نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
۰ |
۲
مأموریت شاگردان فکری در اصفهان
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

هفته هفتم لیگ برتر بیستم امروز و فردا با هفت دیدار برگزار خواهد شد و دیدار پرسپولیس و سپاهان به دلیل حضور سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا، لغو شد.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ امروز و فردا ۷ دیدار از هفته هفتم لیگ برتر در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و پرسپولیس به بهانه حضور در بازی پایانی لیگ قهرمانان آسیا در بازی‌های این هفته هم حضور نخواهد داشت. استقلال صدرنشین فعلی بازی‌ها، باید در دیار نصف جهان به مصاف ذوب‌آهن برود. استقلال که پیش از بازی با شهر خودرو با انتقاد شدید از سوی تماشاگران و رسانه‌ها مواجه شده بود اکنون صدر جدول را در اختیار دارد و حالا مأموریت بزرگ شاگردان محمود فکری تداوم صدرنشینی در بازی‌های این فصل است چرا که فاصله‌ها در جدول نزدیک است و با یک برد شرایط تغییر می‌کند. نمی‌شود کتمان کرد با برد برابر شهر خودرو حالا تیم استقلال اعتماد به نفس خوبی به دست‌ آورده است و به طور حتم در اصفهان به عنوان صدرنشین فعلی بازی‌ها ارائه‌گر فوتبال بهتری خواهد بود.

فوتبال علیه کرونا؛ جای خوشحالی است که فوتبال می‌تواند در چنین روزهایی اتفاقات خوبی برای مردم رقم بزند، به خصوص قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا که می‌تواند اعتبار از دست رفته فوتبال باشگاهی را به ما برگرداند. آخرین بار پاس قهرمان آسیا شده بود، نزدیک به سه دهه پیش. نوبتی هم باشد نوبت قهرمانی فوتبال ایران در باشگاه‌های آسیاست. با این امید می‌پردازیم به بازی‌هایی که قرار است امروز و فردا برگزار شود.

آلومینیوم اراک - صنعت نفت آبادان
 
آبادان بالای جدول می‌ماند؟
آلومینیوم اراک این هفته هم مصاف سختی را تجربه خواهد کرد به این خاطر که میزبان صنعت نفت است‌؛ تیمی که در بالای جدول قرار دارد و به طور حتم در اراک برای کسب سه امتیاز بازی خواهد کرد. تصور می‌شود این بازی تبدیل به یکی از بازی‌های زیبای هفته شود به این خاطر که تیم میزبان هم ارائه‌گر بازی تهاجمی و رو به جلو است. زمین استادیوم اراک هم این اجازه را به دو تیم خواهد داد که روی زمین فوتبال کنند. فارغ از هر نتیجه‌ای که در زمین رقم خواهد خورد این بازی‌ها به فوتبال ما کمک و فوتبال باشگاهی را زیباتر خواهد کرد. صنعت نفت فراتر از حد انتظار ظاهر شده و حالا که بالانشینی را تجربه کرده نمی‌خواهد خیلی زود این موقعیت شیرین را از دست بدهد. سیروس پورموسوی پیش‌تر به همراه استقلال خوزستان و به عنوان دستیار عبدا... ویسی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده بود و به خوبی می‌داند با تیمی که ساخته در صورت تهییج بازیکنان به ارائه بازی‌های خوب در برابر حریفان می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. شاگردان این مربی با دوندگی و انگیزه‌ای که دارند خیلی بالاتر از توانمندی خود نشان می‌دهند. شاید این‌طور باید گفت که همدلی بهتر از توانمندی تاکتیکی است و معجزه می‌کند.

نساجی مازندران - مس رفسنجان
نساجی در پی جبران
نساجی در شرایطی میزبان مس رفسنجان است که در بازی گذشته شکست سنگینی را برابر سپاهان تجربه کرده بود. کمتر کسی فکر می‌کرد نساجی در این بازی ۴ بار دروازه‌اش باز شود در حالی که فصل گذشته این تیم را یک بر صفر در استادیوم نقش جهان شکست داده بود. به هر صورت این دست از بازی‌ها و این دست از نتایج در فوتبال رخ می‌دهد و گریزی نیست. بدون شک نساجی امروز می‌تواند با عبور از سد مس این شکست و این نتیجه را جبران کند. دستیابی به این مهم آسان نیست و تنها با تلاش مضاعف به دست خواهد آمد. به خصوص که مس در بازی گذشته با عبور از سد نفت مسجد سلیمان تجربه شیرین اولین پیروزی را به دست ‌آورد و حالا می‌خواهد این تجربه را تکرار کند. مس از جمله تیم‌هایی است که با محمد ربیعی روی زمین خوب بازی می‌کند و به بازی در چمن مصنوعی هم آشناست و این کار نساجی را سخت می‌کند. نمی‌شود کتمان کرد مس هم انگیزه و برنامه‌هایی برای کسب سه امتیاز این دیدار دارد. دو تیم در رأس کادر فنی خود از مربیان جوان بهره می‌برند و طبیعتاً در صورت حمایت از مربیان خود می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. هر چند این اتفاق در مس به خوبی حس شد و دقیقاً همین حمایت بود که هفته گذشته منجر به برتری مس برابر نفت مسجد سلیمان شد.

سایپا - ماشین‌سازی‌تبریز
 
لطفاً حمله کنید
سایپا هم همانند نساجی هفته گذشته شکست سختی را متحمل شد، ۳- صفر برابر فولاد در حالی که در یکی، دو فصل اخیر در برابر خیلی از تیم‌های مدعی به نتیجه مساوی دست پیدا کرده بود. این یک درس خوب برای شاگردان ابراهیم صادقی بود که فوتبال دفاعی کارایی‌اش را یک روز از دست می‌دهد و در صورتی که روز، روز حریف باشد و حملاتش به ثمر بنشیند سایپا توان انجام کار خاصی را ندارد به این خاطر که همه برنامه‌اش و توانش را در دفاع کردن به کار می‌گیرد. این شکست بهانه خوبی است که سایپا فوتبال دفاعی را رها و به فوتبال تهاجمی روی بیاورد البته که در فوتبال تهاجمی می‌تواند دفاع تیمی را هم به نمایش بگذارد. حریف امروز سایپا تیم ماشین‌سازی است، تیمی که بعد از رفتن وحید بیاتلو هنوز سرمربی‌اش را نشناخته است. با این وجود ماشین‌سازی تیم از پیش بازنده این دیدار نیست. در بازی با تراکتور هم در ثانیه‌های پایانی بازی مغلوب شد و این نشان می‌دهد که می‌تواند در برابر تیم‌های بزرگ مقاومت خوبی داشته باشد. با این حال ماشین‌سازی برای اینکه از این حال و هوا خارج شود و کسب سه امتیاز و پیروزی را تجربه کند باید در برابر سایپا ارائه‌گر بازی تهاجمی باشد. تیمی که عقب بنشیند و موقعیت خلق نکند به طور حتم در دستیابی به سه امتیاز مسابقه دچار مشکل خواهد شد.

گل‌گهرسیرجان - شهر خودرو
 
دوئل استقلالی‌ها در سیرجان
گل‌گهر سیرجان در هفته‌های اخیر دو شکست تلخ را تجربه کرده است، ابتدا در برابر پیکان و در ادامه مقابل صنعت نفت آبادان و به هیچ‌ عنوان این شکست‌ها برای گل‌گهر قابل پیش‌بینی نبود اما درس خوبی را به شاگردان امیر قلعه‌نویی داد که امتیازگیری در برابر تیم‌هایی که مدعی نیستند به مراتب سخت‌تر است و از همه مهمتر استفاده از موقعیت‌هاست که منجر به پیروزی می‌شود نه خلق موقعیت. این درد را شهر خودرو هم تجربه کرده است، هفته پیش و در برابر استقلال. در حالی که شهر خودرو موقعیت‌های خوبی را در برابر استقلال ایجاد کرده بود این تیم آبی بود که در نهایت دو بر صفر پیروز شد. این بازی در حالی برگزار می‌شود که باشگاه شهر خودرو نزدیک به ۴۰ درصد از قرارداد بازیکنانش را واریز کرده است و حالا آنها با وجود شکست در برابر استقلال شرایط روحی و روانی خوبی دارند. گل‌گهر با این نیت که شکست در برابر پیکان و صنعت نفت را جبران کند گام به میدان می‌گذارد و می‌خواهد گل‌های نزده در این دو دیدار را در مصاف با شهر خودرو بزند. هر دو تیم فوتبال روی زمین را به خوبی بازی می‌کنند و تصور می‌شود این دیدار هم تبدیل به یکی از دیدارهای زیبای هفته شود. تقابل مهدی رحمتی و امیر قلعه‌نویی در قامت مربی هم از جذابیت‌های خاص این دیدار است.

ذوب‌آهن - استقلال
 
پیکان مفت‌باز نیست
ذوب‌آهن بعد از لغو دیدار با پرسپولیس حالا میزبان استقلال است. این تیم که در روزهای اخیر درگیر کرونای برخی از بازیکنانش بوده حالا با توجه به استراحت آنها با شرایط بهتری به زمین خواهد آمد. ذوب‌آهن در هفته‌های سپری شده در امتیازگیری اصلاً تیم خوبی نبوده که در برخی از این بازی‌ها اشتباهات داوری به ضرر این تیم بوده است اما رحمان رضایی و ذوب‌آهن دیگر نباید با این ذهنیت وارد میدان شوند که داوری علیه آنهاست. این خود بزرگ‌ترین مانع برای ادامه مسیر است. ذوب‌آهن- استقلال در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم نیت پیروزی دارند. ذوب‌آهن به این بهانه که امتیازات از دست رفته را جبران کند و استقلال برای حفظ صدرنشینی. استقلال شاید در سبک بازی و خلق موقعیت هنوز به یک تیم ایده‌آل نزدیک نشده اما به واسطه بازیکنان با کیفیتی که در اختیار دارد قدر موقعیت‌هایی که حتی جسته و گریخته ایجاد می‌شود را به خوبی می‌داند و این یک زنگ خطر برای تیم ذوب‌آهن است. اینکه نسبت به هر موقعیتی که در منطقه یک‌سوم دفاعی خود ایجاد می‌شود بدبین باشد. استقلال به خوبی می‌داند اگر به سه امتیاز این بازی دست پیدا نکند دوباره مورد انتقاد واقع می‌شود و برای اینکه حال روحی و روانی خوب این تیم ادامه داشته باشد باید در اصفهان با همه توان گام به میدان بگذارد و تنها به یک چیز فکر کند، کسب سه امتیاز.

تراکتور - پیکان
 
دومین آزمون شجاعی
 
دومین آزمون مسعود شجاعی در قامت مربیگری‌، در برابر پیکان، تیمی که مربی‌اش یکی از نامزدهای حضور در تیم تراکتور بود. در چنین شرایطی طبیعی است مسعود شجاعی ایده‌های محکمی برای کسب سه امتیاز این دیدار داشته باشد. پیکان در بازی‌های اخیر با تیزهوشی امتیازات مهمی را از تیم‌های بزرگ چون استقلال گرفته است و با تجربه بالانشینی شرایط روحی و روانی خوبی دارد و این کار را برای تراکتور سخت خواهد کرد. تراکتور یک تیم پرمهره است و برای اینکه پیروزی خود را تکرار کند باید تبدیل به یک تیم خوب شود. اینکه مهره‌ها در کنار هم یک تیم خوب تشکیل دهند. تیمی که در حمله تیمی همدل و در دفاع تیمی همدل‌تر باشد. در این صورت تراکتور می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. سبک بازی پیکان- دفاع و ضد ‌حمله است. پاس‌های بلند این تیم از منطقه یک‌سوم دفاعی خیلی از بازیکنان حریف را از بازی خارج می‌کند. اگر تراکتور در چنین موقعیتی در کنترل بازی تمرکز خود را از دست بدهد و دچار به هم ریختگی تاکتیکی شود شانس زیادی برای کسب سه امتیاز نخواهد داشت. راه مقابله با چنین تیم‌هایی حفظ خونسردی و اصرار روی تاکتیک تعیین شده است که حتی می‌تواند در ثانیه‌های پایانی بازی سه امتیاز را برای تراکتور به ارمغان بیاورد. همان‌طور که در بازی با ماشین‌سازی این اتفاق رخ داد و تیم تراکتور با ضربه محمد قنبری نزدیک به سوت پایان بازی به آنچه که می‌خواست دست پیدا کرد.

نفت‌ مسجدسلیمان – فولاد
دربی خوزستان‌؛ جذاب‌تر از همیشه
دربی خوزستان در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم در بازی گذشته نتیجه متفاوتی گرفتند. نفت مسجد سلیمان در خانه مس رفسنجان با دو گل شکست خورد اما فولاد سه گل به تیم سایپا زد. نتیجه‌ای که فولاد در برابر سایپا به دست ‌آورد بدین معنی است که شاگردان جواد نکونام راه پیروزی در برابر تیم‌هایی که دفاعی فوتبال بازی می‌کنند را یاد گرفته‌اند. اتفاقاً یکی از تیم‌هایی که این سبک از بازی را به نمایش می‌گذارد نفت مسجد سلیمان است. البته نفت در آخرین بازی خانگی خود و در برابر سپاهان وقتی دست به بازی تهاجمی زد ۳- یک برنده شد. این نشان می‌دهد نفت هم در صورت روی آوردن به بازی تهاجمی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. نتیجه‌ای که در بازی قبلی نفت رقم خورد ملاک واقعیت‌های الان تیم نیست و این‌طور نیست که فولاد تیم از پیش برنده این دیدار باشد. با توجه به انگیزه‌های متفاوت دو تیم برای کسب سه امتیاز این دیدار به نظر می‌رسد این بار شاهد بازی جذابی در دربی خوزستان خواهیم بود. به خصوص که فولاد بعد از کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا حالا به دنبال رقم زدن اتفاق بهتری در لیگ برتر است. شاید فولاد می‌خواهد در فصل پیش ‌رو داعیه قهرمانی داشته باشد. نباید فراموش کرد فولاد پیش‌تر دو بار قهرمان لیگ برتر شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی