نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آرسنال – منچسترسیتی‌؛ بد و بدتر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آرسنال و منچسترسیتی هردو به نوعی این روزها مشکل دارند و به همین دلیل جام اتحادیه برای‌شان اهمیت دوچندانی خواهد داشت.

خبرورزشی/ جام اتحادیه انگلیس؛ امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه امارات، آرسنال میزبان منچسترسیتی خواهد بود. این نبرد در مرحله یک‌چهارم نهایی جام اتحادیه انگلیس با شرایطی که هر دو تیم در لیگ برتر دارند حساسیت دوچندانی پیدا کرده است. 

آرسنال‌؛ از باتلاق بیرون بیا
آخرین مرتبه چه زمانی آرسنال را به این بدی دیده بودید؟ اصلاً یادتان هست توپچی‌ها در لیگ برتر انگلیس کی رتبه دو رقمی داشته‌اند؟ آخرین مرتبه فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ که هنوز آرسن ونگر هم به این باشگاه نیامده بود دوازدهم شدند و به نظر می‌رسد با میکل آرتتا جایگاه بدتری را نشانه گرفته‌اند. آیا باشگاه آرسنال برای طولانی‌مدت با آرتتا برنامه دارد؟ آیا کسب دو جام پیش از شروع این فصل آرتتا را نجات می‌دهد؟ سؤالاتی که پاسخ‌شان برای هیچ‌کس روشن نیست. در هر صورت هواداران آرسنال دوست ندارند تیم‌شان برای سقوط نکردن بجنگد، حتی اگر در رقابت‌های حذفی شانس قهرمانی داشته باشند. شاید اتفاقات فصل پیش و پایان خوب آرسنال باعث شود کمی بیش از حد تصور به آرتتا فرصت بدهند. با این حال نبرد امشب با سیتی فرصت خوبی برای بیرون آمدن از باتلاق و گرفتن زمان از باشگاه آرسنال است. آرسنال روزهای حساسی را سپری می‌کند، چراکه بعد از بازی امشب هم در لیگ برتر باید به مصاف چلسی برود. شاید نام‌های بزرگ رقبای آتی باعث شود بازیکنان آرسنال به خودشان بیایند. 

منچسترسیتی‌؛ این جام مهم است
در منچستر شرایط آن‌طور که انتظار می‌رفت خوب نیست، ولی بحرانی هم نیست. پپ گواردیولا بعد از برتری مقابل ساوتهمپتون اعتراف کرد تیمش شانس قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را نخواهد داشت. به این معنی خواهد بود که مثل فصل قبل برای کسب جام در رقابت‌های حذفی و لیگ قهرمانان اروپا می‌جنگند. فصل پیش که بعد از قهرمانی در همین جام اتحادیه طلسم شدند و دیگر در هیچ رقابتی موفق نبودند. ۳ فصل است که سیتی قهرمان جام اتحادیه شده و دیگر برای‌شان جذابیت ندارد. با این حال برای پپ گواردیولا مهم است که یک جام بگیرد، حتی اگر آن جام در رقابت‌های اتحادیه باشد. سیتی بعد از باخت مقابل تاتنهام شرایط بهتری پیدا کرد و ۵ بازی لیگ برتری را نباخت. در لیگ قهرمانان اروپا هم که قاطعانه پیروز شدند. ۳ فصل گذشته هم در لیگ برتر جز برد مقابل آرسنال نتیجه دیگری کسب نکردند. حتی بازی اول این فصل‌شان مقابل آرسنال را هم بردند. به نوعی آرسنال رقیب محبوب‌شان به شمار می‌رود!

آخرین جدال
دو ماه پیش در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی با تنها گل استرلینگ از سد آرسنال گذشت. 

 آمار بازی
۷) منچسترسیتی با ۷ قهرمانی دومین تیم پرافتخار جام اتحادیه بعد از لیورپول است. آرسنال هم ۲ جام در این تورنمنت گرفته که آخرین آنها به ۲۸ سال پیش برمی‌گردد. 
۹) در ۹ بازی آخر آرسنال و منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها، توپچی‌ها فقط یک برد داشته‌اند که در نیمه‌نهایی جام‌حذفی فصل قبل بوده. ۸ بازی را سیتیزن‌ها برده‌اند و هیچ دیداری مساوی نشده است. 
۲) ۲ سال و ۱۰ ماه پیش آخرین نبرد دو تیم در جام اتحادیه برگزار شد که در فینال فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بود. آن بازی را سیتی از آرسنال با ۳ گل برد و قهرمان شد. 
۲) نزدیک به ۲ ماه از آخرین برد آرسنال در رقابت‌های داخلی می‌گذرد. پیروزی یک گله مقابل منچستریونایتد در اولین روز ماه نوامبر آخرین برد توپچی‌ها بود. از آن به بعد در لیگ برتر ۵ باخت و ۲ تساوی داشته‌اند. 
یک) منچسترسیتی اوضاع دفاعی‌اش را در لیگ برتر بهبود بخشیده. این تیم در ۵ بازی آخر فقط یک گل خورده که آن‌هم گل‌به‌خودی روبن دیاس مقابل وست‌برومویچ بود. پیش از آن در ۸ بازی لیگ برتری ۱۱ گل خورده بودند. 
یک) سیتیزن‌ها رکورد جالبی در جام اتحادیه دارند. ۸ مرتبه به فینال رسیده‌اند و فقط یک مرتبه در سال ۱۹۷۴ فینال را به ولورهمپتون باخته‌اند. 
۲) وضعیت آرسنال در فینال‌های جام اتحادیه با سیتی کاملاً متفاوت است. از ۸ فینال فقط ۲ فینال را برده‌اند و قهرمان شده‌اند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    عر دو تیم وضعیت بدی دارند ولی وضعیت آرسنال بدتره سیتی می بره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی