نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
منچستریونایتد – منچسترسیتی‌؛ نیازمند برد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد و منچسترسیتی، شانه به شانه هم در جدول لیگ برتر انگلیس حرکت می‌کنند و در دربی هردو نیاز مبرم به برد دارند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس و دربی منچستر. مهم‌ترین نبرد این هفته امشب از ساعت ۲۱ در اولدترافورد برگزار خواهد شد. پیش از این دربی، حال و روز منچستریونایتد و منچسترسیتی خوب نیست و هر دو به برد نیاز دارند. کریس کاوانا، داور بازی حساس امشب خواهد بود. 

منچستریونایتد؛ جای پای اوله
به خواندن اخباری پیرامون جایگاه لرزان اوله‌گنار سولشائر عادت کرده‌ایم. این نوسان‌های عجیب منچستریونایتد هواداران‌شان را کلافه کرده است. هر وقت که نتیجه‌ای ضعیف رقم می‌خورد با نتیجه‌ای خوب جبران می‌شود و اوله هم در تیم جایش را محکم می‌کند. در هر صورت با این وضعیت منچستریونایتد مشخص نیست آینده روشنی داشته باشد، ولی آن‌طور که پیداست، باشگاه فعلاً برنامه‌ای برای برکناری سرمربی ندارد. دیدار مقابل منچسترسیتی را آخرین مرتبه بردند و سولشائر می‌تواند از انگیزه شاگردانش برای دربی استفاده کند تا دوباره به لیگ برگردند. یونایتد ۱۹ امتیازی است و خیلی با صدر جدول فاصله ندارد. 

منچسترسیتی‌؛ هنوز فرصت هست
نتایج خوب در لیگ قهرمانان اروپا باعث شده شرایط پپ گواردیولا با همتایش در منچستریونایتد تفاوت زیادی داشته باشد. از طرفی اخیراً قراردادش را هم تمدید کرده و مشخصاً باشگاه منچسترسیتی آینده‌اش را با پپ ترسیم کرده است. سیتی با ۲ برد مقابل برنلی و فولام کمی نتایج ضعیف قبلی را جبران کرد و با توجه به یک بازی معوقه و فاصله ۶ امتیازی با صدر، فرصت برای جبران دارند. البته رقیب همشهری یک امتیاز بیشتر کسب کرده و باید کنارش بزنند تا بتوانند مسیری که می‌خواهند را بروند. سیتیزن‌ها هم می‌خواهند شکست قبلی در اولدترافورد را تلافی کنند. پپ سال‌های قبل در اولدترافورد نتایج خوبی گرفته. 

آخرین جدال
دربی قبلی تماشاگر داشت و منچستریونایتد در اولدترافورد آن را از منچسترسیتی ۲ بر صفر برد. مارسیال و مک‌تامینی برای شیاطین‌سرخ گل زدند. 

آمار بازی
۱۸۲) دربی منچستر ۱۸۲ مرتبه برگزار شده که منچستریونایتد ۷۶ برد و منچسترسیتی ۵۴ برد داشته‌اند و ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. 
۴۶) در ۴۶ دربی لیگ برتری، شیاطین‌سرخ ۲۳ برد داشته‌اند و سیتیزن‌ها به ۱۵ پیروزی رسیده‌اند. ۸ بازی هم مساوی شده است. 
۸۱) دربی منچستر ۸۱ مرتبه در اولدترافورد برگزار شده است که یونایتد ۳۴ برد و سیتی ۲۱ برد در این زمین کسب کرده‌اند و ۲۶ بازی هم برنده نداشته. 
۷) سیتیزن‌ها با ۷ برد در اولدترافورد بیش از هر تیم دیگری در خانه شیاطین‌سرخ پیروز شده‌اند. ۶ برد در ۹ فصل اخیر رقم خورده است. 
۴) منچسترسیتی در دربی قبلی اولدترافورد پس از ۳ برد و یک تساوی، سرانجام به منچستریونایتد باخت. 
۳) از بین مربیانی که ۴ مرتبه یا بیشتر مقابل پپ گواردیولا قرار گرفته‌اند، بهترین آمار را اوله‌گنار سولشائر با ۶۰ درصد پیروزی داشته. او ۳ بازی از ۵ بازی مقابل پپ را برده است. 
۳) در صورتی که آنتونی مارسیال به این بازی برد و گل بزند، اولین بازیکن منچستریونایتد بعد از اریک کانتونا خواهد بود که در ۳ دربی متوالی یا بیشتر گل زده است. کانتونا بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ در ۵ دربی متوالی گل زد. 
صفر) رحیم استرلینگ ستاره منچسترسیتی هنوز در حسرت گلزنی مقابل منچستریونایتد است. او در ۱۶ بازی لیگ برتری مقابل یونایتد بازی کرده و ۲۹ موقعیت هم داشته، ولی هیچ گلی به ثمر نرسانده. 

مصدومان و محرومان
ادینسون کاوانی و آنتونی مارسیال، مهاجمان نوک منچستریونایتد مصدوم شده‌اند. با این حال کادر پزشکی شیاطین‌سرخ در تلاش است این ستاره‌ها را به نبرد مهم منچستر برساند. ایلکای گوندوغان و اریک گارسیا هم مصدومان منچسترسیتی هستند. آنها هم روزهای پایانی آسیب‌دیدگی را سپری می‌کنند و ممکن است به دربی برسند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، تلس،‌فرد، مک‌تامینی، ماتا، فرناندس، رشفورد و گرینوود
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، کانسلو، فرناندینیو، رودری، محرز، دبروینه، استرلینگ و ژسوس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی