تلاش سازمان‌ لیگ ‌کشتی برای راه‌اندازی جام باشگاههای‌ جهان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سازمان‌لیگ فدراسیون‌کشتی، تلاش برای برگزاری اولین مسابقه بین‌المللی کشورمان در ایام کرونا را آغاز کرده است.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ درحالی‌که هیچ‌کس انتظار نداشت مسابقات لیگ ‌کشتی در ایام محدودیتهای شدید کرونایی، برگزار شود و بعضی از بزرگان و نامداران کشتی نیز با این موضوع مخالفت می‌کردند، اما سازمان ‌لیگ کشتی با حمایت فدراسیون، در تصمیمی به ‌نفع کشتی‌گیران و ملی‌پوشان، زمینه برپایی بیستمین دوره رقابتهای لیگ‌برتر کشتی‌آزاد و فرنگی باشگاه‌های ‌کشور را فراهم کرده و جمع‌کثیری از قهرمانان و مدعیان تیمهای‌ملی هر دو رشته را از خوان گسترده لیگ‌برتر، منتفع و بهره‌مند ساخت.

البته در این راه سخت و دشوار، بعضی ضعفها و نواقص اجتناب ‌ناپذیر هم باعث نگرانی‌هایی برای حامیان‌ مالی، مسئولان و دست‌اندرکاران تیم ها فراهم کرده و پاره‌ای اعتراضات و جنجالها از سوی مربیان، کشتی‌گیران و... را در همین رابطه شاهد بودیم. بدون‌شک اشتباهات داوری، پای ثابت چنین اعتراضات و نگرانی‌هایی بوده و هست. اگر اعتراضِ بهانه‌جویانه تیم‌ها و کشتی‌گیران بازنده را امری طبیعی بدانیم که همیشه مطرح بوده و خواهد بود، باید پذیرفت که هیچ تقصیری متوجه داوران نیست، اما واقعاً و انصافاً نمی‌توان و نباید بعضی اشتباهات داوری در بیستمین دوره لیگ‌برتر را نادیده گرفت، چشم روی آنها بست و برای جلوگیری از تکرار آنها هیچ‌کاری انجام نداد. پیرامون موضوع داوری درمطلبی جداگانه خواهیم نوشت ولی امروز بحث اصلی ما، میزبانی از جام‌باشگاههای‌جهان است.

در شرایطی که مسابقات ‌قهرمانی ‌جهان ۲۰۲۰ صربستان از دستور کار اتحادیه جهانی‌کشتی و تیمهای ملی خارج شده، جام‌جهانی انفرادی نیز با استقبال ایران و اکثر کشورها مواجه نشده و تنها ۴ آزاد و فرنگی‌کار کشورمان در بلگراد کشتی می‌گیرند (با تصمیم غلامرضا محمدی و کادرفنی، برخلاف اعلام قبلی حضور حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور هم دراین رقابتها منتفی شده و قرار است رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی به‌جای آنها راهی جام‌جهانی شوند). لذا تا قبل‌از حضور کشتی‌گیران کشورمان در قهرمانی‌آسیا (به‌عنوان یک دیدار تدارکاتی برای محک‌خوردن نفرات ‌اعزامی) و بعد ازآن پیکارهای گزینشی قاره‌آسیا به‌میزبانی چین، فرصت چندانی برای حضور کشتی‌گیران کشورمان در میادین بین‌المللی نداریم، بدون‌شک برگزاری مسابقات بین‌المللی جام جهان‌پهلوان ‌تختی و مسابقات جام باشگاههای‌جهان، می‌تواند فرصت مناسبی برای شناخت بهتر کادرفنی تیم‌های‌ملی از مدعیان دوبنده تیم‌ملی درایام کرونایی باشد. همانگونه که فدراسیون ما ازحضور در اکثر مسابقات بین‌المللی سایر کشورهااستقبال نکرده، می‌توان انتظار داشت که جام‌تختی نیز در شرایط کرونایی با استقبال خارجی‌ها روبرو نشود. ولی اگر جام‌ باشگاههای‌جهان با حمایت اتحادیه‌جهانی‌کشتی برگزار شود، هم می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای کشتی‌گیران مطرح و ملی‌پوشان کشورمان باشد و هم این‌که به‌رغم ۲ کیلو ارفاق‌وزن، حداقل مدعیان را درشرایط مسابقه حفظ کند. 

برهمین اساس سازمان‌لیگ درشروع تلاشهایش برای راه‌اندازی جام باشگاههای‌جهان، به‌عنوان اولین مسابقه بین‌المللی کشتی‌ایران در ایام کرونا، ابتدا با مدیران و سرمربیان تیم‌های ملی رایزنی و همفکری خود را آغاز کرده تا ضمن همراهی آنها به‌عنوان مسئولان ‌فنی ‌کشتی، برنامه‌هایش برای هماهنگی با UWW و دعوت از کشورهای داوطلب و علاقمند را شروع کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی