نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
صابر کاظمی: امیدوارم انتخاب آلکنو باشم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پشت‌خط‌زن تیم فولاد سیرجان به خبرورزشی گفت: درست است که امتیازآورترین بازیکن نیم‌فصل اول نتیجه خوبی است اما برای من راضی‌کننده نیست، چراکه هنوز به اهدافم نرسیده‌ام. 

خبرورزشیمهری رنجبر؛ تجربه لژیونری، پشت‌خط‌زن ۲۲ ساله را به جایی رسانده که امتیازآورترین بازیکن نیم‌فصل اول لیگ کرده. حرف از صابر کاظمی بازیکن تیم فولاد سیرجان است که با درخشش در دور رفت لیگ برتر، سرمربی‌اش او را یکی از گزینه‌های تیم ملی می‌داند. او سال ۲۰۱۸ هم در لیگ ملت‌ها برای تیم ملی خوش درخشید، اما سال ۲۰۱۹ را بابت مصدومیت از دست داد. او با اینکه حالا امتیازآورترین بازیکن لیگ والیبال است اما خودش هنوز راضی نیست و فکر می‌کند باید بهتر از این شود. پسر آق‌قلایی امیدوار است در لیست انتخابی ولادیمیر آلکنو باشد. 

تو امتیازآورترین بازیکن دور رفت شدی، این اتفاق خوب چقدر برات مهم است؟
هر بازیکنی دوست دارد که امتیازآورترین تیمش شود، شک نکنید این اتفاق هم خیلی خوب است اما من برای عنوان بازی نمی‌کنم اما سعی می‌کنم بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم. 

این قضیه را به فال نیک می‌گیری؟
من این قضیه را به فال نیک می‌گیرم و انگیزه‌ام برای تلاش بیشتر و حفظ روند رو به رشدم بیشتر می‌شود. 

برای تو مهم بود که خودت را ثابت کنی یا نه طبق برنامه سرمربی برای تیمت کار کردی؟
من با یک تیر دو نشان زدم، یعنی طبق برنامه سرمربی کار کردم که هم خودم را ثابت کردم و هم تیم نتیجه خوبی گرفت. 

پس خودت راضی هستی؟
درست است که امتیازآورترین بازیکن نیم‌فصل اول نتیجه خوبی است اما برای من راضی‌کننده نیست، چراکه هنوز به اهدافم نرسیده‌ام. 

دور رفت لیگ چطور بود؟
امسال شیوع کرونا لیگ را متفاوت کرد و خاص. ما با شرایط سخت تمرین کردیم و بعد هم مسابقه دادیم، هر چند ابتلای بازیکنان باعث تعطیلی یک ماهه بازی‌ها شد اما با مدیریت خوب فدراسیون، دور رفت متمرکز برگزار شد، روشی که تیم‌ها را از کرونا محفوظ نگه داشت. هر چند جدا از سختی شرایط مسابقه در روزهای کرونایی، با حضور تیم‌های خوب لیگ سختی داریم. 

تمرین و بازی با وضعیت قرمز کرونا سخت نبود؟
نیم‌فصل اول همه تیم‌ها کرونا را تجربه کردند و تیم ما هم مستثنی نبود اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و قبول شرایط، ما زندگی با شرایط کرونایی را قبول کردیم و همین‌طور هم ادامه دادیم. 

صدرنشینی تیم شما در دور رفت لیگ یعنی امسال قهرمانی به سیرجان می‌رود؟
ما با برنامه‌ریزی نیم‌فصل اول صدرنشین شدیم و شک نکنید آخر فصل جام قهرمانی را به سیرجان می‌بریم. 

دور برگشت را چطور می‌بینی؟
دور برگشت سخت‌تر از دور رفت است، چراکه شناخت تیم‌ها از هم کامل شده و از طرفی بعضی تیم‌ها در فصل نقل‌وانتقالات با بازیکنان جدید ترکیب‌شان را تقویت کرده‌اند. در واقع تیم‌ها در دور برگشت برای صعود به پلی‌آف جدی‌تر جدال می‌کنند. 

نظرت درباره برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز چیست؟
ما یک‌بار بازی متمرکز را دور رفت تجربه کردیم و همه از آن راضی بودند. هر چند اول قرار بود دور برگشت را به روش VNL برگزار کنند اما با مخالفت تیم‌ها دوباره از سه‌شنبه، بازی‌ها متمرکز شروع می‌شود. این روش مطمئن‌تر و تیم‌ها خیال‌شان راحت‌تر است. 

چقدر برایت مهم است که عملکردت در لیگ به چشم آلکنو سرمربی تیم ملی بیاد؟
به طور حتم بازی در تیم ملی، هدف بزرگ همه بازیکنان است و من هم از این مسئله مستثنی نیستم. 

نظرت درباره سرمربیگری آلکنو در تیم ملی چیست؟ 
من هنوز با او کار نکرده‌ام و شناخت دقیقی از شیوه کاری‌اش ندارم اما می‌دانم که جزو بهترین مربیان والیبال دنیاست و جزو نوابغی است که با تیم روسیه هم در المپیک درخشیده و حالا هم تیم بزرگ زنیت‌کازان را کوچ می‌کند، شاید هر بازیکنی دوست داشته باشد با مربی بزرگی مثل او کار کند. 

به نظرت آلکنو می‌تواند تیم ملی والیبال ایران را به جمع ۴ تیم المپیک توکیو برساند؟
ما در ایران بازیکنان بزرگی داریم که در پست‌هایشان جزو ستاره‌های دنیا محسوب می‌شوند، امیدوارم با سرمربیگری آلکنو تیم ملی والیبال این اتفاق مهم را سال آینده در المپیک توکیو رقم بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی