نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
آمار ناامید کننده غرب برابر شرق؛ کره‌ای‌ها پای ثابت فینال‌های لیگ قهرمانان آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال آتی دیگر شاهد فینالی نخواهیم بود که حتما یک پای آن نماینده شرق و دیگر طرف مسابقه نماینده غرب آسیا باشد.

خبرورزشیلیگ قهرمانان آسیا؛ لیگ قهرمانان آسیا به مرحله نهایی خود رسید و پرسپولیس و اولسان هیوندای دیدار فینال این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند. این رقابت ها از سال ۲۰۰۲ با فرمت جدید آغاز شد و با نام لیگ قهرمانان آسیا به کارش ادامه داد. در فرمت جدید که هجدهمین دوره آن در حال برگزاری است سلطه تیم های شرق آسیا بر غربی‌ها را بیشتر کرد تا حتی مسولان برگزاری را مجبور کنند یک تیم از غرب و یک تیم از شرق آسیا حتما در فینال حضور داشته باشند. تصمیمی که گفته می‌شود از سال بعد دیگر اجرا نخواهد شد و کار تیم‌های غرب آسیا برای رسیدن به فینال آسیا باز هم سخت‌تر می‌شود و حالا که پرسپولیس تا فینال رسیده باید قدر این فرصت را بداند چون سال‌های بعد کار به مراتب سخت‌تری تا فینال بازی‌ها پیش رو خواهد داشت.

از ۱۷ فینال آخر این بازی‌ها ۱۴ دوره نمایندگان شرق و غرب آسیا به مصاف هم رفتند و سه دوره دیگر دو بار فینال تمام شرقی و یک بار فینال تمام غربی شد. از این ۱۴ تقابل ۴ برد سهم غرب آسیا است که دو بردش در همان دو دوره ابتدایی فرمت جدید بود. ۱۰ قهرمانی دیگر به شرقی‌ها رسید و در این بین نمایندگان کره در این ۱۴ رقابت شرق و غرب در فرمت جدید ۷ بار حضور داشتند و ۵ برد و دو شکست در کارنامه دارند که یک برد آن‌ها برابر ذوب‌آهن اصفهان بود. 

نکته جالب فینال‌های فرمت جدید این است که هر وقت قهرمان در تک بازی مشخص شده یک پای فینال کره‌ای ها بودند و این دوره هم سنت‌شکنی نکردند. بردهای پر شمار شرقی‌ها در سال های اخیر نشان از پیشرفت فوتبال در این کشورها دارد و ترکیب اولسان هم نشان می‌دهد هزینه گزافی برای جذب بازیکنان با کیفیت خارجی کردند اما در طرف مقابل تیمی به میدان می‌رود که اجازه جذب بازیکن خارجی نداشته و ستاره تیمش را هم از دست داده است. روی کاغذ شاید کفه ترازو کمی به نفع نماینده کره سنگینی کند اما همانطور که گل محمدی گفت پرسپولیس به غیرت و انگیزه بازیکنانش دلخوش کرده که این تیم را تا فینال آسیا بالا آورده‌اند و البته امید بسیاری هست تا با اتکا به همین تعصب مثال زدنی بتوانند جام قهرمانی را هم بالای سر ببرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کی روش IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    ااون موقع که سپاهان وذوب آهن به فینال رفتن ،ازیک چهارم نهایی مسابقات مختلط میشدن (غرب وشرق)،کلا این سیستم که بازی ها طبق تقویم شرقی ها (دریک سال میلادی )انجام میشه بضرر تیم های غربی هستش، چون تیم های اونها بایک عده بازیکن های ثابت بازی میکنند ولی تیم های غربی چون تقویم فوتبالی شون مثل مسابقات اروپایی هستش تغییرات دارن و این تغییرات بیشتر بضررشونه مخصوصا تیم های ایرانی
  • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    این تصمیم بیشتر به خاطر مسافت طولانی شرق آسیا با غرب آسیا گرفته شد اما ان شا الله با قهرمانی پرسپولیس در آسیا ما دراصل شرقی ها رو هم شکست دادیم البته بعید می دونم گروه بندی شرق با غرب باهم توی یک گروه باشن به خاطر دلایلی که ذکر کردم
  • ابرام US ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    آنچه در بر آورد قدرت تیم ها به خصوص در آسیا مطرح می شود و بظاهر این بر آوردها هم منطقی تلقی می گردد ٬ اما یک نکته ظریف که در آن از نظر دور می ماند این است که : اغراق و بزرگنمانی بیش از اندازه « توجه شود منظورم بیش از اندازه و حد » است به حضور بازیکنان ملیونی از اروپا و امریکا ی لا تین در این تیم هاست . ارزش هر با زیکنی از هر کجا ی عا لم سر جا ی خودش محقوظ ٬ اما آنچه که در فوتبال در هر سطح آن نقش تعیین کنند ه دارد حضور با زیکنانی در حد کریستیان رونالدو ٬ مسی ٬ زلاتان و لواندوفسکی و بازیکنانی در این سطح است که در هر حال و شرایطی قادرند خود را تحمیل کنند و در نتیجه بازی تأثیر گزار با شند . با زیکنانی در سطوح پا یین تر از این بازیکنان نقش تعیین کننده درجه اول ندارند و بطور نسبی در هر مسابقه می توانند در نتیجه بازی تأثیر بگذارند . نگاهی به نتایج تیم ها در سطح اروپا وهمین آسیا هم می تواند در بر آورد صحت و سقم آنچه گفته شد کمک کند .
  • Amir perspolisi IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    تورو قرآن به اندازه ی کافی استرس و دلشوره داریم شما هم کم با این آمار هاتون روح و روانمونو بهم بزنین، بعدشم برا فوتبال ایران همین فینال هم زیاده، با کدوم امکانات؟؟؟؟ ما حتی توانایی حفظ بازیکنای خوبمونو نداریم ولی اونا میرن بهترین خارجی ها رو میارن، بنظر من اگه پرسپولیس خدای نکرده قهرمانم نشد اگه کسی بخواد بهش طعنه بزنه یا خوشمزگی دربیاره فقط عقل و شعور خودشو برده زیره سوال چون هر آدم عاقلی اینو میدونه حتی تیمای متمول عربی هم یارای مقابله با شرقی ها رو ندارن حالا چه برسه به تیمای ایرانی که علاوه بر بی پول و امکانات بودن از داخل هم براشون پاپوش درست میکنن و مهاجم دویصت هزار یوروییش رو ازش میگیرین، اما فقط یه چی میدونم اونم اینکه اشک های مادر عیسی آل کثیر از اولسان و مهاجم برزیلیش خطرناک تره و همون اشک ها به داد پرسپولیس میرسه ❤
  • سینا IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
    تیم اولسان تا کنون بدون باخت به این مرحله رسیده.سطح اختلاف بازیهای باشگاهی شرق آسیا با غرب آسیا بسیار زیاده.تنها تیمی که از غرب آسیا سطح بازیش نزدیک به شرق آسیاست الهلال است.واقع بینانه باید گفت اولسان برتری داره بر پرسپولیس به راحتی توان برد تیم پرسپولیس را دارد. ولی من و پسر کوچکم برای پرسپولیس آرزوی موفقیت داریم با بردش خوشحال می شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی