نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بازار بزرگ، قهرمان لیگ برتر کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازار بزرگ ایران با بهره بردن از اکثر نامداران و ملی پوشان، از همان ابتدا برای تکرار قهرمانی تیمش را بست، در فینال نیز همین کثرت ستاره ها به دادش رسید تا قاطعانه قهرمانی را تکرار کند.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ بیستمین دوره مسابقات کشتی فرنگی لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) گرامیداشت سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی با قهرمانی بازاربزرگ ایران خاتمه یافت. فینال این رقابت‌ها دقایقی پیش در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی بین دو تیم بازاربزرگ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و با قهرمانی قاطعانه تیم بازار بزرگ به پایان رسید. سینا صنعت ایذه نیز پیش از برگزاری فینال و در رده بندی با تتیجه ۶ _ ۴ از سد تیم فولاد خوزستان گذشت و روی سکوی سوم ایستاد. 

جنگ پایاپای رده بندی ، قبل از ۹۷ کیلو
دیدار دو تیم سینا صنعت ایذه و فولاداکسین خوزستان را باید نبرد خانگی خوزستان برای کسب مقام سومی نامید. سینا صنعت، نایب قهرمان دوره قبل که اصلا قرار نبود در لیگ امسال شرکت کند، بعد از انصراف یزدی‌ها دوباره برای حضور در این پیکارها اعلام آمادگی کرد و دور رفت دوم گروه شد. اما برای دور برگشت با دو کشتی گیر گرجستانی، ترکیب خود را تقویت کرد و به رغم استفاده از تنها خارجی های روز پایانی لیگ، در نیمه نهایی با قبول شکست  ۶ _ ۴ برابر دانشگاه دانشگاه آزاد به دیدار رده بندی برای کسب عنوان سوم رفت. در دیدار حساس نیمه نهایی، جنگ پایاپای تا قبل از وزن ۹۷ کیلو بسیار حساس و شانه به شانه ادامه داشت. دانشگاه آزاد در اوزان ۵۷، ۶۰، ۶۷ و ۸۷ کیلو برنده بود. سینا صنعت هم در اوزان ۶۳، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلو پیروزی‌های انفرادی را به دست آورده بودند. اما با پیروزی دو وزن پایانی ۹۷ و ۱۳۰ کیلو، دانشگاه آزاد راهی فینال شد و ایذه ایها به رده‌بندی رفتند. 

آزمایش دوپینگ، از کشتی گیران سینا صنعت
در خلال رقابت‌های دیدار عصر روز پایانی، افسران ستاد مبارزه با دوپینگ از دو کشتی گیر تیم سینا صنعت ایذه آزمایش دوپینگ گرفتند. امید محمودی و آرمان طهماسبی زاده فرنگی کاران ۸۷ و ۱۳۰ کیلوی تیم سینا صنعت برای انجام تست دوپینگ فراخوانده شدند. 

جنگ خانگی خوزستان به نفع ایذه
دیدار حساس دو تیم خوزستانی برای رسیدن به مقام سوم، یک جنگ داخلی بین ایذه و اکسین بود که ایذه‌ای‌ها به عنوان نایب قهرمان فصل قبل لیگ برتر با پیروزی ۶ _۴  از سد تیم صدرنشین دور رفت مرحله مقدماتی گذشتند. فولاد اکسین به رغم استفاده از بعضی کشتی گیران صبانور کردستان، باز هم نتوانست به پیروزی برسد. نایب قهرمان دوره قبل با بهره بردن از دو کشتی گیر گرجستانی توانست روی سکوی سوم قرار بگیرد. 

معاونان وزیر در سالن کشتی 
معاونان وزیر ورزش، مهمانان ویژه دیدار فینال بودند. علی نژاد و تقی زاده معاونان ورزش قهرمانی و پارلمانی وزیر ورزش به همراه تهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و... مهمانان ویژه روز پایانی رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور بودند. 

گرایی اصلا آماده نبود 
محمدعلی گرایی که یکی از بهترین کشتی گیران مرحله مقدماتی لیگ برتر امسال بود، در دیدار فینال ۷۷ کیلو و به رغم پیروزی ۶ _ ۴ برابر برومند اصلان، اما از نظر آمادگی اصلا در وضعیت مناسبی نبود و فقط سعی داشت با اداره کشتی بتواند از سد حریف مدعی و پرتوانش بگذرد که با ترفند اداره کشتی توانست با کسب دو اخطار از داوران و از دست دادن امتیاز کم کاری، از این آزمون حساس، برنده خارج شود. 

غیبت سوال برانگیز کمیته فنی و کادر فنی
اعضای کمیته فنی و کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی در روز پایانی مسابقات غایب بودند. در حالی که حبیب اله اخلاقی، بهروز حضرتی پور و داود اخباری در مرحله مقدماتی به عنوان کمیته فنی همه دیدارها را زیرنظر داشتند ولی در روز پایانی غیبتی سوال برانگیز داشتند. حضرتی پور برای هدایت نوری و ساروی به صربستان رفته ولی غیبت اخلاقی و اخباری بسیار تعجب آور بود.

تکرار قهرمانی با پیروزی های حساس
بازار بزرگ ایران با بهره بردن از اکثر نامداران و ملی پوشان، از همان ابتدا برای تکرار قهرمانی تیمش را بست. در فینال نیز همین کثرت ستاره ها به دادش رسید تا قاطعانه قهرمانی را تکرار کند. مسئولان بازار بزرگ بعد از صدرنشینی در مرحله مقدماتی، با استفاده از سعید عبدولی باز هم به تقویت تیمشان پرداختند و مزد سرمایه گذاری گسترده و استفاده از اکثر نامداران، شانس خود برای قهرمانی را بیشتر از قبل کرد. در خاتمه فینال بازار بزرگ بانتیجه ۷ بر ۳ از سد دانشگاه آزاد گذشت و قهرمانی خود را تکرار کرد. رضا خدری، علیرضا نجاتی، سامان عبدولی، علی ارسلان، محمدعلی گرایی، سعید عبدولی، امین میرزازاده پیروزی های انفرادی بازار بزرگ را کسب کردند. دانیال سپهری، ناصر علیزاده و مهدی بالی نیز پیروزی های انفرادی دانشگاه آزاد را به نام خود ثبت کردند. بازار بزرگ برای ششمین بار پیاپی به مقام قهرمانی رسید. این تیم چهار بار نیز روی سکوی قهرمانی جام باشگاههای جهان ایستاده است.

جام اخلاق به کردستان رسید
جام اخلاق این دوره از مسابقات نیز به تیم صبا نور کردستان اهدا شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی