نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
حسن روشن: به قولی که به ناصر حجازی داده بودم وفا کردم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص رفاقتش با ناصر حجازی گفت: ناصر با کسی شوخی نمی‌کرد و کسی هم با او شوخی نداشت ولی من تنها کسی بودم که حسابی با او شوخی می‌کردم.

خبرورزشیمحمدرضا مدنی؛ حسن روشن، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی در زادروز زنده‌یاد ناصر حجازی، خاطره جالبی از آن مرحوم تعریف کرد.

از زنده یاد ناصر حجازی چه خاطره‌ای به یاد دارید؟
معمولاً در اردوی تیم ملی مهاجم با دروازه‌بان هم‌اتاق نمی‌شود و اغلب مدافعان با دروازه‌بان هم‌اتاق می‌شوند ولی من و ناصر همیشه هم‌اتاق هم بودیم. بهترین خاطره‌ای که از او به یاد دارم مربوط به بازی با استرالیاست. ناصر با کسی شوخی نمی‌کرد و کسی هم با او شوخی نداشت ولی من تنها کسی بودم که حسابی با او شوخی می‌کردم.

خاطره‌تان مربوط به بازی رفت است؟
بله! بازی رفت در سیدنی. ناصر به خاطر بازی ۴ سال پیش از آن که با استرالیا داشتیم و سه گل به ما زده بودند، دائماً نگران بود و می‌گفت کابوس آن سه گل را می‌بینیم و مبادا باز هم آن اتفاقات تکرار شود؟! این را به من هم منتقل می‌کرد و من هم برای اینکه سربه‌سرش بگذارم گفتم اگر تو روز خوبی درون دروازه داشته باشی، من هم قول می‌دهم که گل بزنم.

بعد چه شد؟
هنگام خروج از ایران آقای دیده‌بان، دبیر فدراسیون درباره نتیجه بازی سؤال کرد و من هم همان داستان را برایش تعریف کردم. در اردو هم مهاجرانی در این باره مطلع شد و گفت امیدوار است که این اتفاقات بیفتد.

که احتمالاً به قول‌تان هم وفا کردید؟
بله! بازی در نیمه اول کاملاً دست استرالیا بود و ما را اذیت کردند و انصافاً ناصر چند موقعیت جدی را از آنها گرفت تا اینکه در دقیقه ۴۵ بازی یک پنالتی به سود آنها اعلام شد و بازیکن استرالیا توپ را به سمت راست ناصر و بالا زد و توپ بیرون رفت. سریع سمت ناصر رفتم و به او گفتم اگر پایین بود هم تو آن را مهار می‌کردی چون ناصر مسیر توپ را درست تشخیص داده بود. بازی در نیمه دوم برگشت و محمد صادقی در دقیقه ۷۹ یک شوت محکم به سمت دروازه استرالیا زد.

که گل نشد؟
نه! حشمت خان قبلاً به ما گفته بود، دروازه‌بان‌شان دوضرب بگیر است و باید روی ریباندها به هوش باشید. برای همین وقتی محمد شوت زد، من استارتم را زدم و اتفاقاً دروازه‌بان توپ را نصفه و نیمه دفع کرد و من با یک بغل پا توپ را قل دادم ته تور. بعد با اینکه کمتر پیش می‌آید دروازه‌بان برای شادی گل از دروازه بیرون بیاید ناصر تا خط سانتر در چپ زمین جلو آمد و مرا به آغوش کشید و گفت ممنونم. این بهترین خاطره من از ناصر حجازی است.

بیشتر بخوانید: ناصر حجازی: تهدید کردند که ساواک تو را کتک می‌زند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابرام US ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    شکی نیست حسن روش از بهترین فور رواردها ی تا ریخ فوتبال ایران است . اما چاخان هم زیاد می کند . یادم هست در همین چند ساله اخیریکبار در یکی از مصا حبه ها یش از شادروان ناصر حجازی ٬ به نا م نا صر ٬ یا د کرده بود و آقای حجازی هم به او تذکر جدی داد که من ٬ نا صر حجا زی هستم نه نا صر ٬ معهذا این جناب رو شن هنوز که هنو زه این تو صیه نا صر خا نی را در موردخود رعایت نمی کند . خدایش بیا مرزد نا صر خا ن حجازی را .
  • بابا مسعود IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    حیف که ناصر حجازی زمان من نبود که بیشتر اذیتس کنم
  • کیسه کش منفور US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    والله ناصر حجازی تا زنده بود هیچ پوخی نبود و کسی هم اعتنایی به او نمی کرد تازه بارها هم در استادیوم هواداران کیسه او را هو کردند از وقتی مرد یکدفعه شد یک انسان استثنایی در حد تختی بابا با دروغ و تعریف و تمحید آبکی نمی شود کسی را بزور به مردم غالب کرد خدا لعنت کند بعضی از این به اصطلاح اصلاح طلبان را که برای چهار. تا رای بیشتر این چنین اسطوره های قلابی برای مردم درست کردند بیچاره ملتی که نیاز به قهرمان و اسطوره ی .............. داشته باشد
  • لنگ حکومتی منفور ۲ عالم IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    لنگی های کیسه کش حکومتی بی هویت مطمئنا حقیرترین در عالم هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی