نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
نبرد بازار با فولاد و صنعت با دانشگاه‌، برای رسیدن به فینال لیگ‌برتر کشتی‌فرنگی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نبرد تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی برای حضور درفینال، جذاب و دیدنی می‌شود، بعد از خاتمه دیدارهای دور رفت و برگشت گروه الف، دو تیم سینا صنعت ایذه و فولاداکسین خوزستان به‌عنوان تیمهای اول و دوم به نیمه‌نهایی راه یافتند.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ تیم‌های صعودکننده گروه ب به نیمه‌نهایی لیگ‌برتر معرفی شدند. مرحله‌مقدماتی بیستمین‌ دوره مسابقات کشتی‌ فرنگی لیگ‌ برتر باشگاه‌های ‌کشور جام‌ یادگار امام (ره) گرامیداشت سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی، با معرفی تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی خاتمه یافت.

درپایان دیدارهای دوربرگشت گروه ب، تیمهای بازار بزرگ‌ ایران، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، صبانور کردستان، شهدای ‌مقاومت‌ بسیج قم و احتشام‌ گستر کارون عناوین اول تا پنجم را کسب کردند و دو تیم بازار بزرگ‌ ایران و دانشگاه‌ آزاد اسلامی نیز مجوز حضور در نیمه‌نهایی برای رویارویی با دو تیم سینا صنعت ایذه و فولاد اکسین خوزستان را به‌دست آوردند.

کناره‌گیری از لیگ، برای تقدیر از کادر درمانی!

 قبل ‌از شروع پیکارهای دور برگشت گروه ب، تیم احتشام‌گستر کارون که در دور رفت، حتی یک پیروزی تیمی هم کسب نکرده بود، به‌منظور قدردانی از زحمات کادر درمانی درمقابله باکرونا! از حضور در دور برگشت انصراف داد تا مسابقات گروه ب با ۴ تیم برگزار شود. در پایان دیدارهای دور برگشت گروه ب تیم‌های بازاربزرگ، دانشگاه آزاد، صبانور، شهدای‌ مقاومت ‌بسیج قم و احتشام‌گستر کارون (البته کارونی‌ها دور برگشت، اصلاً کشتی نگرفتند) عناوین اول تا پنجم را به‌دست آوردند. 

نبرد صنعت با دانشگاه و بازار با فولاد برای فینال

نبرد تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی برای حضور درفینال، جذاب و دیدنی می‌شود. بعد از خاتمه دیدارهای دور رفت و برگشت گروه الف، دو تیم سینا صنعت ایذه و فولاداکسین خوزستان به‌عنوان تیمهای اول و دوم به نیمه‌نهایی راه یافتند. درمجموع نتایج دور رفت و برگشت گروه ب نیز تیم بازاربزرگ‌ایران با ۷ پیروزی، ۲۲۸ امتیاز مثبت، ۴۳۴ امتیاز فنی به‌عنوان تیم اول و دانشگاه‌آزاداسلامی هم با ۵ پیروزی،۱۶۱ امتیاز مثبت، ۳۱۷ امتیاز منفی، باعنوان دوم این‌گروه به نیمه‌نهایی صعود کردند. صبح ۲۵ آذرماه سینا صنعت ‌ایذه و بازار بزرگ ‌ایران (تیم‌های اول گروه الف و ب) برای رسیدن به‌فینال، به‌ترتیب با دانشگاه ‌آزاد اسلامی و فولاد اکسین ‌خوزستان (تیم‌های دوم گروه ب و الف) کشتی می‌گیرند. تیمهای برنده، فینال و بازنده‌ها هم دیدار رده‌بندی را عصر همان روز برگزار می‌کنند.

گرایی، آماده‌ترین فرنگی‌کار حال حاضر ایران

محمدعلی گرایی بازهم با پیروزی در لیگ، توانمندی و اقتدارش را به‌رخ حریفان کشید. بدون‌شک باتوجه به نتایج و کشتی‌های هجومی، اجرای فنون پرتابی، زیبا و مختلفی که محمدعلی گرایی دراین ایام‌ کرونایی و دوری ازتمرینات منظم به‌نمایش می‌گذارد، باید او را بهترین و آماده‌ترین فرنگی‌کار حال‌حاضر کشور نامید. به‌ویژه این‌که او دروزن بالاتر با مدعیان ۸۲ کیلو مبارزه کرد. هرچند کمیته‌ فنی و شورای‌ فنی سازمان ‌لیگ افراد دیگری را برای تشویق و ایجاد انگیزه، به‌عنوان بهترین کشتی‌گیر لیگ‌برتر معرفی کنند!

بدشانسی صبانور، در اولین حضور لیگ‌برتری
 
صبانور کردستان از همان ابتدای قرعه‌کشی با بدشانسی مواجه شد! هرچند صبانور کردستان اولین حضورش در لیگ‌برتر را تجربه می‌کرد ولی حضور مردان کارکشته و باتجربه‌ای نظیر جمشید خیرآبادی، ناصر نوربخش و... در کنار این ‌تیم، همچنین استفاده از کشتی‌گیران خارجی برای دور برگشت، توقعات ازاین ‌تیم را بالا برده و حداقل انتظار از اولین حضور صبانور در لیگ‌برتر، حضور در جمع ۴ تیم‌برتر لیگ امسال بود.

ولی هم‌گروهی با بازاربزرگ ایران مدافع ‌قهرمانی و دانشگاه ‌آزاد اسلامی یکی از تیم‌های باتجربه و مدعی، از بدشانسی‌های نماینده کردستان بود. وقتی دور رفت این‌تیم مغلوب دانشگاه‌آزاد شد، دو کشتی‌گیر خارجی (تنها خارجی‌های لیگ امسال) به خدمت گرفت تا دور برگشت احتمالِ صعودش به نیمه‌نهایی را تقویت کند ولی باز هم مغلوب دانشگاه شد و از صعود بازماند. البته در مصاف با بازار بزرگ، خیلی حیثیتی و جانانه جنگید و تنها تیمی بود که توانست تا آخرین‌کشتی (در۱۳۰ کیلو) برابرِ مدافع قهرمانی یقه‌گیری کرده و تا آستانه تحمیلِ تنها شکست به بازار بزرگ نیز پیش رفت، اما نهایتاً ۵ – ۵ شکست خورد. 

خارجی‌های لیگ هم دردی از صبا دوا نکردند

باتوجه به نتایج انفرادی و حساسیت نتیجه تیمی دیدار بازاربزرگ با صبانور، بویژه برای نماینده ‌کردستان، باید آخرین‌ مسابقه دور برگشت را بهترین‌ مسابقه لیگ‌برتر کشتی فرنگی نامید. نماینده کردستان که دور رفت ۷ – ۳ مغلوب دانشگاه آزاد شده بودف برای جبران این شکست، تقویت تیم برای دور برگشت و بالا بردن احتمال صعود از گروه ب، دو کشتی گیر گرجستانی را به ترکیب خود اضافه کردند. لری ابوالادزه (۶۳ کیلو) و گلا بولکوادزه (۷۷کیلو) هر دو از گرجستان، به‌عنوان تنها خارجی‌های لیگ کشتی‌فرنگی، هم به‌رغم کسب پیروزیهای بولکوادزه، بازهم نتوانستند گرهی از مشکلات صبا باز کنند و با عدم‌صعود این‌تیم هیچ دردی را دوا نکردند.

پیروزی بالی، اعتراض به داوری و عدم‌آمادگی ساروی

مهدی بالی ۹۷ کیلوی دانشگاه‌آزاد که دور رفت سامان عزیزی را برده بود، دور برگشت با پیروزی ۳ – یک مقابل محمدهادی ساروی (صبانور کردستان) مرداول ۹۷ کیلوی حال‌حاضر تیم‌ملی کشتی‌فرنگی و ملی‌پوش ایران درجهانی ۲۰۱۹ نورسلطان، کاری کرد کارستان (هرچند قضاوت این‌دیدار نیز اعتراضاتی را به‌دنبال داشت و صبایی‌ها همچنان به‌زعم خود دنبالِ احقاق‌حق هستند). البته ساروی به‌رغم پیروزی مقابل آرمان علیزاده در دور برگشت برابر بازار بزرگ، نشان داد هنوز تا رسیدن به آمادگی خیلی فاصله دارد و برای دفاع از جایگاه‌ سابق کشتی ‌فرنگی کشورمان در ۹۷ کیلوی جهان، باید خیلی بیشتر از این تلاش کند و زحمت بکشد. اگر علیزاده کمی بیشتر تجربه داشت، اسیر عجله خود در هجوم برای جبران امتیازات از دست رفته و تکرار اشتباهاتش نمی‌شد، ساروی تمایلی برای حمله و کسب امتیاز نداشت! ساروی اگر بی‌توجه به حواشی مبارزه کند، مثل گرایی، جای هیچ حرفی و حدیثی باقی نخواهد گذاشت، اما .....

جام‌جهانی صربستان، بهترین‌فرصت برای ساروی

محمدهادی ساروی یکی ‌از دو نماینده کشتی‌فرنگی ایران در جام‌جهانی انفرادی ۲۰۲۰ صربستان است. هرچند ایام‌ کرونا و دوری ازتمرینات، باعث شده تا مرد اول این‌ روزهای ۹۷کیلوی تیم‌ملی، از آمادگی مورد انتظار دور باشد (عملکرد ساروی در دوربرگشت لیگ‌برتر این ‌موضوع را نمایان ساخت) ولی حضور در جام‌جهانی، بهترین‌فرصت برای فرنگی‌کار آملی است تا از نظر روحی و جسمی خودش را به‌شرایط ایده‌آل نزدیکتر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی