چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ |
۰
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا؛ ۳ فینــال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در دومین شب از هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا شاهد ۳ دیدار مهم خواهیم بود که می‌توانیم اسم‌شان را «فینال گروه» بگذاریم.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ امشب در حالی هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید که صعودکننده‌های دو گروه مشخص است و سرنوشت دو گروه بستگی به نتایج دیدارهای پنجم خواهد داشت. نبردهای سویا - چلسی، دورتموند - لاتزیو و منچستریونایتد - پاری‌سن‌ژرمن را می‌توان فینال تعبیر کرد. 

گروه E‌؛ فینال گروه
چلسی و سویا پابه‌پای هم تا هفته پنجم پیش آمده‌اند و حالا باید در سانچس پیسخوان به مصاف هم بروند. هر دو ۱۰ امتیاز دارند و بازی امشب به احتمال فراوان تعیین‌کننده صدرنشین خواهد بود. بازی رفت با تساوی بدون‌گل تمام شد و در صورتی این بازی هم نتیجه مشابهی داشته باشد، تفاضل گل سرنوشت‌ساز است. فعلاً تفاضل گل چلسی بالاتر است. آندلوسی‌ها فصل عجیبی را سپری می‌کنند. از ۳ باخت متوالی در لالیگا به ۳ برد متوالی رسیده‌اند و اوضاع‌شان را سروسامان داده‌اند. سویا در لیگ قهرمانان ۱۰ مرتبه به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته که ۳ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست برایش ثبت شده. چلسی هم که بیش از هر کشور دیگری مقابل تیم‌های اسپانیایی بازی کرده، در ۴۴ بازی قبلی ۱۶ برد، ۱۶ تساوی و ۱۲ شکست داشته. تیم لمپارد این روزها سخت گل می‌خورد و این خبر خوبی در آستانه بازی حساس با سویا است. فقط یک گل در ۵ بازی آخرشان در لیگ برتر دریافت کرده‌اند. در لیگ قهرمانان هم یک گل خورده‌اند. 

نبرد کراسنودار و رن طبق پیش‌بینی که از قبل کرده بودیم، نبردی برای صعود به لیگ اروپا شده است. در روسیه، رن باید نتیجه‌ای بگیرد که تساوی یک - یک خانگی در بازی قبلی‌اش را تلافی کند. هردو تیم یک امتیازی هستند. نمی‌خواهند اولین حضورشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با قعرنشینی تمام شود. 

گروه F‌؛ تعیین تکلیف
نبرد در نورت‌راین وستفالیا می‌تواند سرنوشت تیم‌های اول و دوم این گروه را تعیین کند. دورتموند که بازی رفت را بدجور به لاتزیو باخت، حالا در پی جبران و حفظ صدر است. کار لاتزیو وقتی خراب شد که مقابل بروژ و زنیت ۲ تساوی کسب کرد. با این حال اگر زنبورها را دبل کنند، دوباره صدرنشین می‌شوند. تیم اینزاگی در آخرین بازی‌اش مقابل اودینزه شکست خورده و تیم فاوره هم از کلن در خانه خودش باخته. در ۳ نبرد قبلی‌شان، لاتزیو ۲ بازی را برده و یک برد برای دورتموند ثبت شده. زنبورها بدون حضور تماشاگران متعصب‌شان در خانه آن تیم زهردار همیشگی نبوده‌اند. لاتزیو در ۱۵ مصاف قبلی با آلمانی‌ها، ۷ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست داشته. 

بروژ ۲ مرتبه و زنیت یک مرتبه در دیدارهای رودررو پیروز شده‌اند. اگر تیم بلژیکی به سومین بردش مقابل قهرمان فصل قبل لیگ برتر روسیه برسد، می‌تواند امیدوار به صعود باشد. ۴ امتیازی هستند و در صورتی که لاتزیو یا دورتموند ببازند، به آنها نزدیک‌تر خواهند شد. زنیت هم که به طور کلی حذف شده، در پی سوم شدن و راهیابی به لیگ اروپاست. زنیت تیم پرستاره‌ای است و اگر به لیگ اروپا برود شاید حتی شانس قهرمانی داشته باشد. در ۱۵ بازی مقابل بلژیکی‌ها ۹ برد، یک تساوی و ۵ شکست داشته‌اند. 

گروه G‌؛ صدرنشین کیست؟
هفته قبل کار بارسلونا و یوونتوس برای صعود تمام شد. مأموریت اول که صعود بوده انجام شده و حالا در پی رسیدن به هفته آخر و نبرد صدرنشینی هستند. پیش از آن باید تلاش کنند دیناموکیف و فرنتس‌واروش را یک مرتبه دیگر ببرند. بارسلونا در پوشکاش آرِنا مقابل حریف مجارستانی قرار می‌گیرد. در بازی رفت ۵ بر یک این حریف را مغلوب کردند. حال بارسا در بازی آخر در نوکمپ با شکست اوساسونا بهتر شد. در لیگ قهرمانان هم که در کل وضعیت خوبی داشته‌اند. با ۱۳ گل زده، بعد از بایرن و گلادباخ، سومین خط حمله خوب را در پایان هفته چهارم داشته‌اند. فرنتس‌واروش هم می‌خواهد به لیگ اروپا برسد اما آیا در نبرد با بارسا می‌تواند امتیاز بگیرد؟ در ۱۳ مصاف قبلی با اسپانیایی‌ها ۵ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست داشته‌اند. 

یوونتوس اما این روزها ثبات و قدرت و قبل را ندارد. پیرلو همچنان تحت فشار است و تیمش با وجود اینکه باخت در سری A نداشته، ولی از ۹ بازی به ۵ تساوی رسیده و از صدر جدول دور شده. در لیگ قهرمانان هم که بازی حساس مقابل بارسلونا را باختند. دیناموکیف، رقیب امشب‌شان را در اوکراین با ۲ گل بردند. حالا اگر ۳ امتیاز دیگر بگیرند، می‌توانند امیدوار باشند باخت مقابل بارسلونا را در نوکمپ تلافی کنند. یووه در ۵ بازی قبلی مقابل این رقیب اوکراینی ۴ برد و یک تساوی کسب کرده. در کل مقابل اوکراینی‌ها ۶ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته‌اند. دینامو هم در ۲۵ بازی مقابل ایتالیایی‌ها فقط ۲ برد داشته و ۱۵ بازی را باخته. 

گروه H‌؛ پیچیده و جذاب
همه تیم‌ها یکدیگر را می‌برند! جذاب‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا این گروه شد. پاری‌سن‌ژرمن به منچستریونایتد و لایپزیش باخت اما در بازی برگشت مقابل تیم آلمانی جبران کرد و حالا امیدوار است با برتری در اولدترافورد به صدر برسد. نکته خوب اینکه برنده دیدار رودررو با لایپزیش هستند، چراکه یک گل در خانه حریف زدند. شیاطین‌سرخ هم تیم عجیبی بوده‌اند. ۹ امتیازی هستند و اگر در ترکیه نباخته بودند، حالا صعودشان قطعی بود. مثل اینکه تیم سولشائر عادت دارد خودش را به دردسر بیندازد. بعد از اینکه سولشائر دوباره تحت فشار قرار گرفت و می‌گفتند اخراج می‌شود، تیمش ۳ بازی لیگ برتری را برده. پاریسی‌ها اما در ۲ بازی آخر لیگ فرانسه نبرده‌اند. در ۳ بازی قبلی این دو تیم، یونایتد ۲ برد و پاریس یک برد داشته‌اند. شیاطین‌سرخ در ۳۱ بازی قبلی مقابل تیم‌های فرانسوی ۱۷ برد، ۱۱ تساوی و ۳ شکست داشته‌اند. 

اما ناگلزمن دوست ندارد تیمش که تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان فصل پیش هم بالا آمد، خیلی زود با مسابقات وداع کند. اگر امشب در ترکیه هم مثل آلمان مقابل باشاکشهیر پیروز شوند، در آخرین هفته و در خانه می‌توانند جشن صعود بگیرند. لایپزیش که باز هم مدعی قهرمانی در بوندس‌لیگاست، در ۳ مصاف قبلی با تیم‌های ترکیه‌ای یک برد و ۲ شکست داشته. باشاکشهیر ۳ امتیازی هم شانس صعود دارد، ولی تصور اینکه آنها صعود کنند، دشوار است. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی