خداحافظی دوباره مصطفی کارخانه، این‌بار با والیبال سایپا؛ این مریضی لعنتی!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مصطفی کارخانه امسال با سایپا قرارداد بست و کارش را هم خیلی جدی شروع کرد اما بعد از چند ماه، پنج‌شنبه هفته قبل دوباره در جلسه با باشگاه استعفایش را داد. این‌بار هم وضعیت جسمانی‌اش اجازه نداد برخلاف میل باطنی‌اش بماند.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ مصطفی کارخانه دوباره استعفا داد؛ این‌بار از سرمربیگری تیم والیبال سایپا. درست مثل اتفاقی که ۱۷ آذر سال قبل در شهرداری ارومیه افتاد. او سال قبل بعد از چند هفته نیمکت شهرداری ارومیه را به دلیل جراحی‌اش به باشگاه پس داد و رفت. کارخانه امسال با سایپا قرارداد بست و کارش را هم خیلی جدی شروع کرد اما بعد از چند ماه، پنج‌شنبه هفته قبل دوباره در جلسه با باشگاه استعفایش را داد. این‌بار هم وضعیت جسمانی‌اش اجازه نداد برخلاف میل باطنی‌اش بماند. ظاهراً ابتلا به کرونا بدجوری روی وضعیت جسمانی سرمربی نارنجی‌پوشان تأثیر گذاشته و از طرفی فشار بازی‌های لیگ هم اذیت‌کننده شده که از مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه خواست تا با استعفایش موافقت کند. هرچند کارخانه دیروز روزه سکوت گرفت و تماس هیچ خبرنگاری را جواب نداد اما مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا در این‌باره می‌گوید: «کارخانه به دلیل وضعیت نامناسب جسمی که بعد از ابتلا به کرونا تشدید شده، استعفا داد. باشگاه سایپا خیلی علاقه‌مند بود تا او را حفظ کند اما شرایط این‌طور رقم خورد. مجبور هستیم بپذیریم که آقای کارخانه دیگر سرمربی تیم والیبال سایپا نیست. امیدوارم هرچه زودتر سلامتی‌اش را به دست ‌آورده و به دنیای مربیگری برگردد. با سه گزینه وارد مذاکره شده‌ایم.»

قربانی: کارخانه به خاطر کسالتش استعفا داد
مازیار قربانی، سرپرست تیم والیبال سایپا هرچند بعد از انتشار خبر استعفای کارخانه در گفت‌وگو با ایسنا جدایی سرمربی تیمش را قطعی ندانسته بود اما به خبرورزشی می‌گوید: «کارخانه به دلیل کسالتی که داشت و احساس می‌کرد دوباره کرونا گرفته استعفا داد. حالا هم هیئت‌مدیره در حال بررسی است تا از بین گزینه‌ها سرمربی جدید را انتخاب کند.»

سه گزینه روی میز سایپا
باشگاه سایپا با رفتن مصطفی کارخانه سه گزینه برای جانشینی او دارد؛ سیدجهانگیر سیدعباسی، محمد شعبان‌خمسه و ناصر شهنازی. کمیته فنی والیبال سایپا از دیروز بررسی و مذاکره با این سه مربی را شروع کرده تا سرمربی تیم والیبال را انتخاب کند. با اینکه سایپا دیروز در هفته چهاردهم و هفته آخر دور رفت بازی نداشت، بهترین فرصت برای باشگاه است تا خلأ نبود سرمربی‌اش را پر کند. چرا تیم سایپا سه‌شنبه در بازی عقب افتاده هفته هفتم باید مقابل شهرداری ورامین بازی کند. 

سیدعباسی 
سیدجهانگیر سیدعباسی، رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون والیبال که سابقه سرمربیگری در تیم والیبال شهرداری ارومیه را هم دارد و در بازی پرحاشیه سال ۹۳ تیم شهرش را نایب‌قهرمان لیگ برتر کرد. او چند سالی است تیم ندارد و البته دوره سولیداریتی مربیگری به میزبانی مجارستان دوره سه ماهه را گذراند و یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی ب والیبال در دوره ریاست احمد ضیایی بود. سیدعباسی حالا یکی از گزینه‌های سرمربیگری باشگاه سایپاست. او ظاهراً دیروز با سایپایی‌ها جلسه داشت. 

شهنازی: هیئت‌مدیره تصمیم می‌گیرد
ناصر شهنازی، سرمربی فصل قبل تیم والیبال سایپاست که با توافق باشگاه با کارخانه بیرون ماند. او امروز به باشگاه می‌رود تا علاوه بر دادن برنامه‌هایش با مدیرعامل هم مذاکره کند. شهنازی در این‌باره می‌گوید: «من هم جزو گزینه‌ها هستم و امروز جلسه دارم، نمی‌دانم از بین ما سه نفر کدام سرمربی می‌شود. به هر حال من پارسال سرمربی تیم بودم و عملکردم هم مشخص است، با این حال هیئت‌مدیره باشگاه تصمیم‌گیرنده است. من دوست دارم خدمت کنم اما هر مربی که هیئت‌مدیره انتخاب کند، برایش آرزوی موفقیت دارم.» او با اینکه به عملکردش خیلی اعتقاد دارد اما می‌داند هیئت‌مدیره تصمیم‌گیرنده است: «عملکرد خیلی تأثیرگذار نیست. شاید من توقع داشته باشم سرمربی تیم شوم اما باید ببینیم مدیریت چه تصمیمی می‌گیرد.»

شعبان‌خمسه: امروز مشخص می‌شود
محمد شعبان‌خمسه در یک‌ سال اخیر معمولاً جزو گزینه‌ها بوده است. او هم سال قبل وقتی فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و هم امسال با برگشت داورزنی به فدراسیون والیبال، باز هم پیشنهاد دبیری را داشت که از قبولش عذرخواهی کرد، بعد هم اسمش برای سرمربیگری تیم نوجوانان مطرح بود و حالا هم جزو سه گزینه مدنظر باشگاه سایپا برای جانشینی کارخانه است. او هم ساعت۱۰ صبح امروز به باشگاه می‌رود تا با سراجی در این‌باره کامل صحبت کند. خودش می‌گوید: «من امروز با مدیرعامل باشگاه جلسه دارم اما اول باید ببینم باشگاه چه توقعاتی دارد و با چه امکاناتی. من حالا حتی نمی‌دانم شرایط پرداخت باشگاه چطور بوده، چراکه اگر معوقه داشته باشد به طور حتم روی کار بازیکنان تأثیر دارد. به هر حال من هم آمار عملکرد بازیکنان را دارم و روی ضعف و قوت تیم برنامه‌ریزی کرده‌ام. امروز همه چیز مشخص می‌شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی