نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سعید برخورداری: باید دوباره قهرمان آسیا شویم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سعید برخورداری، لژیونر هندبال ایران به خبرورزشی گفت: هندبالیست‌ها همیشه مشکلات مالی داشتند و یکی از دلایل افت هندبال و کوچ بازیکنان هم همین بود.

خبرورزشیمحدثه جوادی؛ سعید برخورداری، دروازه‌بان لژیونر ایرانی تیم گوادالاخارا در اسپانیا معتقد است هندبال ایران به مربی سطح بالا نیاز دارد. مربی که به رشد هندبال کمک کند. بازیکن منتقد دلش می‌خواهد هندبال ایران دوباره به روزهای خوبش برگردد. لژیونر هندبال به رغم بازی‌های فشرده در لیگ اسپانیا اما از لیگ برتر ایران غافل نمی‌شود. او هر فرصتی‌ گیر بیاورد، اتفاقات لیگ برتر ایران و به ویژه نتایج تیم محبوبش سپاهان را پیگیری می‌کند.

وضعیت تیم گوادالاخارا خوب است؟
شرایط لیگ اسپانیا خوب است، بعد از چند هفته باخت توانستیم با چند برد خودمان را به رده 10 جدول برسانیم. بازی‌ها با فشردگی زیادتری انجام می‌شود، چراکه نزدیک تعطیلات کریسمس هستیم. به همین دلیل سه بازی در هفته داریم و به دلیل کرونا در مسابقات تماشاچی نداریم.

حضور مربی خارجی چه تأثیری در روند تیم ملی دارد؟
حضور یک مربی خارجی برای تیم ملی خیلی خوب است اما باید دید مربی چه سطحی دارد. هرچه مربی با کیفیت‌تر باشد در روند و نوع بازی تأثیرگذارتر می‌شود. رقبای ایران در آسیا بهترین مربیان را دارند، با اردوها و امکانات عالی. ما هم به‌رغم مشکلات زیرساختی و اقتصادی باید سعی کنیم هندبال را به روزهای خوبش برگردانیم تا بتوانیم در آسیا قهرمان شویم. اگر فدراسیون مربی خوبی برای تیم ملی بیاورد، تأثیر زیادی در رشد هندبال ایران می‌گذارد.

انتقاداتی که به عملکرد مسئولان هندبال داشتید، برای شما دردسرساز نشد؟
من همیشه از سر دلسوزی و کمک نظراتی را دادم اما حرف‌هایم باعث سوءتفاهم شده است. نظرات من هیج‌وقت با جهت‌گیری همراه نبوده اما فدراسیون از من ناراحت شده است. امیدوارم فدراسیون از نظرات افرادی که خارج از ایران هستند، استفاده کند و یک تعاملی صورت بگیرد چراکه همه ما پیشرفت هندبال را می‌خواهیم. من همیشه گفتم آقای پاکدل کار بزرگی را انجام داد که در این شرایط مسئولیت هندبال را به گردن گرفت و من همیشه قدردان زحمات او هستم.

به نظرت سطح کیفیت بازی‌ها در لیگ برتر امسال چطور است؟
سرعت بازی‌ها خیلی پیشرفت کرده و به هندبال روز دنیا نزدیک شده‌ایم. شاید لیگ یکسری نقص‌ها داشته باشد اما همین که در وضعیت قرمز کرونا لیگ را برگزار کرده‌اند، نشانه خوبی است. چرخ هندبال باید همیشه بچرخد و شرایط طوری نباشد که از بقیه رشته‌ها عقب بمانیم. امیدوارم در آینده هندبال ما از چیزی که حالا هست هم بهتر شود.

به نظر شما چه اتفاقی لیگ هندبال را پویاتر می‌کند؟
یکی از اصلی‌ترین دلایل پویایی تیم، بحث مالی است. هر چند قراردادهای امسال پیشرفت خوبی داشته و این به هندبالیست‌های ما خیلی کمک می‌کند. همیشه اسپانسر خوب پیشرفت یک رشته را رقم می‌زند. خدارا شکر این اتفاق در هندبال ایران افتاده و امیدوارم ادامه‌دار باشد. بازیکنان اگر از لحاظ مالی تأمین باشند، بهتر خودشان را نشان می‌دهند.

وضعیت مالی بازیکنان سال‌های قبل چگونه بود؟
خیلی بد، هندبالیست‌ها همیشه مشکلات مالی داشتند و یکی از دلایل افت هندبال و کوچ بازیکنان هم همین بود که خدا را شکر ظاهراً اوضاع مالی هندبالیست‌ها رو به بهبودی است.

تیم محبوب هندبال شما در ایران کدام تیم است؟
من در دوران کودکی‌ام به مدرسه هندبال سپاهان می‌رفتم و به نوعی در آن باشگاه رشد کردم و به هندبال ایران معرفی شدم. 4 قهرمانی با سپاهان دارم و با اینکه در ایران نیستم اما بازی‌های سپاهان را دنبال می‌کنم، امیدوارم در دور برگشت خوب ظاهر و دوباره قهرمان شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی