برانکو ایوانکوویچ: شانس زیادی برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان قائلم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سرمربی پیشین پرسپولیس به خبرورزشی گفت: گل‌محمدی بسیار باهوش است و توانسته در پرسپولیس هم با قدرت و موفقیت مربیگری کند. جالب آنکه پیشرفت یحیی گل‌محمدی در مربیگری کاملاً محسوس است. 

خبرورزشیمهدی یکتا؛ برنامه «شارع الریاضی» از شبکه «ابوظبی الریاضیه» اعلام کرد برانکو ضمن مذاکره با باشگاه شباب الاهلی به توافقاتی دست یافته است و از ماه ژانویه سرمربی این تیم اماراتی می‌شود! برانکو ایوانکوویچ بعد از کسب سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر ایران همراه با پرسپولیس، این تیم را ترک کرد و عازم الاهلی عربستان شد. عمر کاری برانکو در الاهلی بسیار کوتاه بود و این مربی بعد از گذشت چند هفته از سمت خود برکنار شد. بیکاری برانکو بعد از برکناری از الاهلی زمان زیادی نبرد و او به همراه دستیاران سابق خود در پرسپولیس به پیشنهاد تیم ملی فوتبال عمان پاسخ مثبت داد و هدایت این تیم را بر ‌عهده گرفت. البته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی بازی‌های رسمی، برانکو تاکنون نتوانسته عمان را در بازی رسمی هدایت کند. در همین ارتباط دقایقی با برانکو ایوانکوویچ همکلام شدیم‌. 

در حال حاضر در عمان به سر می‌برید یا کرواسی؟
هم‌اکنون در کشور عمان هستم و ان‌شاءا... (‌تکیه کلام برانکو) ۱۸ دسامبر برای تعطیلات کریسمس به کرواسی می‌روم و بعد از عید ۸ ژانویه دوباره به عمان برمی‌گردم. 

مگر از سرمربیگری تیم ملی عمان استعفا ندادید؟
نه! استعفا چرا؟

اخباری منتشر شد که البته شبکه‌های تلویزیونی اماراتی اعلام کردند شما با تیم شباب الاهلی به توافق رسیده و قرار است هدایت این تیم را بر عهده بگیرید؟
این‌طور نیست و من در حال حاضر سرمربی تیم ملی عمان و تحت قرارداد فدراسیون فوتبال این کشور هستم. 

خبر مذاکره سران باشگاه شباب الاهلی امارات را تکذیب می‌کنید؟
ببینید من مذاکره یا پیغام باشگاه‌ها را تکذیب نمی‌کنم. من از کشورهای چین، کره‌ جنوبی، قطر و همین امارات پیشنهاد سرمربیگری دارم و کتمان نمی‌کنم اما بدون اجازه فدراسیون فوتبال عمان نمی‌توانم از تیم ملی این کشور جدا شوم. 

خودتان همین جواب را به مدیران شباب الاهلی داده‌اید؟
دقیقاً همین‌طور است. پیشنهادی از این تیم اماراتی مثل همه پیشنهادات دیگر به من ارائه شد که گفتم شما باید با فدراسیون فوتبال عمان به عنوان کارفرمای من مذاکره کنید!

جالب شد! ادامه می‌دهید؟
بله، من همان‌طور که بارها گفتم یک مربی حرفه‌ای هستم و به تعهدات خودم پایبند. به دست‌اندرکاران باشگاه شباب الاهلی هم گفتم که اول باید با کارفرمای من یعنی فدراسیون فوتبال عمان مذاکره کنند و اگر با عمانی‌ها به توافق رسیدند بعد تازه باید با من بنشینند و صحبت کنند. 

خودتان تمایل به ادامه همکاری دارید یا نه؟
حتماً تمایل دارم که در این شرایط در کشور عمان حضور دارم. 

برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان

ولی هیچ بازی تدارکاتی مناسبی انجام ندادید و خبری هم فعلاً از بازی‌های رسمی نیست؟
به هر حال شرایط همین است. بحران کرونا جدی است و همه دنیا را درگیر خودش کرده است. این ویروس جهش‌هایی هم داشته و واقعاً نمی‌شود در قاره آسیا بازی دوستانه انجام داد. 

قرار بود یک بازی دوستانه هم با تیم ملی ایران برگزار کنید اما آن هم به هم خورد؟
متأسفانه همین‌طور است و به خاطر شرایط ویژه و شیوع ویروس کرونا این بازی به هم خورد. خیلی دوست داشتم سفری به ایران داشته باشم و دوستانم را ببینم اما نشد. 

انصافاً هم دل خبرنگاران ایرانی برای شما تنگ شده است. شما رابطه خوبی با رسانه‌ها و خبرنگاران داشتید.
من در ایران اصلاً احساس غربت نمی‌کردم. با شما خبرنگاران، رسانه‌ها و همه مردم ایران رابطه خوبی داشتم و واقعاً دلم تنگ شده است. همواره گفتم ایران وطن دوم من است و دوست دارم هر چه زودتر سفری به ایران داشته باشم. 

برای کار؟!
نه، برای دیدن ایران و دوستانم در کشور شما که همیشه خاطرات خوبی از آنها دارم. 

تا به حال در دیداری رسمی روی نیمکت عمان ننشسته‌اید. آیا این روزها بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داده‌اید؟
واقعاً ویروس کووید ۱۹ همه را اذیت کرده است. یکسری بازی‌های دوستانه با تیم‌های داخلی یا جوانان عمان داشتیم اما آن دیدار تدارکاتی مناسب مد نظر ما هنوز انجام نشده است. 

بازی دوستانه با تیم ملی ایران انجام نشد اما می‌دانیم با دراگان اسکوچیچ در ارتباط هستید!
من با همه مربیان کروات در ارتباط هستم و با دراگان اسکوچیچ نیز ارتباط دارم. او چند سال در فوتبال ایران کار کرد و زحمت ‌کشید و شناخت خوبی از فوتبال کشور شما دارد و تا به حال هم در بازی‌های دوستانه نتایج خوبی گرفته است. 

پس بازی‌های دوستانه ایران برابر ازبکستان و بوسنی را دنبال کرده‌اید؟
اینکه به آن شکل دنبال کنم شاید نرسم اما می‌دانم تیم ملی ایران بازی‌های خوبی برابر این دو تیم انجام داد و اسکوچیچ کارش را با برد و پیروزی آغاز کرده است. 

یک پرسش ویژه داریم و امیدوارم جواب بدهید. آیا شما در خصوص شجاع خلیل‌زاده و دعوت او به تیم ملی ایران به دراگان اسکوچیچ مشورت داده‌اید؟
من اسم بازیکن خاصی را نمی‌آورم و حرفه‌ای هم نیست حرفی بزنم. سرمربی تیم ملی ایران آقای اسکوچیچ نفرات مورد نظرش را انتخاب می‌کند و اگر لازم باشد از خیلی‌ها مشورت می‌گیرد که شاید یکی هم من باشم. 

باز هم ما جواب خودمان را نگرفتیم.
گفتم که اگر لازم بوده به دراگان اسکوچیچ مشورت دادم اما در نهایت این خود سرمربی تیم ملی ایران است که تصمیم می‌گیرد. 

نمی‌شود با برانکو صحبت کرد و از پرسپولیس نپرسید. قرار است شما تماشاگر بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا باشید؟
متأسفانه بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد!

برانکو ایوانکوویچ در فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018

چرا؟
اول آنکه شرایط قرنطینه در کشورهای قطر و عمان بسیار سخت است. من اگر بخواهم به قطر بروم باید دو هفته در قرنطینه باشم و در برگشت به عمان یا کرواسی هم همین شرایط حاکم است. خیلی سخت است بخواهم خودم را به قطر برسانم و از نزدیک بازی را ببینم چون پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای در این کشور حاکم است. دعوتنامه‌ای هم به دست من از طرف باشگاه نرسیده است. البته حتماً بنویسید اگر باشگاه پرسپولیس هم مرا دعوت کند با توضیحاتی که دادم امکان حضور در قطر و تماشای بازی فینال را ندارم. 

بازی‌های تیم‌های شرق آسیا در لیگ قهرمانان آسیا را دنبال می‌کنید؟
کمابیش بازی‌های شرق آسیا را نگاه می‌کنم. تیم‌های قدرتمندی در این رقابت‌ها حضور دارند که برای رسیدن به فینال تلاش می‌کنند. تیم‌های قوی از چین، ژاپن و کره ‌جنوبی که سرمایه‌گذاری وسیعی در فوتبال داشته‌اند. 

فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند حریف قهرمان شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان شود؟
چرا که نه؟ پرسپولیس سرمربی و بازیکنان خوبی دارد که با تمرکز و جنگندگی به فینال آسیا رسیدند و حالا می‌توانند قهرمان هم شوند. من خودم به شخصه شانس زیادی برای قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا قائلم. 

چه توصیه‌ای به یحیی گل‌محمدی و شاگردانش دارید؟
یحیی گل‌محمدی مربی بسیار باهوشی است که از تجربه زیادی هم برخوردار است و خودش بهتر از هر کسی می‌داند چه کاری باید انجام دهد. او نیازی به توصیه‌ای ندارد و بازیکنان پرسپولیس هم خیلی حرفه‌ای هستند و برای قهرمانی می‌جنگند. 

شما همواره از یحیی گل‌محمدی تعریف و تمجید کرده‌اید. این به خاطر سابقه همکاری شما دو نفر درتیم ملی است؟
یحیی از شاگردان خوب من در تیم ملی بود. همیشه می‌دانستم یحیی و علی دایی مربیان خوبی می‌شوند. شما به عنوان مربی داخل یک تیم چیزهایی را می‌بینید و من هم پیش‌بینی این موضوع را می‌کردم. گل‌محمدی بسیار باهوش است و توانسته است در پرسپولیس هم با قدرت و موفقیت مربیگری کند. جالب آنکه پیشرفت یحیی گل‌محمدی در مربیگری کاملاً محسوس است. 

به عنوان آخرین سؤال چه صحبتی در خصوص نتایج کارلوس کی‌روش در تیم ملی کلمبیا دارید؟ خبر دارید تیم ملی کلمبیا با هدایت کارلوس کی‌روش ۶ گل از اکوادور خورد و هواداران تیم ملی این کشور برخورد تندی با این مربی پرتغالی داشتند و...  
من هیچ نظری در این رابطه ندارم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهین DE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    هر چه قدر تلاش کردم یک غلط املایی یا انشایی از حرفهایش پیدا کنم نتوانستم. جامع و کامل . واقعا که پروفسور خودتی .
    • ناشناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      برانکو پولیچ میلیاردها از پول بیت المال به جیب زد و رفت و الان هم که 50 میلرادش رو گرفته کبکش خروس می خونه. خودش هم می دونه باخت شیشپولیسی ها در فینال حتمیه. شیشپولیس حتی 1 درصد هم شانس قهرمانی نداره چون خدا جای حق نشسته
    • تعظیمت در برابر علیمنصوریان زیبا بود IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      پرفسور جان دیگه اون ............... رو لولو برد دیگه یه دلار هم حساب کتاب پیداکرده برو دو دستی همون دلارهایی که از این جام ندیده ها گرفتی سفت بچسب و خیال برگشت هم به سرت نزنه به اون داداشت هم بگو تو خاورمیانه هم پیداش نشه چه برسه به ایران به سایر اقوام و بچه محل ها و همشهری هایی که گاه و بیگاه میاوردی پرسپولیس و تلکه میکردی بگو اگه پیداشون بشه ممکنه بد بشه حداقلش اینه که دلالان داخلی شماها دیگه کاملا لو میرن و از نون خوردن میفتن که برای آینده شون خوب نیست آره عزیز دل برو این دلبری ها رو جای دیگه کن
    • تاجی IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      دوستان تیم لنگ داره ۵۵ ساله میشه ولی ۵۶ ساله که هنوز تو کف اون ۲ تا قهرمانی تاج اند . #سوزش_بی_انتها ... خخخخخ
  • محمدم IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    آقای برانکو ایوانکوویچ شما اگر مربی خوبی چپ و راست به علیرضا منصوریان استقلالی نمیباختی هر وقت ما با استقلالی‌ها کری داریم بازنده ایم چون در برابر علیرضامنصوریان همیشه کم آوردیم و نبودی ببینی امسال هم در برابر استقلال شیشتایی شدیم666666
    • شاهین DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      بلی زدی به هدف منصوریان . خالق 6 در اسیا . عبدالرحمان! برو با هنوز هم بخاطر منصوریان سرمان را در اسیا نمی توانیم بلند کنیم. سوزش شما را می فهمم. از پوکر . فینال اسیا هست . بنظرت پاس می دهد یا هتریک می کند!!!
    • سنجاب IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
      برانکو پولشو بعد از چندسال گرفت با چند برابر درامدزایی..یه دلالم بود بخاطر الودگی هوا صدرنشین شد،کل ایران بسیج شدن واسش ،نصف شمال تا جنوب کشورم واسش قولنامه کردن بیاد....انالللللبببزبیییووووررر میدونه چی میگم
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    پروفسور برانکو‌ اگه یکسال حقوقش رو می دادند شاید الان پرسپولیس بود اما برانکو عزیز میراثی برای پرسپولیس به جا گذاشتید که‌ باوجود تمام ضرباتی که به پرسپولیس وارد شد هنوز پایین بیا نیست میراثی به اسم تفکر قهرمانی به امید موفقیت پروفسور برانکو در تیم ملی عمان
  • Romeo US ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    جنتلمن، باشخصیت، عالیجناب عشق ...
  • معین از مازندران IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    عالیجناب عشق ❤️ پایه و اسکلت این پرسپولیس را تو برایمان درست کردی . این تو بودی که عشق به پرسپولیس رو دوباره برایمان زنده کردی . هرگز فراموشت نمیکنیم و امیدواریم هر جا هستی سلامت باشی . خوشحالم که در دوران تو زندگی کردیم و به آیندگان میگوییم که تو معمار نوین پرسپولیس جنگنده و سختکوش بودی ❤️
  • فری عشقی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    پرفسور یه ساله رفتی ولی کاری کردی که دوستان کیسه،شله زرد و سوراختور هر نوع پمادی رو امتحان میکنن این سوزش این چهار پنج سال و افتخارات داخلی و آسیایی پرسپولیس بزرگ جاش خوب نمیشه و همچنان سوزش شون ادامه داره....
    • 4444 IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      بزار وزیر جون جونیت بره این افتخارات الکیتون هم خود به خود پاک خواهد شد بر میگردین همون غار ابدیتون
  • شمسعلی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    ممنونم ازت که پیش از اومدن به پرسپولیس به حاج فتل جواب منفی دادی. ممنونم ازت که شخصیت و ‌ماهیت برنده شدن و قهرمانی رو به تیم تزریق کردی. بابت همه ی زحماتت ازت ممنونم پروفسور.
  • پیام پرسپولیسی CA ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    اگر شما ،امکانات،حمایتها، اختیارات،منابع مالی وبازیکنانی که در اختیار برانکو بود رو با کیروش مقایسه کنی متوجه اختلاف دانش و سطح فنی اونا میشین..برانکو بازیای مالکانه و زیبا وگرفتن ۷ جام با پرسپولیس و رفتن با بازیکنان ذخیره به فیال اسیا..تیم ملی بازیهای دفاعی و ترسو و حذف در ماحل ابتدایی تمام تورنومنت ها.تفاوت شخصیت و گفتار هرد و بماند....
  • کامران5 IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    پروفسور ‌خودتی بقیه اداتو در میارن ، در مورد کی‌روش هم خوب کردی نظر ندادی ، هر دو مربیان بزرگی هستین و بهتره که وارد فضا سازی های رسانه ای نشین، هر چند کی‌روش رعایت نمیکنه
  • آنالیزور پرسپولیسی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    برانکو برای پرسپولیس مث کونته برای یوونتوس بود، جفتشون اومدن و غول خفته رو بعد چندین سال به هتریک قهرماتی رسوندن، بعد رفتن کونته یووه راهشو با آلگری ادامه داد و پرسپولیس هم بعد رفتن برانکو. من خیلی به این پرسپولیس امیدوارم با میراث برانکو(تفکر قهرمانی) و کاپیتان جورجو کیلینی(سیدجلال) تا هفت هشت قهرمانی پشت سرهم راهشو ادامه میده.
    • 4444 IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      ما هم منتظر همون روز هستیم ببینیم که بعد وزیر و این فدراسیون پنج ستاره و نوچه هاش چی پیش میاد اگه بعد اون تونستین به قهرمانی های پوشالیتون ادامه بدین یعنی حق با شماست
  • mehdiii IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    مسیحای پرسپولیس تو لایق بهترین ستایشهایی.
  • علی شاهرودی IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    جناب برانکو واقعا که تو جنتلمن واقعی بودی و هستی مربی با دانش با اخلاق با ادب و حرفه ای که حتی رقیباهم البته غیر کیسه تحسینت میکردن درثانی باید متذکر بشم جدا از افتخارات فراوان و جام های زیادی که برای پرسپولیس آوردی همینکه تو این چهار پنج سال چنان سوزش و آتشی ایجاد کردی که کیسه ها هنوز از اسمت میترسن همین برای ما کافیست،این تیم تا ابد رنگ فینال واقعی آسیا را نخواهد دید و تو چه زیبا گفتی که استقلال شخصیت قهرمانی ندارد و حالا ک این باشگاه بعد اینهمه ریخت و پاش دو تیم کامل بازیکن دارد ولی بازم مثل همیشه مغلوبن و جایگاهشون پایین پرسپولیس است هواداراشونم به حرفت ایمان آوردن.. واقعا شیر مادرت حلالت برانکو.. مرسی از خبرورزشی
  • تاج کبیر = افتخار ،تمدن و اصالت IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    آقای برانکو...وقتی ایران بودی همه امکانات رو برات فراهم میکردن از جمله بهترین زمین تمرین و بهترین بازیکنان و بهترین اردو های داخی و خارجی حتی تمرینات تیم ملی رو بازیهای لیگ رو بخاطر لنگ لغو می کردن...خبر نداشتی از مافیا بازی و کثافت کاری های لنگ در بیرون زمین...از اعمال نفوذ شون در وزارت و فدراسیون و کمیته انضباطی و دادری ها و...ودر نهایت ۴ تا جام با اسنپ تقدیمت کردن...خدا جای حق نشسته و این تیم متقلب و جاعل مافیایی دست از پا درازتر از آسیا برمیگرده ..و روسیاهی برای زغال می مونه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی