نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
امیر قلعه‌نویی: با اشتباهات بچگانه باختیم؛ حقمان در برابر استقلال مساوی بود
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرمربی گل گهر تیمش را شایسته شکست مقابل استقلال نمی‌داند و معتقد است با اشتباهات بچگانه در این دیدار باخته‌اند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی مقابل استقلال اظهار داشت: می توانستیم حداقل این بازی را مساوی کنیم. به تیم استقلال بابت برد تبریک می گویم و از بچه هایم هم تشکر می کنم بابت نمایش زیبایی که در نیمه دوم داشتند. فکر می کنم این سه امتیاز را رشید از ما گرفتند. ما موقعیت های زیادی داشتیم و مخصوصا در دقایق پایانی. بالاخره این هم جزیی از بازی است و وقتی به آن شکل تا دقیقه ۶ شرایط تیم به آن شکل بهم می ریزد باید از بچه ها بابت نمایشی که در نیمه دوم داشتند تشکر کرد.

سرمربی گل گهر در واکنش به سوالی درباره اینکه علیرغم صدرنشینی به نظر می رسد از نظر مهره و نفرات قابل توجه برای حضور در جنگ صدرنشینی با مشکل مواجه هستند به این شکل پاسخ داد: واقعا این سوالی کارشناسی بود. ما تیمی داریم که باید در نقل و انتقالات زمستانی تیم را تقویت کنیم. اختلاف در برخی پست ها از نظر کیفیت زیاد است. به طور مثال ما وقتی در دفاع وسط آرمین (سهرابیان) را نداشتیم، دیگر مدافعان ما فاصله زیادی با نفرات اصلی دارند. باید در نقل و انتقالات تقویت شویم. علاوه بر این مشکل تیم ما مشکل نگرشی است؛  توانایی فنی آنها بالاست، اما توانایی نگرشی پایین دارند. این همه ایجاد موقعیت می کنند اما هنوز باور ندارند که می توانند شگفتی ساز شوند. وقتی چند برد آوردند فکر کردند تمام است و لیگ را تمام شده تصور کردند. با این حال خوب فوتبال بازی می کنیم ولی اشتباهات بچه گانه می‌کنیم. از بازی با پیکان این اشتباهات شروع شد؛ بازی با ذوب آهن و بازی هایی که امتیاز از دست دادیم به خاطر کارهای تاکتیکی حریفان نبوده که؛ در واقع به خاطر کم شانسی و بدشانسی بوده. بدشانسی یعنی اینکه توپ ها گل نشد و کم شانسی هم به خاطر اشتباهات بچگانه و پنالتی هایی که می دهیم.

امیر قلعه نویی درباره بازی با استقلال و تقابل با محمود فکری به عنوان شاگرد سابق خود گفت: به آقایان فکری و مظلومی و کادرشان تبریک می گویم. شما نیمکت استقلال را ببینید. آقای مظلومی یک قهرمانی آسیا و یک نائب قهرمانی در یک سال دارد. در یک سال استقلال دو بار به فینال رفت. صمد مرفاوی که گلزن قهرمانی فینال است. اینکه کری می خوانند باید به یک سری مسائل پاسخ بدهم. آقای فکری که رکورددار بازی دربی است. اینکه حالا کری می خوانند، نه. محمود فکری فرزند استقلال است و زحمات زیادی در دوران بازیگری و الان کشیده. ما علاقه به استقلال داریم ولی جایی که مسوولیت داریم آنجا برای ما اولویت دارد. ما الان باید دو روز استراحت کنیم و با ریکاوری مناسب آماده بازی های بعدی شویم.

قلعه نویی درباره برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ طی هفته‌های اخیر و اینکه تیمش ۱۶ روز با استراحت مواجه شده، گفت: این برنامه ریزی واقعا عجیب است، به نظرم بهتر بود که بازی ها را برای همه تیم ها تعطیل می کردند و این فرصت را به تیم هایی که بازی عقب افتاده دارند می دادند تا بازی کنند. می گویند در اروپا هم به این شکل است و بازی ها فشرده است. آخر کجای ما شبیه اروپا است؟ برنامه ریکاوری و دستگاه‌های ریکاوری ما؟ شما زمین نساجی را ببینید، زمین رفسنجان و نفت مسجد سلیمان را ببینید. هواپیمای چارتر داریم یا دستگاه ریکاوری؟ اگر بخواهیم قیاس کنیم این نیست که بگویند در انگلیس و ایتالیا هم به این شکل است. بهتر بود که این ۱۶ روز برای همه تیم هایی که بازی عقب افتاده ندارند تعطیل می شد و تیم هایی که بازی عقب افتاده دارند کار را دنبال می کردند و بعد از مساوی شدن بازی ها، کار دنبال می شد. فکر کنم با این شرایط پرسپولیس هر چند روز یک بار بازی دارد، اما برنامه ریزی به نظرم خوب نیست. 

قلعه نویی سپس حرف هایش را اینطور از سر گرفت و گفت: برای من جای تعجب است؛ بگذارید این سوالی که کردید را تکمیل کنم. قبلا بازی ها غرب و شرق نبود و ما ۸ ساعت سوار هواپیما شدیم و به بانکوک رسیدیم. ۶ ساعت با اتوبوس به بوریرام رفتیم و همین مسیر را ۶ ساعت با اتوبوس برگشتیم و به سئول رفتیم و بعد از آن هم بانکوک و ۱۱ ساعت آنجا بودیم و به تهران برگشتیم. هر چه به آقای تاج که آن زمان رییس سازمان لیگ برتر بودند خواهش کردیم و گفتیم بازی ذوب آهن ما را به تعویق بیندازید قبول نکردند. قانون متفاوت است و یک زمان به آن شکل تصمیم می گیرند و یک بار هم به این شکل و اینکه کدام درست است را نمی دانم.

سرمربی گل گهر در واکنش به اینکه عملکرد رشید در دروازه استقلال کار را برای امتیازگیری آنها سخت کرد و در سمت مقابل نیز اشتباه فردی شرایط را به ضرر تیمش کرد اینطور واکنش نشان داد: من این را قبول دارم. همه دروازه بانان بزرگ دنیا اشتباه می کنند. اگر فینال رئال مادرید و لیورپول را به خاطر داشته باشید، خودم آن بازی در استادیوم بودم و گلر لیورپول بازی را برگرداند. لیورپول خیلی خوب بازی می کرد  ولی کاریوس روی دو اشتباه کار را خراب کرد. علیرضا حقیقی هم باید تمرکز کند و گلری در این سطح که ما آوردیم نباید این اشتباهات را داشته باشد. 

قلعه نویی درباره اینکه چرا پنالتی را از منشا گرفتند و به زنده روح دادند گفت: بهرحال ما تصمیم می گیریم که در چه شرایطی چه بازیکنی ضربه بزند. ما با آن پنالتی می توانستیم به بازی برگردیم ولی توپ های  دقایق پایانی تبدیل نمی شد. اگر آن پنالتی را می زد و گل نمی شد خود منشا از نظر روحی روانی بهم می ریخت و تیم هم افت بزرگی می کرد. ما وقتی ۲-۱ شدیم بازی خوبی داشتیم، آن توپی که به تیرک خورد، ضربه سر یونس شاکری یا آن توپ خوبی که رشید به آن شکل سیو کرد و بازی را برگرداند. برای پنالتی به شرایط و زمان بازی نگاه می کنیم. قبلا هم زنده روح و مقابل ماشین سازی زده بود و بار اول نیست.

سرمربی گل گهر درباره صحنه مشکوک روی دورازه استقلال که احتمال رد شدن توپ از خط وجود داشت گفت: من باید آن صحنه را ببینم و هنوز ندیده‌ام. با این دوربین ها اما چیزی مشخص نیست ولی فکر می کنم پنالتی اول، پنالتی نبود. پنالتی را ارسلان از تیم داوری گرفت ولی باز باید ببینم و ان شالله من اشتباه کرده باشم. باز هم به داوران تبریک می گویم و کمیته داوران. با توجه به اینکه ما ویدئو چک نداریم همین داوران پشت دروازه هم می توانند خیلی کمک کنند و تبریک می گویم به کمیته داوران.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کمال خوش سخن IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    لُنگ کاپ میخواد برگزار بشه بقیه تیم ها فدای پرسپولیس
    • حمید علوی CA ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      فقط منتظر دربی هستیم. پرسپولیس با هر کی و هر چی میخواد بیاد. با وزیر و وکیل و فدراسیون و داور و حتی با قالی کیروش بنده خدا که دکتر ممدعلی به فنا داد، بیاد.
    • ابرام US ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      حمید خان باش تا صبح دو لتت بدمد . ما که بخیل نیستیم . اما تو دیگه چرا رفتی تو ما یه ها ی چیپ و جیب و این چرندیات وزیر و وکیلی و ....... الخ . دوست ندارم از مرحوم شیخ مصلح الدین سعدی شاهد مثالی برات بیارم . آخه ما رو تو جوری دیگه حساب می کردیم رفتی تو ما یه های ابرام صادقی و آقا حنیف و نیکتخت شرکت واحدی و بقیه قضایا؟! . ........ پسر نوح با بدان بنشست **** خاندان نبوتش گُم شد ــــــــــــــ گر حمید خان نشست با ابرام **** از چه رو رفت و اینچنین( شیر ) !! شد ؟
    • حمید علوی CA ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      عامو ابرام لایک قشنگه رو بهت دادم عامو. عامو میخوایم یذره به سبک قدیم پیش بازی کری بخونیم و بخندیم و حال کنیم.. وگرنه آخرشم اینه که جفت تیما مال مملکت خودمون هستن و عزیز.
  • سیدرضا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    شاگرد اول مکتب استقلال . هرجاباشی یادت نره که تو استقلال صاحبخونه هستی و بهترین جای قلبمون برات قصری ساختیم که فرش قرمزی از جنس عشق زیر پات گستردیم . یادمون نمیره زمانیکه محبوبترین ستاره ها و بهترین بازیکنامون بخاطر قرار داد بهتر و تبعید ما به دسته سه با قوانینی محیرالعقول و یکبار مصرف مستقیما از لیگ نخست درحالیکه رتبه سومو کسب کرده بودیم، مارد ترک کردن تو به پیشنهاد چشمگیر پاس قهرمان لیگ و آسیا و سپاهان دوباره اوج گرفته پشت کردی و پیراهن آبی پوست تنت شد . یادمون نمیره که مابین سالهای شصت و هشت تا هفتادوپنج چطورژنرال ما بودیوسط زمین وهرچیقهرمانی بوددرو کردیم در ایران و آسیا از باشگاههای تهران گرفته تا قهرمانی آسیا. یادمون نمیره که بعنوان قهرمان غرب آسیا بردی مارو نیمه نهایی آسیا و رقابت در کنار سه غول شرقی چین کره و ژاپن
    • مانی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      لطفا تکلیف وزیر رو هم الان معلوم کنید .
    • حمید علوی CA ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      سید جون قربون جدت یا اصلن در جریان واقعیات امور و تاریخ استقلال و استقلالیها نیستی و متاسفانه با این سطحی گوییهات هوادارای جوون و‌نوجوون رو هم به اشتباه میندازی. و یا از نوچه های این آدمی و براش سینه می‌زنی. امیرقلعه نویی از ۱۳۶۷ وارد استقلال شد، در حالیکه اصلن استقلالی نبود( که تا اینجاش ایرادی نیست) بارها هم برای گرفتن پول بیشتر پوست شادروان منصور خان رو‌ کند و مثلن از پرسپولیس پیشنهاد آورد(الکی)، حتی یکبار منصورخان مجبور شد ماشین رنو زیر پاش رو بفروشه بده به امیر مافیا که پول پول نکنه. از سال ۷۴ هم از سویی مرتب دم در اتاق امیدوار رضایی و یه سری آدمای سیاسی بود و مجیز میگفت و زیرآب میزد که بشینه جای منصورخان پدر استقلال و در چند بازی هم که بعنوان ذخیره میومد توزمین، تا جاییکه میتونست عمدن بازی رو خراب میکرد که کادر فنی رو بزنه.. خوبه آگاه بودن، بده آدم کسی بودن.
    • ابرام US ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      جناب سید ٬ آرام باش قربون جدت ٬ اولا کدوم مکتب و مکتب خونه رو برخ ما می کشی که این حضرت اوسای اون مکتب باشه و ما خبر نداریم ٬ بعدشم کدوم ژنرال تو مکتب خونه تدریس می کنه که این فیلد مارشال معلم اولش باشه ؟ پیاده شو باهم بریم !کدوم داس و چکش و درو و شخم و تخم پاشی رو ازش دم میزنی سید ؟!٬ تا بوده این جناب سرجوخه٬ علی بوده و فلان لره و کرده و یا غیه و معدوم شدهه بوده و عکس و فیلم و اسلاید هاش هم توسط همین خبر ورزشی در دسترس صغیر و کبیرو عا لم و آِدم بوده و تو آرشیو سایت خبر و دیگران هم هست . چرا خودت رو زدی به اون راه و هی رد گم می کنی ؟ جوابت را قبلا جای دیگه دادم یه سری بزن روشن تر می شی و از ته نازی آباد و یا خچی آباد و علی آباد و چس بالاق تپه هم میای بیرون و گوشی هم میاد دستت و فکر هم نمی کنی که علی آباد نکنه یه جاهایی مثل زعفرونیه و قلعه حسن خانه . راستی الان داش علی رییس و مشاور مطبوعاتی جناب قندل کجا مشغولند و « کل یوم » را چگونه سپری می کنند . مراتب ا رادت بنده حقیر را را خدمتشان معروض دارید . کُلّ یوم دعا گوییم .
  • شاه فرهاد IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    تبریک میگم به تمام استقلالی های عزیزم. بحمدلله ۶ امتیاز شیرین را به دست آوردیم. الا متوجه شدید که حضور پرویز مظلومی روی نیمکت یعنی چی!!!! وقتی یک آدم سرد و گرم چشیده برمیگرده میگه که به پرویز مظلومی و محمود فکری تبریک میگم خیلی معنی داره که یکیش این است که حضور پرویز مظلومی روی نیمکت یعنی بهترین تصمیم هیات مدیره در این فصل. اطمینان دارم اگر امسال پرویز مظلومی کنار محمود فکری نبود، محمود برگشته بود به نساجی!!!!
    • مولر از برلین DE ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      الان وزیر کجای پنل شما قرار دارد. چرا حرفی از حمایت اش نمی زنید. باختن تقیصر وزیر بردن هم تقصیر وزیر. یادت باشه!!
  • نادی الکیسه AT ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    حالا اگه به جای کیسه؛ برای پرسپولیس این پنالتی ها را گرفته بودند؛ امیر مافیا دنیا را به هم می ریخت و شاید جنگ جهانی سوم را هم به راه می انداخت!!!!!!! وجدان و شرفم آرزوست که یافت می نشود!
  • مددی US ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    امیر خان ممنونیم که بازی رو برای ما در آوردی و تیم محمود خان رو از بحران خارج کردی. تو و سد میتی امسال در حق ما برداری کردید.
  • الدوچرخه چی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    تاکتیک جدید کیسه کشا دست پیش گرفتن تا عقب نیفتن !!!قبل از بازیها هوچیگری تا درزمین براشون پنالتی مفت بگیرن!فعلا که دنیا به کام هوچیگراست!اگه یکی ازاین پنالتی های الکی رو برای تیمهای مقابل کیسه میگرفتند تجمع پشت در مجلس و شکایت به فیفا و بیانیه پشت بیانیه اما حالا انگار نه انگار که تو یه نیمه واسه کیسه دوتا پنالتی مفت گرفتن !!!اما به اطمینان کامل میگم این تیم کیسه که به مفتخوری عادت کرده امسال هم مثل این چندین ساله هیچی نمیشه ونهایتش با همه ی امدادهای غیبی شاید به پلی اف برسه!
    • محمد GB ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      خوشم میاد تاجیا میدونن اصن در جریانه فوتبال نیستین و جواب شماها رو نمیدن تا خیلی خوب بسوزین.ماجرا اینه که دیگه سناریو لو رفته و ماجرای این ۵ ساله فوتباله ایران برای همه مشخص شده و همه دارن تمسخرتون میکنن
  • صادی ایذه خوزستان IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    استقلالی ها بردند خودشون زحمت کشیدن هفته دیگه ببازن مقصر وزیره تقصیر کارهام یه تیم خاص

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی