نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
۷ |
۴
یک میلیون نفر تلویزیون را انتخاب نکردند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جهش تعداد دنبال‌کنندگان صفحه رسمی AFC و آمار بینندگان لایو اینستاگرامی آن، نباید به تحسین محبوبیت عادل فردوسی‌پور محدود و مختوم شود!

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پخش زنده بازی فینال با گزارش عادل فردوسی‌پور در اینستاگرام، از زوایای مختلفی قابل بررسی است، اما نتیجه این تصمیم بیش از همه باید برای صداوسیمای ملی مهم باشد و مورد تحلیل و تامل مسئولین آن قرار گیرد.

افزایش فالوئرهای پیج AFC در اینستاگرام به بیش از ۲٫۶میلیون دنبال‌کننده

صفحه اینستاگرام ای‌اف‌سی صفحه‌ای جذاب یا کاربردی نیست؛ به این معنا که در حالت عادی نباید افراد زیادی علاقمند به دنبال‌کردن محتوای این صفحه باشند! جذب حدود ۲۰۰هزار فالوئر در فعالیت ۲٫۵ ساله این صفحه* گواهی بر این مدعاست.

این‌که با اعلام خبر میزبانی از عادل فردوسی‌پور برای گزارش بازی پرسپولیس - اولسان، در کم‌تر از ۲۴ ساعت حدود دوونیم‌میلیون نفر به دنبال‌کنندگان این صفحه اضافه می‌شود، در نگاه اول از محبوبیت فوق‌العاده عادل فردوسی‌پور حکایت دارد؛ نگاه بدبینانه هم این‌که عده‌ای با این حمایت خواسته‌اند مخالفت خود را با سیاست‌های سیما اعلام کنند! در هر حالت، آیا مدیران شبکه سوم سیما به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از صداوسیمای ملی ایران، حواس‌شان به این اعتراض مردمی هست؟

۸۰۰هزار نفر، آنلاین، بیننده لایو اینستاگرام ای‌اف‌سی فارسی

آمار بینندگان لایو AFC از ۸۰۰هزار نفر عبور کرد و در کم‌ترین حالت پایین‌تر از نیم‌میلیون نفر نیامد. حال در نظر داشته باشیم که ۱- پخش زنده در لایو اینستاگرامی با دقیقه‌ای تاخیر همراه بود، ۲- بسیاری اینترنت پرسرعت نداشتند، ۳- کم نبودند آن‌هایی که گوشی مناسب ندارند، ۳- بسیاری صفحه بزرگ تلویزیون را برای چنین بازی مهمی ترجیح می‌دهند، ۴- پرشمارند هوادارانی که استرس بازی اجازه نمی‌داد قطعی، اختلال تصویر یا افت صدای گزارشگر را تحمل کنند و... در مجموع چه‌بسیار افرادی که به دلایل مختلف تماشای پخش زنده تلویزیونی را انتخاب کردند اما اگر در موقعیت برابر قرار می‌گرفتند انتخاب‌شان گزارش عادل فردوسی‌پور بود، ولی با همه این شرایط و محدودیت‌ها، باز هم تعداد کسانی که تلویزیون را انتخاب نکردند به یک میلیون نفر نزدیک شد! آیا مدیران شبکه سوم سیما، به عنوان زیرمجموعه‌ای از صداوسیمای ملی ایران، حواس‌شان به این خواست عمومی هست؟

شاید بد نباشد شبکه سوم سیما برای حمایت از این خواست میلیونی، از تصمیم قبلی خود دست بردارد. تغییر یک تصمیم هیچ کسی را کوچک نکرده است.

* صفحه فارسی اینستاگرام AFC در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است.

در همین ارتباط:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    معلومه وقتی یه عده با رانت میان مسئول میشن همین میشه
    • تاجی IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      تو ایران مردم یعنی کشک
  • ناشناس IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    ولا ما هر چی سعی کردیم نتونستیم از طریق اینستاگرام ببینیم مقایسه در شرایطی درسته که تمام شرایط و امکانات دو طرف مساوی باشه .
  • مرتضی طاهری DE ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    این افزایش فالوور در چن ساعت در پیج ای اف سی بواسطه حضور عادل فردوسی پور یه دهن کجی بود از طرف مزدم بلکه از کارهای زشت و ناپسند دست بکشید
  • طفلی عادل ! IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    خداروشکر که پرسپولیسیا عادل سرخه رو انتخاب کرده بودن من دیدم امروز شبکه سه تلویزیون چقدر شفاف و با کیفیت داره بازی رو پخش میکنه ! واقعا لذت بردم که از تلویزیون باخت پرسپولیس رو دیدم !
    • یاسین IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      حواستون نیست یا دلیل دیگه ای دارید برای تحمل بی حرمتی به مردم. صدا و سیما مردمی و ملی نیست اینو هر بچه ای میفهمه حالا شما از چی حمایت میکنی فک کنم خودی باشی و جایی در مردم نداری.
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    فردوسی پور را بت و عبادتکده نکنید این بابا همونی بود از یک مولف خارجی غیر قانونی کپی کرد و کتاب نوشت و فریاد آن مولف را به آسمان برد در ضمن التماس بازیکن لیورپول را می کرد تولدش تبریک بگه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی