نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
افشین قطبی: قلب پرسپولیس در فینال شکست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افشین قطبی سرمربی اسبق پرسپولیس درباره فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس یک نمایش خارق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا داشت و من به باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و از همه مهم‌تر هواداران محبوب و پرشمار این تیم افتخار می‌کنم.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ بعد از صعود به سوپر لیگ و کسب نتایج درخشان در ابتدای راه، کمتر کسی تصور می‌کرد شیجیاژوانگ با مربیگری افشین قطبی به دسته پایین‌تر سقوط کند. این اتفاق اما با بدشانسی‌های متوالی رخ داد و قطبی و شیجیاژوانگ طعم سقوط را در پایان فصل چشیدند. حالا قطبی که پیشنهادهای مختلفی از ایران، چین و برخی دیگر از کشورهای آسیایی دریافت کرده، از پیشنهاد تمدید قرارداد با شیجیاژوانگ استقبال می‌کند و معتقد است دوباره می‌تواند این تیم را به سوپر لیگ برگرداند. او در گفت و گو با ایران ورزشی از شرایط تیم ملی و شکست پرسپولیس در فینال هم صحبت می‌کند. 

من می‌خواهم از سقوط تیم شما ابراز تأسف کنم. همه ما دیدیم که چقدر خوب بودید اما بدشانسی آوردید. آیا می‌خواهید در مورد فصل گذشته کمی توضیح بدهید؟
  فصل گذشته پشت سر ما است. همه‌گیری جهانی چشم‌انداز ناب ورزش را در همه سطوح، داخل و خارج از زمین تغییر داد. مشکلات مالی باشگاه‌ها، برنامه متراکم، تغییر شکل لیگ و آسیب‌دیدگی مهم‌ترین بازیکنان در لحظه‌های حساس و به طور همزمان و موارد دیگر باعث شد بدشانسی بیاوریم و به نتیجه مورد نظر نرسیم. بیش از همه، ما از 20 بازی با 11 امتیاز همچنان یازدهم هستیم اما شکل جدید برگزاری لیگ و حضور در پلی‌آف ما را به پایین رساند. رسانه‌ها، مالکیت و همه هواداران فوتبال چین از محتوا و عملکرد تیم ما قدردانی کردند. آنها تعجب کردند که چطور شیجیاژوانگ سقوط کرد و نتوانست در سوپر لیگ بماند. به همین دلیل و به اتفاق آرا، این باشگاه خواستار تمدید قرارداد کادر مربیگری شد و به من و همکارانم پیشنهاد داد. 

برنامه شما برای آینده چیست؟
 باشگاه شیجیاژوانگ به لیگ برتر صعود خواهد کرد و دوباره این کار مهم را انجام خواهیم داد. ما به آن اطمینان داریم و من می‌خواهم بخشی از بازسازی تیم بهتر و تعقیب رویای کسب اولین جام برای باشگاه باشم.

یعنی برای فصل آینده در تیم خود و فوتبال چین خواهید ماند؟
 چندین پیشنهاد از باشگاه‌های مختلف به من ارائه شده است اما من متعهد هستم که به دلیل ارادت خود به طرفداران شیجیاژوانگ و ارتباط و همکاری با گروه مالکیت این تیم به مربیگری ادامه بدهم. این هدف فعلی من در مربیگری است که آن را پیگیری می‌کنم. 

شرایط تیم ملی ایران را چگونه می‌بینید؟ آیا می‌تواند به جام جهانی صعود کند؟
 ایران از یک نسل طلایی استفاده می‌کند و لذت می‌برد و بازیکنان باکیفیتی در اختیار دارد. من به آینده تیم ملی بسیار خوشبین هستم و امیدوارم که به جام جهانی صعود کند.

اگر حق انتخاب داشته باشید، دوست دارید دوباره در کدام تیم مربیگری کنید؟
 من در تمام تیم‌هایی که مربیگری کرده‌ام، خوشحال بودم و نمی‌توانم نامی از یکی از باشگاه‌ها ببرم.

در مورد پرسپولیس و بازی با اولسان هم صحبت کنید. فکر می‌کنید چرا پرسپولیس در این بازی شکست خورد؟
 پرسپولیس یک نمایش خارق‌العاده در لیگ قهرمانان آسیا داشت و من به باشگاه، کادر فنی، بازیکنان و از همه مهم‌تر هواداران محبوب و پرشمار این تیم افتخار می‌کنم. قلب پرسپولیس در فینال شکست. چون بسیار دشوار است که شما در اواخر نیمه گل بخورید و بتوانید آن را جبران کنید. دریافت گل تساوی قبل از این نیمه از نظر روانی چهره تیم را تغییر می‌دهد! ضمن اینکه بازیابی پس از گرفتن دو پنالتی کمی سخت بود اما بازیکنان و کادرفنی تلاش خود را انجام دادند تا به بازی برگردند اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. قطعاً پرسپولیس در آینده به تکامل و پیروزی خود ادامه خواهد داد زیرا پشتیبانی باور نکردنی میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان را کنار خود دارد و این می‌تواند یکی از عوامل موفقیت این تیم در آینده باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    اخییییییییییی ولی قلب ما شاد شد. راستی به تمام طرفداران تیم تاج قرارگیری این تیم رو در سه تیم پرافتخار اسیا از دید یکیی ار معتبرترین سایت های ورزشی جهاننننننن سایت گل رو تبریک میگم لنگی ها هم اومدن جز این لیست تازه میشن پاس همدان
    • تاجی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      تیم بی هویت و بی اسطوره یعنی پرسپولیس(بولینگ عبده) خخخخخخ
  • کیسه کش منفور US ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    آقای قطبی جانت سلامت ،این نیز بگذرد و گذشت ، جناب آقای افشین قطبی این پرسپولیس با این روحیه و این پتانسیل و انرژی که دارد مطمئن باشید تا ۳ الی ۴ سال آینده دبل قهرمانی را در آسیا بدست می آورد البته که این قهرمانی نیاز به درایت و هوشیاری مدیران و کادر فنی تیم دارد که قرار داد ها را طوری تنظیم کنند که دیگر ماجراهای ترابی و خلیل زاده و علیپور و حتی طارمی و امیری و محرمی در سه سال قبل پیش نیاید توجه داشته باشید که تیم پرسپولیس فقط چهار بازیکنش یعنی حسینی ، نورالهی ، عالیشاه ، و نعمتی از تیم قبلی داخل زمین بود و این تعداد برای یک بازی مهم و حساس بسیار اندک بود
  • ستارگان لنگ آسیا IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    ستارگان لنگ آسیا بدون قهرمانی آسیا :))))))۵۷ سال حسرت بجز ۱دقیقه خخخخخخ
  • علی تاجی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    قلب لنگ قلب پرنده س پوستش اماپوست سیرجان اسیارورهاکن ای لنگ پربگیر
  • کیسه کش منفور US ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    اگر پرسپولیس قرار بود در جهت عقده گشایی شما کیسه کشا حرکت کند که آلان جایگاهش اینجا نبود که غم و شادی شما فقط به نتایج این تیم رقم بخورد بلکه اجازه می داد شما با قهرمانیها و جامهای خودتان شادی کنید فعلا که چندین سال است فقط به دکل نورد تبدیل شدید و این بزرگترین شادی ما هواداران پرسپولیس است
  • خودم US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    لنگ و قهرمانی ؟؟؟ فعلا با سرورتون کری نخونین دو ستاره آسیایی شما یک ستاره فیک زدین خجالت نمیکشین بخدا؟ قانود بابا مسعود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی