نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
مهران شاهین‌طبع: برای تثبیت صدرنشینی می‌رویم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی بسکتبال به خبرورزشی گفت: به نظرم باشگاه‌ها حق و حقوقی دارند و فدراسیون باید علاوه بر حمایت از تیم ملی، به اسپانسرها هم توجه کند. حمایت این دو از هم جدا نیست. 

خبرورزشیپریسا غفاری؛ تیم ملی بسکتبال ساعت ۴:۴۰ بامداد امروز برای رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا راهی دوحه شد. تیم مهران شاهین‌طبع که آخرین حضورش در اردو و مسابقه به اسفندماه سال قبل و پنجره اول انتخابی کاپ‌آسیا برمی‌گردد، بعد از ۸ ماه با تمرین ۱۲ روزه برای ۲ مسابقه دوحه آماده شد. 

تیم ۱۲ نفره اما حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی را نداشت. چراکه حامد در چین است و صمد هم دوره نقاهتش را می‌گذراند. آرون گرامی‌پور و بهنام یخچالی هم چند روز مانده به پرواز به اردو آمدند. با اینکه شرایط ایداه‌آل نبود اما مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی خیلی هم ناراضی نیست. اگر چه کار تیمش برای دو بازی مقابل عربستان و سوریه راحت هم نیست او می‌گوید: «در کشور ثالث و عربی به میدان می‌رویم پس باید حریفان را جدی گرفته و با تمرکز بالا به میدان برویم تا با حداکثر امتیاز، صدرنشینی خود را تثبیت کنیم.»

از نحوه انتخاب بازیکنان در این اردو بگویید؟
با تعطیلی لیگ و عدم برگزاری مسابقات در این هشت ماه، لیستی تقریباً نزدیک به همان افراد حاضر در پنجره اول انتخاب کردیم و در نبود حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی یکی، و دو نفر اضافه کردیم که در زمان کم با بقیه به هماهنگی لازم برسند. 

از شرایط بازیکنان در اردو راضی بودید؟
به هر حال کرونا تأثیرش را روی بازیکنان گذاشته است. آنها زمان زیادی از ماه‌های اخیر را با محدودیت تمرین و مسابقه مواجه بودند طوری که از شرایط ایده‌آل همیشگی دور بودند و زمان ‌برد تا وضعیت بهتر شود. البته برگزاری دو هفته‌ای لیگ به‌خصوص برای آنها که تمرینات را زودتر شروع کرده بودند شرایط را بهتر کرد، هر چند اگر فرصت بیشتری داشتیم بهتر می‌شد. 

نبود حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی مشکلی برای تیم ایجاد نمی‌کند؟
آنها از بازیکنان خوب ما هستند و قدرت فنی‌شان برکسی پوشیده نیست اما صمد به‌خاطر ابتلا به کرونا، شرایط جسمانی‌اش اجازه همراهی با تیم ملی را نداد اما حدادی هم شرایط شغلی‌اش ایجاد نکرد تا کنار ما باشد. او قبلاً خیلی به تیم ملی کمک کرده، ولی ما هم باید بازیکنان ذخیره زیاد داشته باشیم تا در نبودشان خلأ آنها به خوبی پر کنند. 

بهتر نبود به جای شروع لیگ، زمان بیشتری برای اردو داشتید؟
به نظرم باشگاه‌ها حق و حقوقی دارند و فدراسیون باید علاوه بر حمایت از تیم ملی، به اسپانسرها هم توجه کند. حمایت این دو از هم جدا نیست. 

برگزاری این پنجره‌ها در این شرایط شیوع کرونا درست بود؟
خیلی از کشورها اعتقاد داشتند، رقابت‌ها به تعویق بیفتد تا حداقل ویروس ضعیف‌تر شود. ولی فیبا تصمیم گرفت این حرکت رو به جلو را انجام دهد تا کشورها و تیم‌ها درگیر بسکتبال باشند. 

با برگزاری متمرکز بازی‌ها امتیاز میزبانی از کشورها گرفته شد و فیبا را از هدف خود دور کرد!
بله این درست است اما در این شرایط فیبا ناچار مجبور شد برنامه‌اش را در کشورهایی اجرا کند که به نحو بهتری می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. حالا سلامتی ورزشکاران مهم است. 

خیلی‌ها می‌گویند وقتی آرون گرامی‌پور و مایک رستم‌پور در باشگاهی بازی نمی‌کنند چرا دعوت شده‌اند. نظر شما چیست؟
آنها تمرین داشته‌اند و آماده هستند، حتی از نظر بدنی هم شرایط ایده‌آلی دارند. 

دو مسابقه مقابل عربستان و سوریه سخت است؟
خیلی. باید هر دو بازی را خیلی جدی بگیریم. تیم سوریه تغییرات زیادی کرده و البته ما در کشور ثالث و عربی به میدان می‌رویم، همه تلاش ما برای برد است که تمرکز زیادی هم می‌خواهد تا با حداکثر امتیاز، صدرنشینی را تثبیت کنیم. 

بازی دوستانه با الریان قطر به کجا رسید؟
متأسفانه موافقت نکردند. آن هم به‌خاطر شرایط حباب برگزاری مسابقات انتخابی آسیا. 

از حالا برای پنجره سوم برنامه دارید؟ ممکن است از ترکیب جدید استفاده کنید؟
مسلماً تاریخ آن را اعلام کنند برنامه تیم ملی را هم به فدراسیون می‌دهیم اما ترکیب جدید هم بستگی به نتیجه این دو مسابقه ما و بقیه تیم‌ها دارد. امکان اینکه از ترکیب جوان‌تر استفاده کنیم زیاد است. 

قراردادتان را با فدراسیون امضا کرده اید؟
بله

دلیل سکوت چندین ماهه شما در ارتباط با مصاحبه‌ها و...  چیست؟
کار من مربیگری است و فدراسیون اختیار دارد در مورد آینده بسکتبال تصمیم بگیرد. حق فدراسیون است که از نظرات دیگران هم استفاده کند، هر کس مسئولیتی دارد و با منافع ملی و شاخص‌ها تصمیم می‌گیرد. 

پس این حق را هم قائل هستید که کادر فنی و بازیکنانان را خودتان انتخاب کنید؟
بله، مطمئناً. این حق هر گروهی است، ولی وقتی اعتماد به وجود بیاید، کار راحت‌تر در مسیرش قرار می‌گیرد. اعتماد مبنایی دارد و بحث سلیقه و فنی هم هست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی