نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
۴ |
۰
VAR ۲... پرسپولیس یک؛ طلسم ۲۷ ساله شکسته نشد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طلسم ۲۷ ساله شکسته نشد و حالا معلوم نیست یک سال یا چند سال دیگر باید برای رسیدن دوباره یک تیم باشگاهی ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صبر کنیم.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان آسیا؛ دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ بین پرسپولیس و اولسان هیوندای در حالی برگزار شد که ۲۷ سال از آخرین قهرمانی نماینده باشگاهی ایران در آسیا می‌گذشت. آخرین بار تیم پاس تهران با سرمربیگری فیروز کریمی و به لطف گل پیروزی‌بخش محسن گروسی در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا در فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ برابر الشباب عربستان به پیروزی رسیده و قهرمان قاره شده بود. 

در این سال‌ها تیم‌هایی همچون‌؛ استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان و همین پرسپولیس با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به دیدار فینال جام باشگاه‌ها یا لیگ قهرمانان آسیا رسیده بودند اما در گام آخر ناکام مانده و نتوانستند جام را بالای سر ببرند. 

پرسپولیس قهرمان ۴ دوره متوالی لیگ برتر کشورمان، دو سال پیش با برانکو از مرحله مقدماتی صعود کرده و تیم‌های بزرگی مثل الجزیره، الدحیل و السد را در مرحله حذفی شکست داد تا در فینال به کاشیما آنتلرز برسد. تیم ژاپنی با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی، از برتری ۲ بر صفر خود در دیدار رفت محافظت کرد و انتظار ایران را برای این عنوان طولانی‌تر کرد. 

به نظر می‌رسید این مرتبه ماجرا کمی تفاوت داشته باشد. با انتخاب مدافع پیشین پرسپولیس یعنی یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی این تیم و جذب مهره‌های خوبی نظیر حامد لک، سعید آقایی، احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر، میلاد سرلک و...  و هماهنگ شدن سریع این بازیکنان با نفرات قدیمی آنها حذف ناامیدکننده از مرحله گروهی را به دست فراموشی سپردند. تیم یحیی گل‌محمدی با پشت‌سر گذاشتن تیم‌های قدر التعاون عربستان، الشارجه امارات، السد قطر، پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان به فینال آسیا رسید تا حریف اولسان شود. دیروز اما پرسپولیس حریف VAR، داور قطری و اولسان کره‌جنوبی نشد و درواقع نشد که بشود!

دو پنالتی تیم کره‌ای روی بازبینی و از طریق تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی حاصل شد و امان یحیی گل‌محمدی و شاگردانش را بُرید. طلسم ۲۷ ساله شکسته نشد و حالا معلوم نیست یک سال یا چند سال دیگر باید برای رسیدن دوباره یک تیم باشگاهی ایرانی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صبر کنیم. با وجود این شکست باید به یحیی گل‌محمدی و شاگردانش خسته نباشید گفت که با تعصب و غیرت فراوان جنگیدند تا به فینال برسند و هرچه داشتند، گذاشتند اما حیف که...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    همین‌امروز شیری متقلب را اخراج کنید او ناجوانمردانه به لنگ امد و تعمدا در پیکان خودش را قبل بازی با لنگ محروم می کرد
    • پرهام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      تا سال های سال تمامی هوادارا پرسپولیس باید با قهرمانی های استقلال در آسیا خوشحال باشن و ناراحت. اگه تیمی بتونه قهرمان آسیا بشه فقط استقلال البته اگه مثل سال 2018 و 2020 نابودش نکنن. سال 2018 که صد در صد ستاره سوم رو گرفته وبدیم البته اگه میذاشتن
  • مسعود IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    هوادار پرسپولیس میدونم ناراحت هستید اما یه مطلب را فراموش نکنید و همه باهم پیگیر باشیم اونم این که ۳ میلیون دلار پاداش اسیایی تا چند وقت دیگه به باشگاه داده میشه اگه از الان بیخیال بشید مطمئن باشید مثل دفعه قبلی این پول خرج طویله خسروانی میشه پیگیر باشید با این پول خیلی از بدهیهای بازیکنان تسویه میشه و برای نیم فصل میشه تیم را ترمیم کرد اگه امروز ساکت بشینید مطمئن باشید این پول را مثل دفعه قبلی خرج کیسه کش ها میکنن فینال هرچی بود تمام شد دنیا به اخر نرسیده بازم میشه تلاش کرد رسید به فینال اما برای رسیدن به فینال امکانات لازمه با بخشی از پاداش میشه این امکانات را تهیه کرد و برای هدف بزرگ اماده شد پس فینال را فراموش کنید و از مدیریت هر روز پیگیر پاداش اسیایی باشید
    • پیمان IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      مسعود جان فکر کردی پول برانکو از کجا اومد؟ 50 میلیارد تومن پول برانکو را از حساب دولت تسویه کردند چون پرسپولیسی ها قبلا پول ها رو پیشخور کردند. 8 میلیارد بودیمیر پول جونیور که 500 هزار دلار بود. الان هم پرسپولیس 2 میلیون دلار برنده شده که می شه 50 میلیارد تومن که باید پولی که از جیب بیت المال برای برانکو پرداخت شد صاف بشه. مگه پرسپولیس خصوصیه و از جیب خودش هزینه کرده که جایزه هم برای خودش باشه. باید بدهی ها رو صاف کنن با این پول.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی