نیوکاسل – لیورپول‌؛ برد آخر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول که در دیدار قبلی مقابل وست‌برومویچ متوقف شده می‌خواهد سال را برد مقابل نیوکاسل به پایان برساند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ آخرین بازی سال برای صدرنشین. لیورپول که سه روز پیش در شکست دادن وست‌برومویچ ناکام بود، در هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس به مصاف نیوکاسل خواهد رفت؛ نبردی با یک تیم پایین جدولی که دیگر اصلاً دوست ندارند مقابل آن هم امتیاز از دست بدهند. 

نیوکاسل‌؛ مثل همیشه
قرار بود محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان بیاید و نیوکاسل را تبدیل به تیمی متمول و قدرتمند کند اما انگلیسی‌ها روی خوش نشان ندادند و او مجبور شد قید تیمداری در لیگ برتر را بزند. نیوکاسل هم به همان رویه همیشگی در سال‌های اخیر یعنی حضور در نیمه پایینی جدول و تلاش برای دور شدن از منطقه خطر ادامه داد. جالب است بدانید فصل قبل هم در پایان چهاردهمین بازی‌شان تیم چهاردهم جدول بودند و این فصل هم با یک بازی معوقه و در هفته چهاردهم، تیم چهاردهم هستند. در ۳ بازی آخر برنده نشده‌اند و تنها بازی بزرگی که برده‌اند مقابل اورتون بوده. آیا لیورپول را می‌توانند در روزهای پایانی سال شکست دهند؟ سابقه‌شان که نشان می‌دهد بعید است. 

لیورپول‌؛ پایان خوش دور از آنفیلد
توقف مقابل وست‌برومویچ زنگ خطری برای لیورپول بود. تیم‌های بزرگ را می‌برند و به تیم‌های کوچک امتیاز می‌دهند. در واقع اتوبوس و دیوار جلوی لیورپول را می‌گیرد و بعید نیست نیوکاسل هم با همان سبک وست‌برومویچ به دنبال امتیازگیری از قرمزها باشد. استیو بروس هم مربی انگلیسی دیگری مثل سم الردایس است و یورگن کلوپ مقابل آنها بیش از مربیان مطرح و تیم‌های بزرگ به مشکل می‌خورد. با این حال لیورپول که هنوز صدر جدول لیگ برتر را حفظ کرده، امیدوار است پایان سال برایش خوش باشد. ۵ بازی آخر را از نیوکاسل برده و روی کاغذ برد دیگری انتظارشان را می‌کشد. اگر مشکلات دفاعی که هنوز هم با مصدومیت‌ها گریبان کلوپ را نگیرد، مشکل دیگری نخواهند داشت. 

 آخرین جدال
برد ۳ بر یک در آخرین دیدار لیورپول و نیوکاسل ثبت شد. در آن بازی سنت‌جیمزپارک، فان‌دایک، اوریگی و مانه برای لیورپول و گِیل برای نیوکاسل گل زدند. 

 آمار بازی
۵۰) در تاریخ لیگ برتر ۵۰ مرتبه لیورپول به مصاف نیوکاسل رفته که ۲۹ بازی را برده و ۱۱ بازی را باخته. ۱۰ بازی دو تیم هم مساوی شده است. 
۵) لیورپول ۵ بازی آخرش را از نیوکاسل برده و در ۲ فصل اخیر هم مقابل کلاغ‌ها دبل کرده است. در مجموع ۷ بازی آخر را به این رقیب نباخته‌اند. 
۵) آخرین برد نیوکاسل مقابل لیورپول به ۵ سال پیش در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. آن بازی را ۲ بر صفر در خانه از قرمزها بردند. 
۴) نیوکاسل در ۴ بازی آخر خانگی‌اش مقابل مدافعان قهرمانی شکست نخورده. ۲ برد و ۲ تساوی در سنت‌جیمزپارک مقابل این تیم‌های برای‌شان ثبت شده. 
۶) نیوکاسل هیچ‌وقت ۶ بازی متوالی را به لیورپول نباخته و اگر بازی امشب را ببازد رکوردی منفی مقابل این رقیب خواهند زد. 
۳) لیورپول در ۴ بازی آخر مقابل نیوکاسل حداقل ۳ گل در هر بازی زده است. در مجموع ۱۳ گل در ۴ بازی زده‌اند. 
۹) محمد صلاح آماده است. او در ۶ بازی آخر لیگ برتری روی ۹ گل (۷ گل و ۲ پاس‌گل) تأثیر داشته است. 

ترکیب احتمالی دو تیم
نیوکاسل:
دارلو، مانکیو، فرناندس، شار، کلارک، لوئیس، ریچی، لانگ‌استاف، هایدن، ژوئلینتون و ویلسون
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ویلیامز، فابینیو، رابرتسون، چمبرلین، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه و مینامینو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی