دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
۸ |
۵
سرمقاله| آنها کجا هستند و ما کجا؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس به هزار دلیل قهرمان نشد. از تمام فرصتی که برای ما مهیا شده بود تا فوتبال و کشورمان را به چشم دنیا بیاوریم، فقط حسرت و افسوس برای ما ماند. چرا باید از این اتفاق خوشحال باشیم؟

خبرورزشیعلی جوادی؛ به این دو پاراگراف دقت کنید: 

«سادیو مانه پس از ملاقات با یک بیمار سندروم داون به او قول داده بود در صورت گلزنی، شادی گلی که او می‌خواهد را انجام دهد. ستاره سنگالی لیورپول، عصر شنبه پس از گلزنی برابر کریستال پالاس وعده خود را عملی کرد.»

«بعد از آنکه فرصت قهرمانی پرسپولیس از دست رفت، عباراتی غیرمودبانه در فضای مجازی بین هواداران رد و بدل شد که دل همه هواداران واقعی فوتبال را به درد آورد.»

در این نکته تردیدی نداریم که فوتبال، وسیله‌ای برای لذت بردن است. برای آنکه آدم‌ها به هم نزدیک شوند و با یافتن وجه اشتراک، کنار هم قرار بگیرند و قدرتمندتر شوند. اما فوتبال در کشور ما به چه ابزاری تبدیل شده؟ وسیله‌ای برای بروز خشم‌های کنترل نشده، عذاب دادن، زجر کشیدن و شکنجه کردن. چرا ما نمی‌توانیم از فوتبال لذت ببریم؟‌ چرا فضای مجازی در کشور ما به محلی برای تسویه‌ حساب‌های غیرمتمدنانه تبدیل شده است؟ 

پرسپولیس به هزار دلیل قهرمان نشد. از تمام فرصتی که برای ما مهیا شده بود تا فوتبال و کشورمان را به چشم دنیا بیاوریم، فقط حسرت و افسوس برای ما ماند. چرا باید از این اتفاق خوشحال باشیم؟ کدام وجه این ماجرا خوشایند است؟ حضور یک تیم ایرانی در جام باشگاه‌های جهان می‌توانست همان چیزی باشد که جامعه غم‌زده و دردمند ما به آن نیاز داشت. چرا باید برای از دست رفتن این فرصت بزرگ بخندیم؟ 

اجازه بدهیم فوتبال، قلب‌های ما را به هم نزدیک کند و ما را کنار هم بگذارد. اجازه دهیم فوتبال روی زیبای خود را به ما هم نشان دهد. اولین قدم برای دیدن این روی فوتبال، دیدن واقعیت‌ دنیای اطراف‌مان است. دقیقاً همان طور که هست. خوب را خوب ببینیم و بد را بد. خوب دیدن بدی‌ها آن‌هم از روی تعصب، نه تنها طعم فوتبال که لذت زندگی را هم از ما می‌گیرد. با خودمان مهربان‌تر باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مسعود IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    این حرفا فقط قشنگه اما کسی نمیاد از تیمی که رقیبش تو بازیهای بین المللی حمایت کنه چیزی که باعث ناراحتی میشه وطن فروشی و ارد به اسیاب دشمن ریختنه تو داستان ال کثیر همین هواداران کیسه باعث محرومیت شدن و درباره شکایت النصر دو تا ادم وطن فروش که اسم خودشون را خبرنگار گذاشتن به باشگاه النصر کمک میکردن و هوادار کیسه هم بدون تحقیق و یا بدون مدرک به باشگاه النصر کمک میکردن حمایت نکردن از رقیب بحثش جداس شاید منم از باخت کیسه تو اسیا خوشحال بشم اما هیچ وقت وطنم را به عربها نمیفروشم که بازیکن تیم را محروم کنند مثل خوشحالی ال کثیر را مسی و لاوتزی هم در بالاترین سطح فوتبال جهان انجام دادن اما محروم نشدن اما به دلیل کینه عربها از ایران کوچکترین اتفاقی از سوی afcباعث محرومیت میشه پس اون هوادار کیسه که داشت اون شب بخاطر خوشحالی ال کثیر برایafcپست اعتراض امیز میزاشت مطمئن باشه با اولین تخلف این بار هوادار پرسپولیس اینکار را میکنه شاید با اولین بازی که مظاهری در اسیا درون دروازه ایستاد چون همه میدونن قرارداد مظاهری مشکل داره ولی با کمک فدراسیون از این تخلف چشم پوشی شده
  • کیسه کش منفور US ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    تا وقتی افرادی مانند محمد نوری ، امیر حسین صادقی ، مهدی فنونی زاده ، مفتخر به لقب پیشکسوت شوند و فرهاد مجیدی اصطوره ی استقلال شود که مانند یک بچه ی ۱۲ ساله بعد از باخت پرسپولیس اسطوری قهرمانی با العین و سرسپردگی به شیخ امارات را نشان می دهد آقای جوادی شما چه انتظاری از هواداران این تیم داری بماند که به قول سیامک نعمتی تمام خوشی ها و ناراحتی های استقلال بستگی به نتایج پرسپولیس دارد چرا که دیگر از تیم خودشان آبی گرم نمی شود وهمه ی عوامل این تیم ترجیح داده اند به جای رقابت با پرسپولیس دسته جمعی در حاشیه های خود ساخته غرق شوند
    • حمید علوی CA ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      منفور جان، اصطوره غلطه. درستش اسطوره ست. مثل جنابان میناوند و شیث و نصرتی و ممدعلی قالیخواه که شما یادت رفته بود به اسامی بالا اضافه کنی.
    • ابرام US ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      حمید خان گل٬ شما اصل مطلب را دریاب ٬ گاه به ضرورت ممکن است حضرتعالی بجای « تای دسته دار » که ما به غلط «طِین» اش میخوانیم سرکا ر با ضطرار و در حا لت ایمرژنسی از « ثا ی» ۳ نقطه استفاده کنید و بلا فا صله نقطه سر سطر ...... و ادامه مطلب و به بقیه قضایا بپردازید . البته لقمان را پند آموختن خطاست و لی خب گا هی من باب تنوع هم که شده عر ض ارادتی اینگونه ضروری است و الا خود بهتر میدانید که ما مخلصیم .
  • محمدرضا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    نویسنده این سرمقاله احتمالا تو یه کشور دیگه داره زندگی میکنه،تو نمیدونی دلیل این کینه و نفرت چیه؟ 4 سال و نیم مربی خارجی حریف رو حفظ کردن ولی اندازه نیم فصل نذاشتن مربی موفق ما بمونه، همه خارجی هاشون موندن این چند سال تا یه خارجی تو تیم جا میافتاد فراریش میدادن... اگه نمیدونی بدون، تبعیض نبود الان این همه کینه و نفرت هم نبود ولی اصلی ترین دلیل قهرمان نشدن لنگ این بود که لیاقت قهرمانی رو نداشتن، اونجا لیگ ایران نیست یه کودک سالی مثل نوید مظفری جلو چشم 80 میلیون نفر بگه نه اصلا این چیزا خطا نیست
  • شاهین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    این بناه از پایه خراب هستش واسه ساخت این بنا از مهندس معمار استفاده نشدش مهندس معمار حق مهندسی خونه ساختن ندارن وقتی وزیر ورزش ما سلیقه ایی انتخاب میشه و وزیر هم دندانپزشک خودشو مدیر یه باشگاه با چهل میلیون می کنه ماقبل فینال بجای تقویت بهترین بازیکنای ما رو بنوعی رد می کنه از ورزش مملکت چه انتظاری باید داشته باشیم بازم دم کادر فنی و بازیکنا گرم تا اینجا هم با تعصب و غیرتشون اومدن دمشون گرم وقتی اسطوره های باشگاهی مجیدی و فنونی زاده و ...باشن انتظاری میتوان داشت خدا رحمت کنه ناصر حجازی رو همه پرسپولیسیا دوستش داشتن
  • کیسه کش منفور US ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    خواستم خدمت کیسه کشا عرض من هم میدانم اسطوره را با سین می نویسند ولی برای فرهاد مجیدی باید کلمه را غلط بنویسی تا طرف از اشتباه در آید
  • ابرام US ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    آنها سرش هستند اما ما به وسط هاش هم نرسیدیم !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی