نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مرگ پائولو روسی، شوک دوم به فوتبال در روزهای پایانی ۲۰۲۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پائولو روسی ملقب به پابلیتو، اسطوره فوتبال ایتالیا هم درگذشت تا در روزهای سخت کرونایی شوک دیگری به فوتبال وارد شود.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ فوتبال جهان بعد از مارادونا، یک اسطوره دیگر خود را از دست داد و این بار قرعه به‌نام ایتالیا افتاد. پائولو روسی، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا، ۲ ماه بعد از تولد ۶۴ سالگی‌اش و پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری درگذشت. همسر روسی، فدریکا کاپلتی، با انتشار عکسی از خودش و پائولو در اینستاگرام نوشت: «برای همیشه» و با همین توضیح کوتاه از مرگ او خبر داد. او البته اشاره‌ای به دلیل مرگ همسرش نداشت.

مهاجم پیشین تیم‌های ویچنزا، یوونتوس و میلان در جام جهانی‌ ۱۹۸۲ اسپانیا، با به ثمر رساندن ۶ گل کمک شایانی به تیم ملی فوتبال ایتالیا برای کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها کرد و نیز جایزه توپ طلا و کفش طلا را به خود اختصاص داد. روسی در آن دوره از جام جهانی، در برتری ۳ بر ۲ معروف ایتالیا مقابل برزیل موفق شد هت‌تریک کند. او در دیدار نیمه‌نهایی ۲ گل برای آتزوری مقابل لهستان به ثمر رساند و در نهایت در دیدار فینال در برتری ۳ بر یک مقابل آلمان غربی گل مهم و اول ایتالیا را به‌نام خود ثبت کرد. اسطوره فوتبال ایتالیا تا سال ۲۰۰۲ تنها بازیکنی بود که موفق شده بود در یک دوره جام جهانی، قهرمانی، کفش طلا و توپ طلا را از آن خود کند. رونالدو نازاریو با تیم ملی برزیل هم در سال ۲۰۰۲ موفق به انجام این کار شد. روسی که بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۶ در تیم ملی ایتالیا عضویت داشت و در ۴۸ بازی ۲۰ گل برای آتزوری به ثمر رساند، در سال ۱۹۸۲ هم عنوان توپ طلای «فرانس فوتبال» را از آن خود کرد. او همچنین در بازی‌های باشگاهی آمار ۱۳۴ گل‌زده در ۳۳۸ بازی را از خود برجای گذاشت و یکی از بهترین مهاجمان ایتالیا در دوره خود بود. 

گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در این مورد گفت: «رفتن پابلیتو یک درد بزرگ دیگر برای ما به حساب می‌آید. یک زخم بر قلب همه هواداران فوتبال، زخمی که به سختی التیام می‌یابد. ما یک دوست و یک الگو را از دست دادیم. او یک قهرمانی جهان را برای کشور ما به ارمغان آورد و با درخشش خود ملت را با شادی و خوشحالی به خیابان‌ها کشاند.»

قبل از جام جهانی‌ ۱۹۸۲، پائولی در ماجرای تبانی در مسابقات که در آن زمان به «توتونرو» معروف شده بود، پایش باز شد. سه سال محرومیت او از فوتبال به دو سال کاهش پیدا کرد تا انزو بیرزوت سرمربی وقت تیم ملی ایتالیا بتواند نام او را در لیست تیم ملی در جام جهانی‌ ۸۲ قرار دهد. او در چهار بازی ابتدایی ایتالیا در جام جهانی‌ هیچ گلی نزد اما سپس هت‌تریک جاودانه خود مقابل برزیل را ثبت کرد. بعد از دوران فوتبالش، روسی به‌عنوان کارشناس در شبکه «رای» ایتالیا همکاری می‌کرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • انوش IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    در واقع بازیکنان فوتبال ارزششان به دست آوردهای است که نصیب تیم می کنند و بالاترین ویکی ازدست نیافتی تمرین وارزشمند تمرین مقام فوتبالی قهرمانی در جام جهانی است که پاوولوروسی این بازیکن ارزشمند با تیم فوق حرفه ای وخاص و دوست داشتنی ایتالیا به آن دست یافت وتکنیک او و روش او در بازیهای بسیار سخت مرحله یک هشتم تا فینال وفتح جام جهانی ۱۹۸۲ انسان را به وجد می آورد که بازیکنانی مثل پله،،مارادونا مریدان به آن دست یافته اند آن هم با آن بی ادعا بی آن‌زمان آن بازیکنان مثلاً زیدان فرانسه رایک تنه درجام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بارهبری صحیح تیم ملی فوتبال فرانسه تا فینال وفتح جام جهانی پیش برد و اتفاقا در فینال که۳برصفر.فرانسه مقابل برزیل دوگل پیروزی بخش فرانسه را باارسال دوکرنر چپ و راست که برایش ارسال کردند به ثمر رساند و۴سال بعد هم همین ماجرا پیش آمد و فینال ۲۰۰۲ بین ایتالیا و فرانسه برگزار شد که بابدشانسی واخراج زیدان فرانسه نایب قهرمان شد.به هرحال بازیکنانی مثل پاوولوروسی زیدان ،پله ومارادونا هرچند ده سال ظهور می کنند و بازیکنی مثل مسی آرژانتینی هرچند قابل ستایش است ولی در بعد تیم ملی آن چنان توفیقی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی