نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
دوشنبه، روز گلزنی مربیان استقلال به پرسپولیس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دوشنبه از جمله روزهایی است که استقلال و پرسپولیس طی دوران رقابت با یکدیگر، کمترین جدال‌ مستقیم را داشته‌اند.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ سرانجام پس از بالغ بر یک ماه پیگیری و بی‌خبری، سازمان لیگ تاریخ برگزاری دیدار استقلال و پرسپولیس در دور رفت فصل جاری پیکارهای لیگ برتر را اعلام کرد و مشخص شد شاگردان محمود فکری در روز دوشنبه ۲۲ دی باید به مصاف مردان یحیی گل‌محمدی بروند؛ جدالی که به مراتب فراتر از کسب سه امتیاز اهمیت دارد و نتیجه آن گاهی اوقات سرنوشت مربیان هر دو تیم را عوض می‌کند بنابراین کاملاً بدیهی است که بلافاصله پس از اعلام تاریخ مورد نظر، ذهنیت کادر فنی هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بر پایه زمان‌بندی تمرینات جهت برتری در جدال سنتی فوتبال ایران شکل گرفته باشد. قطعاً تا روز آغاز بازی حاشیه‌های فراوانی را هم به چشم خواهیم دید که البته بخش اعظمی از آنها طبیعی بود و حکم نمک فوتبال را دارد.

انتخاب یک روز در وسط هفته برای برگزاری این مسابقه در نوع خود جالب توجه بود هر چند با توجه به اینکه متأسفانه شرایط برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی فراهم نیست، شاید فعلاً برگزاری دربی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه موضوعیتی نداشته باشد. دوشنبه از جمله روزهایی است که استقلال و پرسپولیس طی دوران رقابت با یکدیگر، کمترین جدال‌ مستقیم را داشته‌اند و با نگاهی به آرشیو دیدارهای این دو تیم متوجه می‌شویم تاکنون فقط ۲ بار در روزهای دوشنبه سرخابی‌ها یک پایتخت به مصاف همدیگر رفته‌اند که از قضا هر ۲ مسابقه با تساوی خاتمه پیدا کرده است.

تساوی زمستانی
اولین بازی استقلال و پرسپولیس مقابل همدیگر در روز دوشنبه به ۱۷ سال قبل بازمی‌گردد و اتفاقاً در فصل زمستان هم بود. دوشنبه سیزدهم بهمن سال ۸۲، ورزشگاه آزادی و جدال برگشت در چارچوب فصل ۸۳ - ۸۲. دیدار رفت با پیروزی ۲ بر یک استقلال تمام شده بود و برخلاف پیش‌بینی اغلب کارشناسان، پرسپولیس با وجود صرف هزینه بسیار گزافی در دوران نقل و انتقالات پیش فصل، اصلاً آن‌طور که هواداران انتظار داشتند، نتیجه نمی‌گرفت. در نقطه مقابل ولی استقلال کاملاً منسجم شده و همراه با پاس تهران برای قهرمانی کورس جدی بسته بود (البته در نهایت قافیه را به پاسی‌ها واگذار کرد و نایب‌قهرمان آن فصل شد) دربی برگشت فصل مورد نظر که روز دوشنبه برگزار شد، در نهایت با تساوی یک - یک خاتمه پیدا کرد. داود سیدعباسی برای استقلال گل زد و حامد کاویانپور نیز شادی را به اردوی پرسپولیسی‌ها برد. در آن مقطع صمد مرفاوی مربی کنونی استقلال، دستیار اول امیر قلعه‌نویی بود و محمود فکری سرمربی فعلی آبی‌پوشان نیز یکی از کارسازتر این مهره خط هافبک استقلال به حساب می‌آمد.

 گلزنی مربیان
دومین مسابقه استقلال و پرسپولیس در روزهای دوشنبه به پاییز سال ۹۰ مربوط می‌شود. دوشنبه ۱۶ آبان ۹۰ که قطب‌های سنتی فوتبال ایران دیداری دوستانه در چارچوب جام ولایت با یکدیگر داشتند و اتفاقاً این مسابقه نیز با تساوی تمام شد. با توجه به برگزاری اردوی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس برخی از مهره‌های سرشناس خود را برای این مسابقه در اختیار نداشتند ولی انصافاً نمایش زیبا و پر گلی را شاهد بودیم. بازی با تساوی ۲ - ۲ خاتمه پیدا کرد و مرحوم هادی نوروزی هر ۲ گل پرسپولیس را به ثمر رساند. نکته جالب در مورد گل‌های استقلال هم اینکه آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده برای آبی‌پوشان پیام‌آور شادی شدند. مردانی که هم‌اکنون تحت عنوان مربی روی نیمکت استقلال قرار دارند. هدایت استقلالی‌ها در آن بازی نیز برعهده پرویز مظلومی، سرپرست کنونی آبی‌پوشان بود. حالا باید ببینیم این بار در روز دوشنبه تکلیف دربی پایتخت چه خواهد شد و آیا سریال مساوی‌ها در این روز ادامه پیدا می‌کند یا اینکه در پایان مسابقه یکی از دو تیم جشن پیروزی بر پا خواهد کرد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی