نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
آیا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به گرد پای روبرت لواندوفسکی می‌رسند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باز هم انتخاب‌های نهایی فیفا برای همه سورپرایز داشت و لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در فصلی که مثل همیشه نبودند کنار روبرت لواندوفسکی قرار گرفتند.

خبرورزشی/ فوتبال جهان؛ هر سال که لیست نهایی بهترین بازیکن‌ها معرفی می‌شود، ایرادهایی وجود دارد و رسانه‌ها برخی از انتخاب‌ها را زیر سؤال می‌برند. با این حال فیفا از زمانی که جوایز «بهترین‌ها» را با رأی مربیان، کاپیتان‌ها و روزنامه‌نگاران انتخاب کرده، بار این انتخاب را به روی دوش آنها انداخته است. رأی‌گیری بهترین‌های سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده و برنده هم مشخص است اما یک هفته قبل از اعلام برنده‌ها، ۳ بازیکن، مربی و دروازه‌بان برتر در بخش‌های مردان و زنان معرفی شد. بیش از همه نگاه‌ها به سمت بهترین بازیکن مردان است، جایی که روبرت لواندوفسکی برای کسب این جایزه رقبای قدرتمندی همچون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را دارد. حضور ستاره لهستانی در لیست نهایی قابل پیش‌بینی بود اما مسی و رونالدو آن‌طور که انتظار می‌رفت نبوده‌اند و شاید خودشان هم اگر بین ۳ بازیکن نهایی نبودند، غافلگیر نمی‌شدند. در هر صورت خیلی بعید است که در رقابت با لواندوفسکی به این جایزه برسند. در ۴ سالی که جایزه بهترین‌ها اهدا شده، رونالدو ۲ مرتبه، مسی یک مرتبه و مودریچ هم یک مرتبه به آن دست پیدا کرده‌اند. 

 آمار فردی
طبیعی بود که با آمار لواندوفسکی، او از سال ۲۰۲۰ با عنوان بهترین سال فوتبالی‌اش یاد کند. لِوا در تمامی تورنمنت‌ها ۵۵ گل در ۴۷ بازی برای بایرن‌مونیخ زد. او با ۳۴ گل آقای‌گل بوندس‌لیگا شد و همین عنوان را در لیگ قهرمانان اروپا با ۱۵ گل به دست ‌آورد. نکته جالب اینکه در جام‌حذفی هم آقای‌گلی را به خودش اختصاص داد. لِوا که بهترین بازیکن سال اروپا هم شد در هیچ فصلی از دوران فوتبالش آماری به خوبی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نداشت. لواندوفسکی در دیدارهای ملی در ۴ بازی تنها ۲ گل زد. با این حال با توجه به تعطیلی حدوداً یک ساله بازی‌های ملی و تعداد کم بازی‌ها، خیلی نمی‌توان آمار گلزنی پایین در این رقابت‌ها را ملاک انتخاب دانست اما کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره یوونتوس فصل پیش ۳۷ گل زد و این فصل هم شروع خوبی داشته. رونالدو رقابت برای آقای‌گلی سری A را به چیرو ایموبیله واگذار کرد. او ۳۱ گل در سری A به ثمر رساند. در لیگ قهرمانان تنها ۴ گل زد که بدترین آمارش از سال فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به بعد بود. رونالدو با پیراهن پرتغال هم ۳ گل به ثمر رساند و با ۱۰۲ گله شدن به رکورد علی دایی نزدیک‌تر شد. لیونل مسی، کاپیتان بارسلونا آمارش از رونالدو هم کمتر بود اما یک عنوان آقای‌گلی کسب کرد. مسی ۳۱ گل زد که از سال ۲۰۰۹-۲۰۰۸ به بعد بود. مسی در لالیگا با ۲۵ گل آقای‌گل شد و به جایزه پیچیچی رسید. او هم در لیگ قهرمانان فقط ۳ گل زد که از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ به بعد کمترین تعداد گلش بود. لئو با پیراهن آرژانتین فقط یک گل به ثمر رساند. به طور واضح در موفقیت‌های فردی لواندوفسکی فاصله بسیاری با دو رقیب بزرگش دارد. 

 افتخارات تیمی
روبرت لواندوفسکی همراه بایرن‌مونیخ سه‌گانه لیگ قهرمانان اروپا، بوندس‌لیگای آلمان و جام‌حذفی آلمان را برد و سپس در سوپرجام اروپا و آلمان به قهرمانی رسید. او بیش از همه سال‌های دوران فوتبالش افتخار تیمی کسب کرد. کریستیانو رونالدو با یوونتوس به دومین قهرمانی متوالی‌اش در سری A ایتالیا رسید اما در کسب عنوان قهرمانی جام‌حذفی ایتالیا ناکام بود. در لیگ قهرمانان اروپا هم تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی با شکست مقابل لیون از دور رقابت‌ها کنار رفت. لیونل مسی هم بدترین فصل دوران فوتبالش را سپری کرد و حتی یک جام هم نگرفت. لئو همراه بارسلونا در رقابت با رئال‌مادرید در لالیگا اسپانیا ناکام شد. در کوپادل‌ری اسپانیا با شکست از اتلتیک‌بیلبائو در مرحله یک‌چهارم نهایی کنار رفتند. در سوپرجام اسپانیا از اتلتیکومادرید باختند و فینالیست هم نشدند. در لیگ قهرمانان اروپا هم در بازی معروف مقابل بایرن‌مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۲ تحقیر شدند. آیا در این بخش هم مسی و رونالدو به گرد پای لواندوفسکی می‌رسند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    حق لوا هست
  • محمد IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    بنظر من جایزه رو باید بدن به مسی،مسی بیاره بده به رونالدو و رونالدو هم با کمال احترام تقدیم کنه به لوا...
  • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    این لواندوفسکی چجوری این همه گل زده، اونوقت تو PSقدرتشو انقدکم ساختن که همه تعویضش میکنن
    • علیرضا غفارزاده IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      دوست عزیز لطفا دقت کنید نمیدونم چرا بی سواد اینقدر زیاده درستش میشه PES که مخفف Play Evoulation Soccer است
  • سپنتا IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    حق لوا
  • امیر IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    فقط کریستیانو
  • امیررضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    فقط مسی کینگ
  • یاسین IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    رونالدو خودش به تنهایی اونو رد میکنه با چه برسه به مسی. مسی خودش جای خود داره
  • MHE IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    نمیخام رو سلیقه و علاقه ی خاص به یک بازیکن نظر بدم ... فقط همینو میدونم مسی اصلا توی این دو سه سال اخیر حقش نبوده جزء سه بازیکن برتر باشه به شدت افت کرده .. رونالدو دشمن زیاد داره بخاطر همین نمیذارن و همیشه حقشو میخوره. مخصوصاً سر اون دو تا توپ طلای اخیر که به مدریچ دادن و اون یکی هم به مسی که هیچ قهرمانی و کار خاصی تو اون سال کسب نکرده بود
  • راستین IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    واقعا بهترین بازیکن تاریخه این لوا واقعا باید ببره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی