نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
خوشحالی کره‌ای‌ها از غیبت عیسی آل‌کثیر در فینال آسیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک سایت کُره‌ای با اشاره به اتفاقات رخ داده برای پرسپولیس در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، غیبت عیسی آل کثیر در دیدار نهایی را خبر خوبی برای تیم اولسان دانست.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان آسیا؛ تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی روز گذشته موفق شد تیم ویسل کوبه ژاپن را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. دیدار فینال روز شنبه آینده در ورزشگاه الجنوب بین اولسان و پرسپولیس ایران برگزار می‌شود.

سایت «naver» کره جنوبی گزارشی درباره نحوه فینالیست شدن پرسپولیس با محور محرومیت عیسی آل‌کثیر منتشر کرده است که به خاطر آنچه که کنفدراسیون آسیا رفتار «تبعیض نژادی» عنوان کرد، از فینال لیگ قهرمانان محروم شد.

این سایت نوشت: «انتظار نمی‌رود آل کثیر مهاجم پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان بازی کند. این یک خبر خوب برای تیم اولسان، حریف پرسپولیس در فینال است.»

سایت کُره ای با اشاره به سفر پرسپولیس به کشور قطر در ادامه گزارش خود آورد:

«پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل محمدی تنها باشگاهی بود که از سپتامبر تا اکتبر در لیگ قهرمانان آسیا از منطقه غرب باقی ماند. پرسپولیس بعد از نبردی سخت در مرحله نیمه نهایی مقابل النصر عربستان و تساوی در وقت قانونی، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شد و به عنوان نخستین تیم به فینال صعود کرد.

پرسپولیس بعد از تیم پاس که در سال ۱۹۹۳ از ایران قهرمان آسیا شد، انگیزه فوق العاده ای دارد که در ۲۷ سال گذشته به عنوان یک تیم ایرانی به قوی‌ترین تیم آسیا تبدیل شود. با این حال این تیم از نظر قدرت هجومی، مشکلاتی دارد.

عیسی آل کثیر ۳۰ ساله تمام دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در لیگ ایران بازی کرده است. او تا حدودی بازیکن ناشناخته‌ای است و بازی ملی ندارد اما در لیگ قهرمانان آسیا فرق داشت. او به عنوان بازیکنی در نظر گرفته می‌شود که بیشترین سهم را در صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان داشته است.

وی در دقیقه ۴۳ نیمه دوم بازی با السد در مرحله یک هشتم یک گل دراماتیک به ثمر رساند و باعث شد پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی برسد. در مرحله یک چهارم هم مقابل پاختاکور تاشکند پرسپولیس را به نیمه نهایی رساند. او در این مسابقات ۶ بازی انجام داد و چهار گل به ثمر رساند که بالاترین تعداد گل در پرسپولیس است. با این حال این بازیکن نمی‌تواند در دیدار با اولسان بازی کند.

دلیل این محرومیت، رفتار نژادپرستانه است. آل کثیر در دیدار با پاختاکور نمایش قهرمانانه‌ای داشت و بعد از گلزنی، با قرار دادن دو دست کنار چشمانش شادی کرد. به نظر می‌رسد آل کثیر بارها در لیگ ایران این کار را انجام داده بود اما او به دلیل یک رفتار نژادپرستانه مورد انتقاد قرار گرفت. در تاریخ ۳ اکتبر، کنفدراسیون فوتبال آسیا آل کثیر را ۶ ماه تعلیق و ۱۰ هزار دلار جریمه کرد. او به شدت جریمه شد و برای همین نمی‌تواند در فینال برابر اولسان بازی کند.

خلاء آل کثیر به احتمال زیاد برای پرسپولیس دردناک است. پرسپولیس ابتدا تا حدود زیادی به قدرت گلزنی علی علیپور مهاجم ۲۵ ساله خود متکی بود. اما انتقال این بازیکن به باشگاه ماریتیمو پرتغال شکافی را در بخش تهاجمی این تیم ایجاد کرد و در نتیجه عیسی آل کثیر که در تیم صنعت نفت بود، جایگزین شد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس سرور استقلاله DE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    تقصیر کیسه کشهای وطن فروش نامردیه که برا ایمیل زدن به خارجی ها از هیچ تلاشی فروگذار نکردند خدا ازشون نگذره با این حال ما قهرمانیم
    • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      با باخت به چشم بادامی ها شادی گل آل کثیر جاودانه خواهد شد
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    ما راپورت ندادیم
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      یک روز انتقام این کار را می گیریم
    • روزبه زد کیسه IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      میدونی ک کار خودتونه
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    همین که ما رو دستکم گرفتن خیلی خوبه و حیف و صد حیف درمورد آل کثیر واقعا آبروی عیسی رو‌ درسطح آسیا کیسه کشا بردید و ان شا الله چوبش رو شنبه می خورید چون محرومیت به ناحق آل کثیر به نظرم حکم قهرمانی ما رو ان شا الله امضا میشه این رو به خاطرداشته باشید
  • مجهول الهویه IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    چقدر خوندن این جمله که علت این محرومیت رفتار نژادپرستانه است دردناکه . تحقیر نژادی از این نوع اصلا در ایران رایج نیست. عیسی روحش از هیج جا خبر نداشت و هرچی فکر میکنی بازیهای قبل چه کسی و چه نژادی را تحقیر کرده بود متوجه نمیشی. در ضمن اونایی که میگن ای اف سی برای محرومیت منتظر راپورت ما نبود باید بگم به شما چه میذاشتید ای اف سی خودش محروم میکرد. که البته اگه میخواست بکنه قبلتر این کار رو کرده بود نه روز بازی فینال غرب. این لکه ننگ از پیشونی رقیب که روزی رقیب محترم میدونستمش پاک نمیشه بدتر این که حتی یک نفر ازشون چه پیشکسوت چه هوادار سلبریتی چه بازیکن این کار رو تقبیح نکرد پس دست همتون تو کاره. نتیجه بازی هر چی باشه دیر یا زود نتیجه کار به خودتون برمیگرده شک نکنید.
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      خداکنه نتیجه کارشون رو شنبه ببینن و قهرمانی آسیا پرسپولیس
  • فرح خانم IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    وقتی حتی کره ای ها هم از ال کثیر میترسن ما انتظار بیهوده ای داریم که چرا کیسه کشا حاضرن یه عمر خفت وخواریه وطن فروشی رو به کول بکشن اما نخان ال کثیر بازی کنه!!!واقعا کیسه کشا حق دارن دست به هر کاره ناجوانمردانه ای بزنن !!!خخخ خخخ
  • ارتش سرخ آسیا IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    اولسان بفهمند ستاره پرسپولیس خود تیم پرسپولیس هست آل کثیر در فینال غرب آسیا با النصر محروم شد پرسپولیس بدون آل کثیر النصر نابود کرد پرسپولیس متکی به بازیکن نیست بلکه بازیکن متکی پرسپولیس هست انشالله ۲۹ آذر شیرهای ایرانی ببرهای کره ای نابود می کند و قهرمان آسیا می شود
  • ابو IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    اشکال اساسی اینکار اینه که مطمئنا بدون جواب نمی مونه و این باعث میشه از همیشه بیشتر سوژه خارجی ها بشیم.با این رویه دیگه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.متاسفانه اگر سری به پیج اولسان بزنید می بینید که الان هم بعضی از رقبا دارن اینکار رو ادامه میدن و این یک بدعت بد هست.از طرف دیگه پیشکسوت نماهائی مثل مهدی فنونی هم برای جذب فالوور وارد بازی شدن و کار بیش از بیش خراب شده.
  • استقلال IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    اگه قهرمان بشن (که نمیشن) باز هم ما استقلالی ها میتونیم براشون کری بخونیم چون بازهم از ما پایین ترن
    • پرسپولیس IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      بابا شما دیگه در حد کری خوندنم برای ما نیستید برید واسه فولادو سپاهان کری بخونید. 4 جانبه امجدیه ام نشد افتخار که
  • اسرا IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    ایشالا پرسپولیس میبره
  • Amir IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    تا گل نزنیم اروم نمیگیگیریم
  • دکتر IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    اون موقع که بابا مسعودتون یه ۲ جین بازیکن از تیم ما گرفت تا شما برسین به فبنال (تیام /جباروف/ ابراهیمی/ حسینی/نورافکن و...) بهتون خیلی حال میداد اخه قبلش پراتون ریخته بود .بعدشم ال کثیر با ۲- ۳ تا گل زده تو تیمتون حالا شده بهترین مهاجم اسیا واسه ما ؟ مثل اینکه عادت کردین به نقض قوانین و یاری بابا مسعود بابا حسن جام بگیرین. پته هاتون یه روزی میاد روی اب . چهار سال همه نو حالی رو بهتون دادن که بی کفایتیشون رو دایره نره کجایی عمو جان خودتو زدی به خواب ؟ چی میزنی اینطوری متوهمی
    • ابرام US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      ایکه تو دکتری ومن فدای نسخه های تو .......چی یا زدی که نشئه ای فدای قرص های تو ================================================================================================= ۲ جین ۳ جین می کنی سه میزنی نمیزنی ..... سر بمریض خود چرا ٬ ای مَمَلَ ام فدای تو ================================================================================================= دکتر ما تویی و ما٬ مریض نسخه های تو ...... کا ر نکرده مُسهلت ٬ به جان خنده های تو ================================================================================================= چرند نگو غلاف کن ٬ سر بسرت گذاشتم ........ اگر تو دکتری فَتُل ٬ پر فسوراست پیش تو ================================================================================================= مزخرفات بیشمار ٬ خزعبلات پشت هم ........ همان که یَحمِلُ الْکتاب ٬ گفته شده برای تو
  • ابی اس اس IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    اخه لنگ کجا فینال اسیا کجا تازه تااینجا رسیدید با فدراسیون و... لعنت ب تیم مذخرف لنگ ک بخاطرتش استقلالو دارن نابود میکنن
    • Zahra IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
      اینا همه از سوزشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی