نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ضیاء عربشاهی: ما این همه گل‌محمدی را در بوق و کرنا می‌کنیم
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: ایرادی ندارد مدیرعامل و معاون باشگاه در تمرین قبل بازی با اولسان پنالتی زدند اما چرا فیلمش را منتشر کردند؟

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ سیدضیاء عربشاهی درباره شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس قبل از شروع ادامه دیدارهای گروهی خود، برخی نفرات را طبق نظر یحیی گل محمدی اضافه کرد که بیشتر آنها سابقه بازی زیر نظر این مربی در تیم هایی مثل شهر خودرو و ذوب‌آهن را داشتند. این نفرات جایگزین بازیکنانی مثل ترابی و علیپور شدند و یحیی کاملا روی آنها شناخت داشت. با اینکه بازیکنان جدید هم فقط یک هفته قبل از مسابقات به تیم اضافه شدند، عملکرد پرسپولیس تا دیدار نیمه نهایی خیلی خوب بود و این تیم توانست قهرمان غرب آسیا شود.

*حدود ۳۵ درصد تیم برای فینال محروم شدند و شجاع خلیل‌زاده هم از پرسپولیس جدا شد. بازیکنانی مثل امیری، پهلوان و آل کثیر مانند خلیل‌زاده در مرحله گروهی تا فینال عملکرد بسیار خوبی داشتند و محرومیت آنها به ضرر تیم شد. شجاع هم با توجه به پول خوبی که از تیم قطری دریافت می‌کرد، حق داشت جدا شود و کار خلافی را انجام نداد.

*سؤال من از گل محمدی این است که چرا عالیشاه را زودتر از زمین خارج نکرد. وقتی تیمش دو بر یک در دیدار مهمی مانند فینال لیگ قهرمانان عقب بود، باید زودتر رمضانی را وارد بازی می‌کرد تا سیستم تیم به ۲ مهاجمه تبدیل شود. شجاعی هم به جای اینکه در دقیقه ۹۰ وارد زمین شود، باید خیلی سریع‌تر جایگزین امید می‌شد تا تیم در آن وضعیت موقعیت‌های بیشتری روی دروازه اولسان به وجود می‌آورد.

*ما این همه گل محمدی را در بوق و کرنا می‌کنیم و از وی حمایت می‌شود. گل محمدی سابقه سال‌ها فعالیت به عنوان سرمربی و سال‌ها حضور در تیم ملی به عنوان بازیکن و کاپیتان را دارد، به همین دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن وی جای تعجب داشت. مربی تیم کره‌ای هم مانند یحیی بازیکن تیم ملی کشورش بوده اما چرا وی تحت تأثیر قرار نگرفت و در بهترین زمان ممکن گل مساوی و برتری تیمش به ثمر رسید. پس از پایان نیمه اول به دوستانم گفتم، هدف اصلی اولسان ارسال از جناحین است و مدافعان کناری و وینگرهای حریف مدام برای مهاجم برزییل سانتر می‌کنند.

*قبل از بازی جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری به عنوان مدیرعامل و معاون اجرایی وسط زمین تمرین رفته و به هم پنالتی می‌زنند. این موضوع ایرادی ندارد اما اینکه برای خودنمایی فیلم پنالتی زدن را منتشر می‌کنند، جای بحث دارد. بارها گفته‌ام برخی مدیران از مدیریت فقط پیراهن دست گرفتن و عکس گرفتن با بازیکنان را بلد هستند و از این راه می‌خواهند سرشناس شوند. سال‌هاست سمیعی را می‌شناسم و می‌ دانم پرسپولیسی‌است و با یکی از بهترین بازیکنان فوتسال ایران هم آشنایی نزدیکی دارد. 

*خودم که نزدیک ۱۴ سال در این تیم بازی کرده‌ام را نمی‌گویم اما از سمیعی می‌پرسم آیا شناسنامه پرسپولیس امثال علی پروین و محمود خوردبین هستند یا نیستند؟ چرا جای اینکه با بردن شناسنامه‌های باشگاه به قطر، شرایط روحی بازیکنان و کادر فنی را افزایش بدهید، نفرات دیگری را با تیم بردید؛ همان‌هایی که عامل جدایی بشار رسن شدند. علی رغبتی می گوید با انتقال این بازیکن به قطر نزدیک به ۳۸۰ هزار دلار سود کردیم. این بازیکن عراقی خلوص نیت داشت و یکی از بهترین بازیکنان تیم بود. 

*زمانیکه مهدی ترابی و علی علیپور در پرسپولیس بودند هر موقع بشار در زمین بود، تیم راه می‌افتاد. این بازیکن واقعا فوتبال را بلد بود اما عضو هیات مدیره‌ای که می‌توانست چنین بازیکنی را در تیم نگه دارد، الان می‌آید و می‌گوید فلان مبلغ سود کرده‌ایم. آقایان سرمربی تیم از جدایی بشار کاملا ناراحت است. چه سودی کردید؟ واقعا متاسف هستم.

*روی صحبت من با مسعود سلطانی فر است. از وی می‌خواهم مدیرانی کاربلد را برای اداره پرسپولیس به کار بگیرد و حداقل از پنج عضو هیات مدیره، یکی دو نفر جزو بچه‌های پرسپولیس باشند. اگر بعد از انقلاب نفراتی مثل پروین، خوردبین و محراب شاهرخی نبودند، اکنون چنین تیمی وجود نداشت و مثل خیلی از تیم‌های دیگر منحل می‌شد. صندوق عقب ماشین پروین لباس کنی ما شده بود. آن موقع وزارت ورزش و سازمان تربیت بدنی سابق کجا بودند که اکنون می‌خواهند در کوچک ترین مسائل این تیم دخالت کنند. پدر پرسپولیس علی پروین است که این تیم را سرپا نگه داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کرد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    دقت کردین یه سری هستند مثل این بابا مرتضی فنونی زاده قلیچ تو زمان فوتبالشون هم بازیکن تاپی هم نبودهاند و تو عالم مربی گری قیف هم نچیدن ولی ادعای گواردیولا وزیدانو دارند همیشه دونکته تو مصاحبه های تکراریشون هست یکی اینکه زمان ما این بود و آن بود دومی همیشه اسمی از پرزوین میبرند
    • وو IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      یه سری خاطرات خیالی هم تعریف میکنن که هرگز رخ نداده 😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی