نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بارسلونا – ایبار؛ تلاش برای رسیدن به صدر بدون لیونل مسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسلونا در حالی سال ۲۰۲۰ را به پایان خواهد رساند که لیونل مسی به تعطیلات رفته و امشب در ترکیب تیمش حضور نخواهد داشت.

خبرورزشی/ لالیگا اسپانیا؛ آبی‌واناری‌ها در هفته شانزدهم از ایبار پذیرایی می‌کنند. بعد از استراحت کریسمسی حالا شاگردان کومان قصد دارند تقویم ۲۰۲۱ را تمیزتر و با خط‌خوردگی‌های کمتر بنویسند. بارسلونا سومی را می‌خواهد و ایبار برای فرار از منطقه سقوط به امتیاز کامل نیاز دارد. 

بارسلونا
همه چیز برای بارسا روی غلتک افتاده بود و این تیم داشت به مسیر همیشگی خودش راه پیدا می‌کرد که مصاحبه مفصل لیونل مسی یک‌بار دیگر بارسا را به کانون توجهات برد و هواداران را از بابت آینده‌اش در این تیم نگران کرد. آن‌هم حالا که بارسلونا ۳ بازی از ۴ تقابل اخیر خود را با برد پشت‌سر گذاشته است. به طور حتم ضعف و کاستی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت و فراموش کرد چراکه در آینده تأثیرش را می‌گذارد. شروع ناامیدکننده‌ای برای بارسا در ۱۴ بازی در لالیگا رقم خورد. بارسا تنها نیمی از بازی‌ها را با برد پشت‌سر گذاشته و ۳ تساوی و ۴ باخت در کارنامه دارد. در مجموع ۲۴ امتیاز کسب شده آنها را در رده پنجم جدول قرار داده و برای تبدیل شدن به رقیبی در جهت کسب عنوان قهرمانی هنوز زود است. میزبان در هفته‌های اخیر پیشرفت چشمگیری از خود نشان داده است. در ۴ مسابقه اخیر خود تنها تساوی با والنسیا را داشتند و بر لوانته، رئال سوسیه‌داد و رئال وایادولید غلبه کردند. بارسا باید از شانس خود برای شکست دادن ایبار و اوئسکا در دو مسابقه بعدی قبل از سفر به بیلبائو در ۶ ژانویه نهایت استفاده را ببرد و در جدول خودش را بالاتر بکشد شاگردان کومان با ۲۸ گل در این فصل از جمله گلزنان برتر لالیگا هستند اما باید برای دفاع هم تدبیری حاصل شود. 

ایبار
در طرف مقابل، ایبار شرایط و فرصتی نخواهد داشت که بخواهد به حریفش لطف کند زیرا آنها نزدیک به حضور در بین سه تیم پایین جدول هستند. در حقیقت در مجموع ۱۵ امتیاز کسب شده از ۱۵ بازی آنها را در رده هفدهم قرار داده است، فقط یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط. شاگردان خوزه لوئیس مندلیبار در واقع در هفتمین فصل متوالی خود در این سطح از فوتبال لالیگا فعالیت می‌کنند و دوست ندارند به سطح پایین‌تر سقوط کنند اما نشانه‌های اولیه ثابت می‌کند که این می‌تواند یک رقابت سخت برای باشگاه باشد تا با سقوط دست و پنجه نرم کند. نتایج این تیم هم در این مدت عجیب غریب بوده است. ایبار از اواخر ماه نوامبر در لیگ برنده نشده اما در ابتدای دسامبر برابر والنسیا و رئال سوسیه‌داد به تساوی‌های ارزشمندی رسیده است. البته قبل از اینکه در بازی با رئال‌مادرید و آلاوس شکست بخورد. ایبار در این فصل بدترین رکورد خانگی در لالیگا را دارد اما در خارج از خانه با کسب ۱۱ امتیاز از ۱۵ امتیاز خود نشان داده بیرون از خانه حسابی آزاردهنده است. آنها ششمین تیم نتیجه‌گرا در خارج از خانه هستند. 

مصدومان و محرومان
بارسا بار دیگر جرارد پیکه، آنسو فاتی و سرژی روبرتو را به دلیل مصدومیت نخواهد داشت. این در حالی است که جوردی آلبا هم محروم است. غول کاتالانی همچنین از حضور لیونل مسی که از ناحیه مچ پا آسیب دیده محروم خواهد بود. باشگاه به کاپیتان تیم اجازه داده که استراحت بیشتری بکند و در کشور خودش بماند. عثمان دمبله با بهبودی از ناحیه همسترینگ گزینه جانشینی مسی است اما فلیپ کوتینیو در نهایت شانس بیشتری برای تصاحب نقش اصلی دارد و پدری، آنتوان گریزمان و مارتین بریتویت نیز در خط حمله حضور دارند. در مورد ایبار لیست بلندبالای مصدومیت یوشینوری موتو، سرژی انریچ، روبرتو کوره، پائولو اولیویرا، سرخیو کوبرو و کوته وجود دارد. در حالی که دامیان کادزیور به دلیل بیماری در دسترس نیست. مندلیبار امشب گزینه‌های زیادی برای تغییر ندارد، به این معنی که بخش اصلی تیمش را همان تیمی که مقابل آلاوس شکست خورد تشکیل خواهد داد. 

ترکیب احتمالی
بارسلونا: تراشتگن، دست، آرائوخو، لانگله، جونیور، بوسکتس، دی‌یونگ، پدری، کوتینیو، گریزمن، بریتویت
ایبار: دمیتروویچ، پوسو، بیگاس، آربیا، بورگس، لئون، اکسپوسیتو، دیوپ، لئون، اینویی، خیل و گارسیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی