چالش‌های مارادونا و پله؛ از شور دیگو تا سیاست دوناسیمنتو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دیگو مارادونا و پله، اسطوره‌های فوتبال آرژانتین و برزیل بارها بر سر مسائل مختلف به یکدیگر تاخته بودند و چالش‌های جالبی داشتند.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ پله و مارادونا اسطورهای برزیلی و آرژانتینی دنیای فوتبال بودند که طبق رسم سوپراستار بودن اغلب باهم به چالش برمی‌خوردند. چالش‌هایی که هرقدر سن‌شان بالا می‌رفت با پختگی در رفتارشان همراه بود. البته شور و حرارت دیگو بیشتر بود اما دوناسیمنتو با منطق بیشتری در این چالش‌ها شرکت می‌کرد. 

حسادت پنهان
پله و مارادونا به‌عنوان سوپراستارهای زمان خودشان و کسانی که در دل تاریخ فوتبال جا دارند، به‌صورت پنهان جنگ حسادت علیه هم داشتند. طبیعی هم بود چراکه برای اولین شدن در تاریخ هر دو مدعی بودند. به طور مثال هر دو در سال ۲۰۰۰ تاریخ انتشار کتاب زندگی‌نامه خود را در یک ماه گذاشتند تا به‌نوعی از همدیگر عقب نمانند. 

پله همجنسگرا است!
یکی از اظهارنظرهای عجیب مارادونا نسبت به پله در مورد ویژگی‌های جنسی‌اش بود. مارادونا از پله به‌عنوان فردی همجنسگرا یاد کرد که تجربه این کار را داشته است. مارادونا با این جمله کاملاً فضای فوتبال را در زمان خودش تحت تأثیر قرار داد. 

باعث مرگ گارینشا
مارادونا اگرچه همیشه از پله به‌عنوان برترین بازیکن تاریخ یاد می‌کرد اما او را باعث مرگ گارینشا دیگر اسطوره برزیلی می‌دانست. دیگو اعتقاد داشت پله باید از گارینشا مراقبت می‌کرد تا در فقر از دنیا نرود. در واقع دیگو هیچ‌وقت پله را فردی دغدغه‌مند برای هم‌نوعانش نمی‌دانست. 

پله و مارادونا

از بازیکنان دفاع کن!
مارادونا همواره از اینکه پله خودش را در جنگ با قدرت‌های مافیایی فوتبال درنمی‌اندازد، ناراحت بود. او یک‌بار در صحبت‌هایش عنوان کرد، دوست داشت پله را در نقش رئیس فدراسیون فوتبال برزیل ببیند یا اینکه در مقام دفاع از بازیکنان مشاهده کند. مارادونا دوست داشت پله جلوی مافیای قدرت و ثروت فوتبال بایستد اما سیاست‌های این دو اسطوره باهم در تضاد بود. 

پله مهمان ویژه آرژانتینی‌ها
این یکی از همه عصبانی‌کننده‌تر بود. کارلوس منم رئیس جمهور آرژانتین برای یک مراسم از پله به‌عنوان مهمان ویژه دعوت می‌کند. علاقه کارلوس به پله عصبانیت مارادونا را در پی داشت چراکه فکر می‌کرد امکان دارد مردم آرژانتین بیشتر از او عاشق پله شوند. 

مسی و نیمار
ستاره‌های جدید آرژانتین و برزیل سوژه‌های مارادونا و پله برای تقابل باهم بودند. مارادونا از نیمار به‌عنوان بازیکنی یاد کرد که در سطح مسی نیست و همان جایگاه پله را دارد. ضمن اینکه مسی را بالاتر از پله عنوان کرد تا همچنان تعصبش به آرژانتین را حفظ کند. پله بدون اینکه نامی از مارادونا ببرد، مدعی شد مسی برای گرفتن جایگاهش باید ۱۲۸۳ گل بزند. او گفت نمی‌توانیم بگوییم مارادونا با ضربه سر و پای راستش گلزنی کرده چراکه اکثر گل‌هایش را با پای چپ به ثمر رسانده است. 

پله و مارادونا

واکنش پله
واکنش پله اما با سیاست بود. پله اغلب ترجیح داد پاسخ مارادونا را ندهد چراکه به اطرافیانش گفته بود کسی حرف یک معتاد را جدی نمی‌گیرد. او بر این باور بود رسانه‌ها اساساً اعتباری به حرف‌های یک‌ فرد بیمار نمی‌دهند اما خب همین ‌فرد بیمار هم در فوتبال آنقدر بزرگ بود که کوچکترین حرفش در دنیا پخش شود!

دوستی در ۲۰۱۶
سال ۲۰۱۶ بازی دوستانه پنج نفره‌ای با حضور ستاره‌های بازنشسته فوتبال در پاریس برگزار شد. بازی‌ای که مارادونا و پله هم آنجا حضور داشتند و با گرفتن دست همدیگر کدورت‌ها را کنار گذاشتند. احتمالاً آنها متوجه شده بودند در دنیایی که همه توجهات به مسی و رونالدو جلب شده و فانی است بهتر است با هم دوستی کنند تا خاطره‌ای خوش به‌جا بگذارند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    کارلوس منم رییس جمهور آرژانتین بود نه رییس فدراسیون! تصحیح بفرمایید. زنده باد پرسپولیس، مارادونا و مسی.
    پاسخ سایت:

    اصلاح شد دوست عزیز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی