاد شد. به عنوان یک بازیکن سابق فوتسال، یکی از آرزوهای همیشگی من، حضور در مسابقات مردان بوده و اکنون این رویا محقق شده است. بسیار خوشحالم که یکی از اولین زنان پزشک در مسابقات مردان هستم.

همچنین دکتر بهار حسن‌میرزایی امیدوار است که زنان بیشتری بتوانند از این اتفاق الهام بگیرد تا راه آنها را دنبال کنند. وی در این خصوص گفت: اولین بودن همیشه افتخار است. اینکه می‌دانید در گروهی حضور دارید که اولین هستند، اما آخرین نفر نخواهند بود. AFC این شرایط را برای یادگیری بیشتر و نحوه برخورد در موقعیت‌های مختلف را برای متخصص شدن فراهم کرده است و آنها با دادن مسئولیت‌های مهم به زنان، از آنها حمایت می‌کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی