نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
محمد هاشمی: تنها مشکل فردوسی‌پور محبوبیتش بود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رییس اسبق صداوسیما به صحبت های مدیر شبکه ۳ درباره عادل فردوسی‌پور واکنش نشان داد.

خبرورزشیچهره‌ها؛ محمد هاشمی، رییس صداوسیما در ابتدای انقلاب اسلامی، در یادداشتی نوشت: «رییس شبکه سه گفته است: عادل فردوسی‌پور از مدار خارج شده بود. این نوع الفاظ و ادبیات را در زمان مدیریت من در صداوسیما نداشتیم. بنابراین خودم به شخصه نمی‌دانم «از مدار خارج شدن» به چه معناست.

خوب است همان کسانی که این لفظ را به کار برده‌اند، بیایند و توضیح بدهند که منظورشان از این جمله چه بوده و از مدار خارج شدن به چه معناست. من خودم بعضی از برنامه‌های آقای فردوسی‌پور را می‌دیدم و هیچ اشکال اصولی در آن به چشمم نخورد. تنها نکته‌ای که معمولا در این نوع برنامه‌ها وجود دارد، محبوبیتی است که در بین جوانان یا ورزشکاران به وجود می‌آید. 

با توجه به بحث اوقات فراغت و سرگرمی‌هایی که وجود دارد، ورزش و برنامه‌های ورزشی جایگاه خوبی بین جوانان پیدا کرده است. البته فقط برای جوانان هم نیست. همه سنین می‌نشینند و نگاه می‌کنند. محدودیت سنی در ورزش نداریم. معمولا برنامه‌های مربوط به اوقات فراغت گاهی مخاطب خاص دارد. گاهی برای خانواده‌هاست. گاهی برای نوجوانان و گاهی هم برای کودکان است. این جور برنامه‌ها می‌تواند محدودیت‌هایی داشته باشد، اما برنامه‌های ورزشی در چند سال گذشته مساله خاصی از لحاظ محدودیت یا موضوعی نداشتند. یعنی چیزی نبود که به سیاست مربوط بشود یا جناح خاصی از آن خوشش نیاید یا به مسائل قومی ارتباط پیدا کند. در مجموع می‌توان گفت برنامه‌های ورزشی برنامه‌هایی هستند پرمخاطب و بی‌مساله. 

برنامه ۹۰ مشکل خاصی از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشت

اما در مورد برنامه نود مجری برنامه کسی بود که محبوبیت زیادی به دست آورده بود، چون برنامه را خوب اجرا و مشکلات را به خوبی مطرح می‌کرد. تنها مساله‌ای که من در مورد برنامه ۹۰ می‌دیدم همین محبوبیت مجری و پرطرفدار شدن برنامه بود. جز این من مساله خاصی در این برنامه ندیدم. این برنامه مشکل خاصی از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نداشت که بتوانیم بگوییم داشت از مدار خارج می‌شد. مساله فقط این بود که آقای فردوسی‌پور تبدیل به یک چهره محبوب ورزشی شده بود. البته ایشان هنوز هم مورد توجه و علاقه بسیاری از جوانان این کشور است.

صداوسیما توانایی مقابله با رقبا را ندارد

مساله قابل توجه همزمانی اظهارات رییش شبکه سه با دوره بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ است. خیلی‌ها سوال می‌پرسند با توجه به بودجه‌ای که صداوسیما می‌گیرد و کارهایی از این دست، آیا این سازمان اندازه بودجه‌ای که می‌گیرد، خروجی دارد؟ صداوسیما این روزها رقبای بسیار بزرگی مقابلش می‌بیند؛ رسانه‌های خارجی و فضای مجازی. فضای مجازی برنامه‌های متعددی دارد که برای رسانه‌های مکتوب و صوتی - تصویری رقبایی جدی هستند. اگر بحث خروجی صداوسیما را از این منظر نگاه کنیم و بپرسیم آیا صداوسیما توانسته با این رسانه‌ها مقابله کند باید بگوییم صداوسیما توانایی مقابله با این رقبا را ندارد. اگر هم بپرسیم که در این شرایط آیا صداوسیما توانسته مخاطبان رسانه‌های دیگر را از جمله رسانه‌های خارجی و فضای مجازی را جذب کند؟ باز هم پاسخ منفی است.

صداوسیما نتوانسته یک رسانه ملی باشد

صداوسیما در مجموع نتوانسته یک رسانه ملی باشد. برنامه‌های صداوسیما در مجموع به شکلی عرضه می‌شود که آرامش مردم را تا حدودی به هم می‌زند. البته در این بین برنامه‌های اطلاع‌رسانی خوبی هم دارد. منتها اگر صداوسیما می‌خواهد موفق باشد باید برنامه‌هایش هم وظیفه اطلاع‌رسانی را به خوبی انجام دهند و هم آرامش‌دهنده باشند.

باید گفت صداوسیما نتوانسته بر رقبایش پیروز شود. صداوسیما نه توانسته مخاطبان رقبایش را جذب کند و نه توانسته برنامه‌های ضد ایرانی و اسلامی که در شبکه‌های خارجی ساخته می‌شود را خنثی کند. در واقع صداوسیما بیشتر به مسائل جناحی می‌پردازد. صداوسیما امروز به عنوان یک رسانه ملی کارکرد ندارد. توقع این است که صداوسیما بتواند با برنامه‌هایش مردم ایران را جذب کند.

مثلا اگر سه دقیقه به اخبار ساعت هفت شبکه یک که مهم‌ترین شبکه تلویزیون است، نگاه کنید دیگر تا آخر شب چیز جدیدی نمی‌بینید و باقی تکرار همان چند دقیقه است. یعنی مطلب جدیدی عرضه نمی‌شود. در حالی که در سطح دنیا و شبکه‌های مجازی سطح کشور به موازات صداوسیما صدها و هزاران خبر منتشر می‌شود. منتها صداوسیما اخبارش از اینکه فلان رییس چه گفت یا فلان نماینده چه حرفی زد یا آن جلسه تشکیل شد فراتر نمی‌رود. متاسفانه در رقابتی که وجود دارد صداوسیما نتوانسته موفق باشد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امید اس اس IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    فردوسی پور تنها ایرادش نشون دادن علایق رنگیش بود بارها به استقلال طعنه و تیکه زد به خاطر همین بین استقلالی ها محبوبیت زیادی نداشت... ولی مجری تونایی بود و به نظرم میتونست مدیرای ناکار آمدی مثل سعادتمند رو به چالش بکشه البته میثاقی پارسال بعد بازی استقلال سپاهان گفت فردا تیممون (پرسپولیس) بازی داره و پرسپولیسی بودنشو لو داد میثاقی باید بره....
    • شمسعلی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      کلا برعکس قرصه رو خوردی.میثاقی اصل استقلالیه...
    • کیسه کش متوهم IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      امید اس اس کمتر ما را بخندان میثاقی کارمند روزنامه کیسه جوان بود از طرفداران کیسه هست امید اس اس بهتر به جای این حرفهای متوهم و خنده دار بری مشق ات بنویسی فردا مربی مهدی کودک تبیهه ات نکند
    • Amir perspolisi IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      آقا امید اصلا و ابدا اینجوری نیست که شما میگی، عادل پرسپولیسی بود ولی ابدا اندازه ی سر سوزن نمیزاشت علایقش روی برنامه ش تاثیر بزاره، برای مثال همون جریان مهدی طارمی که الان شما رو دچار یه اشتباه بزرگ کرده که مدعی هستین پرسپولیس باید نتایج بازی هاش با مهدی طارمی ۳ هیچ بشه بخاطر همین برنامه ی نود بود، یا اتفاقی که مهر بیطرف بودن به عادل و برنامه ش میزنه همون گل حاج صفی به پرسپولیس بود که برا اولین بار در تاریخ برنامه ش از نقاله و گونیا و پرسپکتیو استفاده کرد تا ثابت کنه گل تراکتور به پرسپولیس سالم بوده، بنظر شما اگه عادل ذره ای اجازه میداد علائقش روی برنامه ش تاثیر بزاره انقد محبوبیت داشت؟؟؟؟ اصلا امکان نداره برنامه ای بیطرف نباشه و حدود بیست و اندی سال دوام بیاره و بره روی آنتن
    • امید اس اس IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      آقا امیر من حرفای شما رو قبول دارم منتها برنامه نود عالی بود خود فردوسی پور گاهی با استقلال بد میشد ولی در کل من طرفدارشم دم شما هم گرم
    • امید اس اس IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      تا دیروز التماس میکرد باهاش حرف بزنم حالا واسم لات شده اگه واسه همه لاتی واسه من شکلاتی برو با همقد خودت بحث کن
    • امید اس اس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      مخاطب کامنت آخرم کیسه متوهم (لنگ متوهم بود)
    • کیسه کش متوهم IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      امید اس اس فقط خواستم این به تو بگویم من جواب تو را دادم ولی خبرورزشی کامنت من را منتشر نکرد
  • تیم مظلوم لنگ IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    بله دیگه بنده خدا کل گند و کثیف کاری پرسپولیس در پرونده طارمی رو لو داد نابودش کردن
    • ضد مافیا IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      لو داد اما بعد از یک فصل !! میدانست کی و چه وقت باید لو داد بعد از قهرمانی جعلی پرسپولیس لو داد البته خودش که چنین جراتی نداشت حتما لنگیا گفتن بگو که دیگه وقتشه
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    صداوسیما سالهاست که استعداد سوزه رفتن مزدک میرزایی به لندن ، برکناری بدون منطق حیاتی ، خانه نشینی بی دلیل فردوسی پور و..... ! صداوسیما شخصیت های بزرگی رو تربیت کرده ولی همه رو از بین برده ! شاید باورتون نشه ولی اینا می تونن همین بلایی که سر فردوسی پور اوردن سر احسان علیخانی و میثاقی و محمدرضا احمدی هم بیارن چون هدفشون فعلا شده فراری دادن نخبه ها ! فعلا که‌حتی خبری از رامبد جوان هم نیست و کانادا هستند !،آقای مدیری هم که راحت نمی تونن در صداوسیما کار کنن ! میشه گفت مدیران فعلی صداوسیما این رو اصل قراردادند که هیچ‌ نامی بزرگتر از صداوسیما نیست مثل ما که‌میگیم فلانی رفت نامی بزرگتر از پرسپولیس نیست ولی اگه‌ مثلا علی دایی بره علی کریمی میاد اما صداوسیمایی که برنامه های پرمخاطبش حتی به تعداد انگشتان یک دست نمی رسه با چه منطقی برنامه نود پربیننده ترین برنامه تلویزیون رو لغو می کنند ؟؟؟!!!!!!!! آیا تلویزیون هدفش جذب مخاطب نیست چرا ما برعکس عمل می کنیم ؟!
    • هفت تیرکش معروف IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      جناب ستارگان رامبد جوان و مهران مدیری فقط به فکر پول خودشونن و اصلا به نظر من و شما توجه نمیکنن همین رامبد جوان با همسر سومش که رفت خارج بچشون اونجا بدنیا آوردن که شهروند اونجا حساب بشه و خودشونم از همین موضوع استفاده کنن به نظر من احسان علیخانی استعداد درخشانی نیست و ما در کشورمون از علیخانی بهتر زیاد داریم اما درمورد فردوسی پور و مزدک میرزایی کاملا با شما موافقم
  • الدوچرخه چی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    کیسه کشا گند میزنند وهرکی حرف از گندزدنشون بزنه تیکه انداخته ومتلک گفته پس نهایتا ضد کیسه س!!!برید خودتون رو درست کنید که کسی نتونه تیکه ومتلک بارتون کنه!از یطرفم خدا رو شکر کنید که عادل ونود نیستند والا سر جریان جاسوسی و وطن فروشی ومحروم کردن ال کثیر ممکن بود تمامیه پروندهای خیانت و وطن فروشی کیسه کشا ازبدو تاسیس این تیم تا الان همه رو بشه به دست عادل فردوسی پور.البته یه حدسهایی هم هست که فروغی به نوعی کیسه تنه وبا اینکارها میخاد جلوی ابروریزی ببشتر برا کیسه کشا رو بگیره.
  • شاهین DE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    واقعیت راگفته.!! در ضمن صدا و سیما ایران سالهاست مخاطب خود را از دست داده. الان این اقا گفته از مدار خارج می شد. ایا مشکلات از صدا و سیما برای مردم گفته شود بهتر است . یا با کمی فرافنکی در صفحات اجتماعی! اتفاقا صدا و سیما باید زمینه را فراهم کند تا نقد ها در رسانه ملی منصفانه پخش شود . نه اینکه مردم جذب کانالهای بیگانه شوند . و انها را با چاشنی غل و غش و غیره تفهیم کنند!!
  • حقیقت تلخه IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    از مدار خارج شدن یعنی: تعیین تکلیف کردن برای فدراسیون و سازمان لیگ و حتی دخالت در تصمیمات کلان ورزشی، مجری ورزشی باید در حیطه کاری و وظایف خودش عمل کنه ، مثلا نمیشه رییس فدراسیون بیاد فوتبال گزارش کنه هر کسی باید در جایگاهی که داره مطابق وظایفش عمل کنه وگرنه سنگ رو سنگ بند نمیشه
    • شهاب IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      جهالت تلخ تره
  • کی روش IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    نمیدونم حس بویاییم اشتباه میکنه ویا اینکه واقعا بوی ساندویچ میاد
  • علی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    ولی ی چیز دیگه هم هست سواد آقای فردوسی پور است که کلا آدم با سود در هیچ جا نیاز نداریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی