نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
بیژن طاهری: چرا مهدی قایدی با احتیاط فوتبال بازی می‌کند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: طبیعی است که وقتی زمین خوب نباشد نمی‌توان بازی خوبی را هم ببینید. آن هم‌ تیمی مانند استقلال که همه فوتبالش روی زمین است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ بیژن طاهری بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره دلایل تساوی تیم استقلال مقابل پیکان به هنر تدافعی خوب حریف این تیم و زمین بد شهرقدس اشاره کرد.

استقلال چرا نمی‌توانست به پیکان گل بزند؟
من ۶ روز قبل از بازی هشدار داده بودم که زمین بازی شهرقدس به هیچ‌عنوان شرایط برگزاری بازی را ندارد ولی کسی به آن توجه نکرد تا دیدم که بعد از بازی همه در این‌باره حرف می‌زدند. نه فقط استقلال بلکه پیکانی‌ها هم نمی‌توانستند خوب بازی کنند.

تحلیل‌تان از بازی استقلال چیست؟
طبیعی است که وقتی زمین خوب نباشد نمی‌توان بازی خوبی را هم ببینید. آن هم‌ تیمی مانند استقلال که همه فوتبالش روی زمین است. استقلال و پرسپولیس برای این استقلال و پرسپولیس هستند که در زمین خوب آزادی بازی می‌کنند.

چرا خط حمله استقلال آن طراوت فصل قبل را ندارد؟
یکی از دلایلش نبود برخی بازیکنان مانند فرشید اسماعیلی است. همچنین نبود علی کریمی هم از دیگر دلایل این موضوع است. سال گذشته دیدیم که علی کریمی تا چه اندازه با پاس‌های تودر خود دیاباته و قایدی را صاحب موقعیت می‌کرد ولی الان کسی نیست که از این قبیل پاس‌ها به مهاجمان بدهد. ضمن اینکه نبود ارسال‌های دقیق از کناره‌ها هم مزید بر علت شده تا این تیم کمتر گل بزند.

فقط همین‌هاست؟
یک موضوع دیگر هم کم شدن بازی خلاقانه از سوی مهدی قایدی است که نمی‌دانم دلیلش چیست! یا خودش دیگر آن طراوت را ندارد یا کادر فنی از او خواسته‌اند که بازی خلاقانه نداشته باشد. حس می‌کنم قایدی کمی با احتیاط فوتبال بازی می‌کند. البته فکر می‌کنم نبود دیاباته هم روی این موضوع تأثیر داشته است.

دفاع متراکم پیکان روی این موضوع تأثیری نداشت؟
دفاع کردن هم یک هنر است. این خودش یک تاکتیک است. تیمی که پیکان روبه‌رویش بازی می‌کرد، استقلال بود. تیمی پرستاره و دارای بازیکنان سرشناس و مشخصاً آنها با برنامه تدافعی به زمین آمده بودند و در این کار هم کاملاً موفق بودند. حتی گاهی هم روی دروازه استقلال خطرساز می‌شدند.

برخی به تعویض‌های کم فکری و یا تعویض‌های دیرهنگامش ایراد گرفتند. نظر شما در این‌باره چیست؟
اغلب اوقات وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد هر کس برای اظهارنظر  کردن به نکته‌ای اشاره می‌کند و تعویض نکردن هم یکی از آنهاست. اگر خیلی کارشناس هستید قبل از بازی حرف بزنید یا لااقل بین دو نیمه راهکار نشان بدهید. من این نوع تحلیل‌ها را اصلاً قبول ندارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فری IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    این چه سوالیه! خوب معلومه بازیکنان الستهلال میترسن اوف بشن همه که مثل بازیکنای پرسپولیس بزرگ نیستن سر شون رو بزارن برای تیمشان
  • Amir perspolisi US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    فری قشنگه راست میگی لایی رسن وتوهم گره خوردن شجاع وکنعانی کافیه
    • Amir perspolisi IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      وجدانن متاسفم برات
  • سعید مزینانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    یه عمر استقلال سوتی میده و دلیلش زمین و داوری هوا خورشید میدونن عادی شده چیز جدید بیارید حالمون عوض بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی