نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
پیروزی بزرگ برای خیرمقدم گفتن به کی‌روش 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در آستانه تقابل مجدد دو تیم استقلال - صنعت نفت بد نیست حاشیه‌های فراموش‌نشدنی رخ‌داده در خلال بازی‌های آنها را مرور کنیم.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ استقلال امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف حریفی می‌رود که سابقه رویارویی‌اش با این تیم به بالغ بر ۴۵ سال می‌رسد. آبی‌پوشان پایتخت از رویارویی با صنعت‌نفت آبادان خاطرات تلخ و شیرین بسیار زیادی دارند. از پیروزی‌های ارزشمند و پرگل برابر این تیم تا شکست‌هایی که بحران‌های عجیب و غریبی برای آنها ایجاد کرد. در آستانه تقابل مجدد این دو تیم قدیمی بد نیست حاشیه‌های فراموش‌نشدنی رخ‌داده در خلال بازی‌های آنها را مرور کنیم.

اولین شکست و آغاز بحران 
استقلال در تابستان سال ۸۱ یک سرمربی آلمانی به نام رولند کخ استخدام کرد تا هدایت این تیم در دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را برعهده بگیرد. حضور کخ از همان ابتدای کار با حاشیه‌های فراوانی همراه شد که قسمتی از آنها تقصیر خود این مربی بود و بخش دیگری نیز بر گردن افرادی که نمی‌خواستند او موفق شود. در همان حال و هوا، استقلال برای برگزاری جدال با صنعت‌نفت راهی آبادان شد و آبان‌ماه سال ۸۱ بازی را به زردپوشان خوزستانی واگذار کرد تا اولین شکست در کارنامه رولند کخ در هفته دوم آن فصل ثبت شود. البته همان ناکامی در واقع استارتی برای آغاز بحران‌های درونی آبی‌پوشان شد و در نهایت هم سرمربی آلمانی قبل از پایان فصل حکم اخراج خود را دریافت کرد. 

جنجال کریمی 
بدون هیچ شک و تردیدی رویارویی استقلال و صنعت‌نفت در آذرماه سال ۸۶ جنجالی‌ترین بازی این دو تیم محسوب می‌شود. مسابقه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و آبادانی‌ها توانستند حریف نامدار خود را مقابل چشم تماشاگران تهرانی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست بدهند. خود مسابقه حاشیه خاصی نداشت ولی پس از پایان کار هنگامی که بازیکنان صنعت‌نفت راهی رختکن شدند و تماشاگران هنوز در ورزشگاه بودند، فیروز کریمی سرمربی وقت استقلال در تصمیمی عجیب تعدادی از بازیکنان جوان تیم که در مسابقه حضور داشتند را مجدداً به داخل زمین چمن بازگرداند و دستور داد دور زمین بدوند. این حرکت بازتاب منفی در جامعه ورزش پیدا کرد و حتی مرحوم ناصر حجازی که در آن مقطع مدیر فنی استقلال محسوب می‌شد نیز از آن انتقاد کرد. دقیقاً پس از همان اتفاق بود که رابطه تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان استقلال با کریمی بسیار بد شد و البته آقافیروز هم قبل از پایان فصل از هدایت آبی‌پوشان برکنار شد. 

خیرمقدم به سرمربی جدید 
یکی از شیرین‌ترین و پرگل‌ترین پیروزی‌های استقلال در تاریخ برگزاری رقابت‌های لیگ برتر مقابل همین صنعت‌نفت آبادان به دست آمده است. این دو تیم اردیبهشت‌ماه سال ۹۰ در حالی به میزبانی ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند که چند روز قبل از آن کارلوس کی‌روش برای عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال کشورمان وارد تهران شده بود و همه بازیکنان انگیزه بسیار زیادی برای نشان دادن خود به سرمربی جدید داشتند. استقلال حریف زردپوش را که به برزیل ایران شهرت دارد با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد تا به نوعی حضور کی‌روش را خیرمقدم گفته باشد. آن پیروزی نقش مهمی در نایب‌قهرمانی استقلالی‌ها در فصل ۹۰-۸۹ ایفا کرد. 

پیروزی به یاد پلاسکو
استقلال و صنعت‌نفت آبادان هفته اول بهمن سال ۹۵ در حالی به مصاف همدیگر رفتند که تمام کشور متأثر از فاجعه فرو ریختن ساختمان پلاسکو بود. آن دیدار با برتری ۳ بر صفر استقلالی‌ها تمام شد و همان پیروزی به نوعی استارت اوج گرفتن این تیم با علیرضا منصوریان در دور برگشت فصل ۹۶-۹۵ بود. فصلی که در نهایت آبی‌پوشان توانستند عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات را به دست‌ آورند. 

دعوای منصوریان با فدراسیون 
فصل ۹۷-۹۶ برای استقلال با ناکامی در هفته اول مقابل صنعت‌نفت در آبادان رقم خورد و آبی‌ها برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری لیگ برتر، فصل را با شکست آغاز کردند. قبل از انجام آن مسابقه میان باشگاه استقلال و فدراسیون بر سر چند بازیکن که باید تیم امید را همراهی می‌کردند، اختلاف‌نظر ایجاد شد و در نهایت فدراسیون استقلالی‌ها را مجبور کرد این بازیکنان را در اختیار کادر فنی امیدها قرار بدهند. پس از ناکامی استقلال برابر صنعت‌نفت، علیرضا منصوریان سرمربی وقت آبی‌ها که به شدت از رفتار فدراسیون عصبانی شده بود، حرف‌های تندی در کنفرانس مطبوعاتی بر زبان آورد. البته استقلال در آن مقطع با منصوریان به معنای واقعی کلمه شرایط بحرانی داشت و در نهایت این مربی در نیمه همان نیم‌فصل اول کناره‌گیری کرد. 

گلزنی رفت و برگشت 
استقلال فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت موفق به شکست حریف آبادانی شد. جدال رفت در تهران با برتری خیره‌کننده ۵ بر صفر تمام شد و بازی برگشت در آبادان نیز حکم به پیروزی ۲ بر صفر به آبی‌پوشان داد. یکی از نکات جالب‌توجه در این مسابقات، گلزنی شیخ دیاباته در هر دو دیدار رفت و برگشت بود؛ مهاجم ارزشمندی که البته حالا به دلیل مصدومیت نمی‌تواند کمک‌حال محمود فکری شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    کلا از سال ۹۰هرچی دیدیم آخرش اینا نایب قهرمان شدن خخخخخخخ بعد میگن وزیر پرسپولیسی !!!! کلا اینا میانگین بگیری همیشه سوم بودن یا دوم مشکل شما قهرمانی های پرسپولیسه والا از جاتون تکون نخوردین خخخخخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی