نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
۹ |
۴
۱۰ جمله خاطره‌انگیز دیگو مارادونا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با دیگو مارادونا خداحافظی کردیم و حسرت این که دیگر جملات و حرکات جالب این اسطوره فوتبال را شاهد نیستیم، برای همیشه با ما خواهد بود.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ مارادونا در طول تاریخ فوتبالی و زندگی‌اش نقل قول‌های جنجالی زیاد داشته که از بین آن‌ها ۱۰ نقل قول معروف و جالب شماره ۱۰ پیشین آلبی‌سلسته را مرور خواهیم کرد.

۱– پاهایم را بریدند (پس از اطلاع از محرومیتش به دلیل مثبت بودن نتیجه آزمایش دوپینگ در جام‌جهانی ۱۹۹۴) 
۲– من یک برتری نسبت به سیاستمداران دارم: آنها عمومی ‌و معروف هستند و من محبوبم (سال ۱۹۹۶ در کتاب «دیگو گفت») 
۳– دیگو؟ برای یکشنبه می‌رسی؟ به بانک می‌روی؟ بله به بانک رفتن مثل گرفتن نقره یا حیوان وحشی است (این پاسخی بود که دیگو در سال ۱۹۹۶ به سوال یکی از خبرنگاران داد!)
۴– پله یک برده است. او قلبش را به فیفا فروخت و پس از آن زمانی که فیفا به او پشت پا زد، می‌خواهد با ما بازیکنان دوست شود. ولی او کورخوانده هیچ سیاهی‌ای نیست که محو شود (سال ۱۹۹۷) 
۵– هر اتفاقی که بیفتد و هرکسی که مربی شود، همه دنیا می‌دانند که پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی مال من خواهد بود، برای همیشه (سال ۱۹۹۸) 
۶– پیروز شدن مقابل ریورپلاته در سوپرکلاسیکو مثل این است که مادرت صبح تو را با یک بوسه از خواب بیدار کند، دلنشین و شیرین (پیش از دیدار بوکاجونیورز – ریورپلاته در سال ۲۰۰۰) 
۷– من اشتباه کردم و هزینه‌اش را هم پرداخت کردم ولی خدشه‌ای به توپ وارد نمی‌شود (در بازی بزرگداشت او که ۱۰ نوامبر سال ۲۰۰۱ برگزار شد) 
۸– در یکی از محله‌های خصوصی بوینس آیرس رشد کردم. خصوصی از نظر آب، برق و تلفن (در بازدیدش از بولیوی در سال ۲۰۰۴)
۹– من معتاد به مواد مخدر بوده، هستم و خواهم بود. کسی که در مواد مخدر غوطه‌ور است، هر روز باید با آن مقابله کند (سال ۱۹۹۶)
۱۰– این برد چیزی بیشتر از یک مسابقه فوتبال بود و ما یک کشور را شکست دادیم (پس از پیروزی در دیدار معروف آرژانتین و انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سرباز کوچولو IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    مارادونا : وقتی به واتیکان سفر کردم ، دیوارهای کلیسا را دیدم که از طلا ساخته شده بودند! پاپ گفت باید کمک کنی تا به فقرا کمک کنیم!!! با خود گفتم: لعنتی ها بروید دیوارهایتان را بفروشید!!
  • سرباز کوچولو IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    مارداونا: از گفتن مواضع خود نسبت به مسئله فلسطین هیچ واهمه‌ای ندارم و در این باره به نارضایتی یا خشم هیچ فرد یا گروهی اهمیت نمی‌دهم، به ملت فلسطین همچون نوه دو ساله خود که نیاز به یاری و حمایتی بزرگ دارد، می‌نگرم. من از مسئله فلسطین حمایت می‌کنم چرا که در فضای مبارزه و ایستادگی در مقابل بی‌عدالتی، بزرگ شده‌ام.
    • هادی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      درد و بلاش بخوره تو سر اونایی که میگفتن نه غزه نه لبنان
    • ایران IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      مثبت به سرباز کوچولو دادم منفی به آقا هادی. چون حرف مارادونا بوی عدالت می دهد فطرت انسان میگه به ستمدیده کمک کن. ولی از این پاسخ فطری در ایران دارن سواستفاده میکنن چراکه ما این عکس العمل رو در ایران در قبال هیچ ستمدیده دیگه ای که با منفعتمون در تضاده اعمال نمی کنیم. امیدوارم آقا هادی دستگیرش شده باشه چرا زیاد منفی خورده!
  • شاهین DE ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    در مورد پله درست گفته. در مورد ماده مخدر هم پای مافیا در کار بود . سر نخ اش هم جام جهانی شکست ایتالیا و قهرمانی ارژانتین بود. ریس فیفا ان زمان هم با پله مچ بود در کارهای اقتصادی فیفا در ان زمان و به نوعی مارادونا را می خواستند به هر نحوی شده از میان بردارند!!
  • معین از مازندران IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    مارادونا یک مدت به خاطر افسردگی بعد از ترک اعتیاد در بیمارستان روانی بستری بود وقتی داشت مرخص میشد گفت: اینجا آدمای زیادی هستن که همه دیوونه ان، یکی میگه من چگوارا هستم همه باور می‌کنند، یکی دیگه میگه من گاندی ام همه باور می‌کنند ولی وقتی من بهشون میگفتم که من مارادونا ام همه بهم می‌خندیدن و میگفتن: هیچوقت، هیچکسی، مارادونا، نمیشه...و من آنجا فهمیدم که چه بر سر خودم آوردم.
  • جواد آقائی IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    بعلللللله بعلللللله بعلللللله بعلللللله بعلللللله ما یک تیم را شکست ندادیم! ما یک کشور را شکست دادیم! یک قدرت را شکست دادیم! یک ابرقدرت را شکست دادیم! ما پرسپولیس بزرگ، پرسپولیس همیشه قهرمان را شکست دادیم! ! این مطلب از مستر چگوارا رفیق فابریک ارنست همینگوی و فیدل کاسترو و هوگو چاوز و دیگو مارادونا نقل شده است
    • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      علی کریمی88888888 رو میگی ?
  • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    مارادونا‌تکرار‌نمیشودتمام‌خواص‌اودرفوتبا‌ل‌یکجا‌جمع‌شده‌بود‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی