۱۱
تکرار قهرمانی بازار بزرگ، در شبِ جنجال استقلالی‌ها
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دیدارهای نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال صبح و عصر امروز برگزار و بعضی اتفاقات و رفتارها ازسوی تیم استقلال، قبلاز شروع دیدار فینال، می‌رفت که همه زحمات و تلاشهای فدراسیون‌کشتی، سازمان لیگ و دست‌اندرکارانی که برای برگزاری این‌رقابتها درایام کرونا متحمل شده بود را زیر سوال ببرد.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ بیستمین دوره مسابقات کشتی‌آزاد لیگ‌برتر باشگاههای کشور جام یادگارامام (ره) بزرگداشت سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی باقهرمانی بازاربزرگ‌ایران به پایان رسید. دیدارهای نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال صبح و عصر امروز برگزار و بعضی اتفاقات و رفتارها ازسوی تیم استقلال‌تهران، قبلاز شروع دیدار فینال، می‌رفت که همه زحمات و تلاشهای فدراسیون‌کشتی، سازمان‌لیگ و دست‌اندرکارانی که برای برگزاری این‌رقابتها در ایام کرونا متحمل شده بود را زیر سوال ببرد. درهرصورت به رغم بروز برخی اتفاقات ناخوشایند، بازار بزرگ‌ایران در شبی که با جنجال آفرینی استقلال حساسیت ویژه ای پیدا کرده بود، روی سکوی قهرمانی ایستاد. استقلال‌تهران، هیات‌کشتی‌قائمشهر و دانشگاه‌آزاداسلامی نیز دوم تا چهارم شدند. جام اخلاق نیز به تیم شرکت‌سهامی فرش‌ایران رسید. 

وزیر ورزش مهمان فینال و اهدای جوایز
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به همراه گروهی از مسئولان ورزشی و پیشکسوتان، مهمان ویژه روز پایانی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی بودند. بعداز خاتمه رقابتها، سلطانی فر، علیرضا دبیر و گروهی از مهمانان ویژه خاضر در سالن جامها، مدالها و احکام تیمها و نفرات برتر را اهدا کردند.

مقام سوم قائمشهر با پیروزی ۷ – ۳ بر دانشگاه‌آزاد
 دیدار رده‌بندی را دو تیم هیات‌کشتی‌قائمشهر و دانشگاه‌آزاداسلامی برگزار کردند. علیرضا رضایی با گروهی از جوانان شایسته و آینده‌دار باتیم دانشگاه‌آزاد به‌مصاف ستاره‌های مطرح تیم قائمشهری رفت و به‌رغم تلاش فراوان نتوانست مانع پیروزی ۷ – ۳ شاگردان مهدی تقوی درتیم هیات‌کشتی‌قائمشهر بشود. قطعا و بدون شک جوانان تیم دانشگاه آزاد در فصل بعد و میادین پیشِ رو، حرفهای بسیاری برای گفتن خواهند داشت. مهدی تقوی که به‌تازگی به جرگه مربیان پیوسته، ضمن حضور درکادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد، هدایت و سرمربیگری تیم هیات‌کشتی‌قائمشهر را نیز برعهده دارد، هرچند درابتدای شروع به‌کارش در لیگ‌برتر با حاشیه‌هایی نظیر از دست‌دادن کشتی‌گیرانی که با این تیم قرارداد بسته بودند و به تیم استقلال پیوستند و ...... شاید با دغدغه کمتری اولین حضورش در لیگ‌برتر را پشتِ‌سر می‌گذاشت. اما کسب مقام سوم در شروع به‌کار لیگ‌برتری هم برای تقوی بد نیست. 

استقلال بدون ۴ کشتی‌گیر در فینال!
دیدار دو تیم بازاربزرگ و استقلال درحالی برگزار شد که استقلالی‌ها با ۶ کشتی‌گیر در مراسم معارفه تیمهای فینالیست شرکت کردند. استقلالی‌ها درلیست خود برای فینال، ترکیب‌شان را بدون۴ کشتی‌گیر در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰ و ۸۶ کیلو به دبیرخانه اعلام کردند. حتی داوران دستِ رضا اطری را به‌عنوان نفر برنده ۵۷ کیلو بدون حریف، بالا بردند. اما با ورود علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی به سالن مسابقه، او متوجه شد با تصمیمی که استقلالی‌ها گرفته‌اند، تمام زحمات او و همکارانش زیر سوال رفته و مقابل چشمان میلیونها بیننده تلویزیونی و درحضور مهمانان ویژه‌ای مثل وزیر ورزش، آبروریزی می‌شود.

تهدید به محرومیت ۲ ساله، پایان تمام جنجالها
رییس فدراسیون کشتی برای مدیریت بحران، اقدام به تصمیمی قاطعانه گرفت و با فریاد در سالن مسابقات فینال، به همه مسئولان، مربیان و کشتی‌گیران تیم استقلال اعلام کرد، هرکس کشتی نگیرد، به مدت دو سال محروم می شود. دبیر تاکید کرد به هیچ کس اجازه نمی دهم با آبروی کشتی بازی کند و هرکاری دلش خواست انجام بدهد. رییس فدراسیون کشتی همچنین با مددی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال نیز تلفنی تماس گرفته و به او یادآور شد که قاطعانه با این رفتار استقلالی ها مقابله می کند. غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌ملی کشتی و عضو کمیته فنی حاضر در سالن نیز اعلام کرد هرکشتی‌گیری که کشتی نگیرد، حتی به اردوی تیم‌ملی هم دعوت نمی‌شود. همین تهدیدات جدی و قاطعانه به تمام جنجالها خاتمه داد و کشتی‌گیران استقلال در هر ۱۰ وزن روی تشک آمدند. به‌رغم این‌که دیدار اول وزن ۵۷ کیلو نیز دست رضا اطری به‌عنوان نداشتن حریف بالا رفته بود، اما با معرفی نادر حاج‌آقانیا، دوباره کشتی وزن‌اول تکرار شد و اطری ۶ – ۲ برنده این دیدار شد.

اعلام لیست جدید با افزایش ۴ کشتی‌گیر
با تهدید رییس‌فدراسیون‌کشتی و سرمربی تیم‌ملی کشتی‌آزاد، استقلالی‌ها لیست جدید نفرات خود را به دبیرخانه داده و ۴ وزن خالی را با نفراتی که داشتند، پُر کردند. درلیست جدید، نادر حاج‌آقانیا، مرتضی قیاسی، محمدرضا سرگو و سجاد غلامی به‌ترتیب در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰ و ۸۶ کیلو کشتی گرفتند. این کشتی گیران که به دلیل مصدومیت یا بهانه‌هایی دیگر در لیست اولیه قرار نگرفته بودند، در لیست دوم کشتی گرفتند ولی علی موجرلو و علیرضا رکابی آزادکاران ۹۲ و ۹۷ کیلوی استقلال که سالم بودند و باید کشتی می گرفتند که به ترتیب با مصدومیت کتف و زانو ، نتوانستند به کشتی خود ادامه دهند و نیمه کاره کشتی را به حریفان خود واگذار کردند.

ادعای حمایت فدراسیون از بازار بزرگ، بهانه اعتراض استقلال
یکی‌از نزدیکان تیم استقلال به خبرورزشی گفت: استقلال این تصمیم را به‌دلیل اعتراض به‌حمایت فدراسیون‌کشتی از تیم بازاربزرگ‌ایران گرفته است. مسئولان استقلال‌تهران معتقدند وقتی فدراسیون به یک تیم اجازه می‌دهد با پرداختهای کلان، اکثر ستاره‌های مطرح را به خدمت بگیرد، دیگر انگیزه و امکانی برای رقابت سایر تیمها باقی نمی‌ماند. اما مسئولان یکی‌دیگر ازتیمهای حاضر در لیگ‌برتر مدعی بود، اتفاقاً فدراسیون‌کشتی بیشتر ازهمه تیمها، از باشگاه استقلال حمایت کرده‌ و همین حمایتها باعث شده تا توقع داشته باشند هرکاری می‌کنند، هیچ‌کس به‌آنها حرفی نزند!  فدراسیون سالن جهانبخت‌توفیق را برای اقامت و اسکان، محل اردو و تمرینات دراختیار استقلال گذاشته تا شاید با این حمایتها، زمینه حضور پرسپولیس، تراکتورسازی و ...... را نیز در لیگ‌برتر کشتی فراهم کند. حتی کشتی‌گیرانی که با تیم دیگری قرارداد بسته بودند را نیز به استقلال دادند، اما این تیم بازهم توقعات زیاده خواهانه داشته و مدعی است فدراسیون از بازاربزرگ حمایت می‌کند.
نتایج انفرادی و تیمی رقابتهای رده بندی و فینال لیگ‌برترکشتی‌آزاد به این شرح است:

دیدار فینال:
بازار بزرگ ایران ۷ – استقلال تهران ۳، اسامی بازاربزرگ ابتدا آمده است.

* ۵۷ کیلو: رضا اطری ۶ – نادر حاج آقا نیا ۲ 
* ۶۱ کیلو: مجید داستان ۸ – محمد رمضان‌پور ۳ 
* ۶۵ کیلو: میثم نصیری ۱ – مرتضی قیاسی ۶ 
* ۷۰ کیلو: امیرحسین حسینی ۸ – محمدرضا سرگو صفر 
* ۷۴ کیلو: مصطفی حسین‌خانی ۲- علی سوادکوهی ۳ 
* ۷۹ کیلو: پیمان یاراحمدی ۲ –  حمیدرضا زرین‌پیکر ۲برنده شد
* ۸۶ کیلو: حسن یزدانی ۱۱ – سجاد غلامی ۱ 
* ۹۲ کیلو: کامران قاسم‌پور به‌دلیل مصدومیتِ علی موجرلو برنده شد. 
* ۹۷ کیلو: محمدحسین محمدیان هم ۷ – صفر جلو بود که علیرضا رکابی به‌دلیل مصدومیت ادامه نداد. 
* ۱۲۵ کیلو: امیرحسین زارع ۴- عباس فروتن صفر

* دیدار رده‌بندی:
* هیئت کشتی قائمشهر۷ – دانشگاه آزاد اسلامی ۳، اسامی تیم قائمشهر ابتدا آمده است.

* ۵۷ کیلو: صابر خانجانی ۷ – عرفان آیینی، برنده ۷ 
* ۶۱ کیلو: داریوش حضرتقلی‌زاده ۸ – محمد خدابخشی ۳ 
* ۶۵ کیلو: کیان محمودجانلو ۱ – فرزاد عموزادخلیلی ۱۰ 
* ۷۰ کیلو: سیدمیرشاد اکبری، برنده ۶ - فرهاد نوری ۶ 
* ۷۴ کیلو: محمد یوسفی صفر – مسعود کمروند ۱۱ 
* ۷۹ کیلو: بهمن تیموری ۶ - محمد نخودی ۲ 
* ۸۶ کیلو: عزت‌اله اکبری ۵- امیرحسین فیروزپور ۳ 
* ۹۲ کیلو: ارشک محبی ۶- سیدمحمدحسین میرباغبان ۳ 
* ۹۷ کیلو: علی شعبانی ۵- حسین شهبازی صفر 
* ۱۲۵ کیلو: یداله محبی ۶ – امیررضا امیری ۲ به دلیل مصدومیت ادامه نداد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمدكرمي IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    كشتي ،فوتبال ،اين استقلالياهروقت ميبرن زمين وزمون بهم ميبافن وتوكوچه وپس كوچه دادميزنن مااينيم ،قهرمانيم اماواي بروزي كه ببازن به زمين وزمون معترضن كه رييس سازمان ورزش باعث باختشونه.دست برداريد وطن پرستتتتتتتان
    • لمپارد IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      پرسپولیسی جان اینجا که اصلا تیمی به اسم پرسپولیس نیست که شما اومدی دخالت میکنی و کامنت میذاری ... بهتره بری زیر خبرای خودتون حرفای قشنگتو بزنی ... درضمن این قضیه ی وطن پرستی که میگی رو تو رفتارای خودتون جستجو کن چطور این همه تنفر از پرسپولیس به وجود اومده ... چیزی که عقل میگه آدمای منطقی (چ استقلالی چ سپاهانی و تراکتوری و..) از پرسپولیس باید به عنوان تیمی ایرانی حمایت کنن اما چطور شده که غیر خود قرمزا کسی دوست نداره پرسپولیس قهرمان شه؟والا این تبعیضا صدای همه رو درآورده ..فقط همیشه تو ذهنم این سوال هست و کسی هم جوابشو نداد که چطور پرسپولیس تو لیگ قهرمانان تونست از بازیکنای جدیدش استفاده کنه ولی استقلال به همون دلیل بی بازیکنی حذف شد چون بازیکنی نداشت که جایگزین بازیکنای مصدومش کنه
  • الدوچرخه چی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    هرجا سخن از جنجال و حاشیه است نام اسطغ لال میدرخشد!!!دمه دبیر گرم که تا چوب رو برداشت گربه کوره حساب کارش رو کرد!!این دومی ناجوانمردانه رو به باباشون تبریک میگم!
    • لنگ IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      هرجا سخن ازعقده است،نام لنگ ولنگی میدرخشد
  • صمدقلی DE ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    حتی در کشتی هم استقلالی ها اوباش گری می کنند .
  • تیم هندبال سپاهان IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    تو کشتی هم هوچیگری میکنن و داور رو مقصر میدونن من میگم هوچیگری جزئی از مکتبشون شده میگید نه وزیربازاربزرگی نمیخوایم نمیخوایم
  • بیشاپور IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    استقلالیها همیشه زیاده خواه هستند. فکر می کنن همه چیز را با قلدری می تونن بدست بیارن.
  • حامد IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    "حتی کشتی‌گیرانی که با تیم دیگری قرارداد بسته بودند را نیز به استقلال دادند، اما این تیم بازهم توقعات زیاده خواهانه داشته". دقیقا همین کاری که توی لیگ برتر فوتبال هم انجام دادن. گرفتن بازیکنان غیرقانونی از تیم های دیگه که فعلا صدای یکیش درومده و در حال ماست مالی کردن هستن تا بقیش ختم به خیر بشه. همین کارا رو میکنن انتظار قهرمانی هم دارن. دارن یاد و خاطره تاج و اونهمه لابی و رو زنده میکنن. مکتب جعل و فساد و زیاده خواهی.
    • سامی خانزاده IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      شما مربی تیمتون اقایه دلال گل محمدی تحت قرارداد بود ب زور از شهرخودرو با تهدید گرفتین جریان طارمی با جعل سند جریان ترابی با سه تیم قرداد داشت مخفیانه حل شد و عارضم ک شماها توهوچی گری نمونه بارزین بابامسعودم ک حامی درجه یکتونه
  • سروش IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    استدلال اسقلالی ها: چون وزیر پرسپولیسیه کشتی نمیگیگیریم!! دبیر: اوسکولا! فوتبال نیست که، کشتیه
    • حمیدرضا صدری IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      خخخ دبیر باحال گفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی