نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
نازنین ملایی: طلای المپیک را می‌خواهم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نازنین ملایی دختر انزلی روئینگ چشم‌اندازش را مدال المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس می‌داند: من حالا فقط برای المپیک توکیو پارو نمی‌زنم و برنامه‌ریزی دقیقی دارم و هدفم سکو و حتی طلای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است.

خبرورزشیفائزه زمانی؛ نازنین ملایی، ملی‌پوش و شانس اول سهمیه روئینگ بانوان این روزها یک لحظه هم دست از پاروزنی برنمی‌دارد. او می‌خواهد در توکیو با رقبایش مسابقه دهد اما همه هدفش توکیو نیست و از حالا چشم‌اندازش سکوی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است. دختر روئینگ ایران که قبل از شروع اردوی تیم ملی تنها در آزادی پارو می‌زد، با شروع اردوی تیم ملی جدی‌تر و باانگیزه‌تر تمرین می‌کند. چراکه مدال المپیک را دور از دسترس نمی‌بیند.

من مدال را غیرممکن نمی‌بینم
دختر انزلی روئینگ چشم‌اندازش را مدال المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس می‌داند: «من حالا فقط برای المپیک توکیو پارو نمی‌زنم و برنامه‌ریزی دقیقی دارم و هدفم سکو و حتی طلای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است. شاید از نظر خیلی‌ها این کار غیرممکن باشد ولی از نظر من ممکن است. شاید این سال‌ها کسی در این راه ایستادگی نکرده و برای همین هم مدال المپیک در قایقرانی را دور از دسترس می‌بینند ولی من می‌دانم که همه قایقرانانی که روی سکوی المپیک رفته‌اند بعد از ۲۰ سال پاروزنی به هدف‌شان رسیده‌اند و این هدفی نیست که با ۵ یا ۱۰ سال تمرین محقق شود، آن هم روئینگ که ورزش استقامتی و تجربی است. به همین خاطر بدن قایقرانان روئینگ تازه بعد از سن ۲۵ یا ۳۰ سالگی به سیکل استقامتی می‌رسد و قابلیت بدن‌شان افزایش پیدا می‌کند و ورزشکار تجربه لازم را پیدا می‌کند. بنابراین کسی با ۵، ۱۰ یا حتی ۱۵ سال پاروزنی به مدال المپیک نمی‌رسد. من تا الان ۱۴ سال بی‌وقفه پارو زده‌ام و ۱۰ سال دیگر هم پارو می‌زنم تا به سکوی المپیک برسم. من برای رسیدن به این مهم اولین گامم، رسیدن به جمع بهترین‌های جهان تا سال آینده است.»

سهمیه سخت‌تر شده
او معتقد است قانون جدید انتخابی سهمیه را سخت کرده: «امسال سهمیه سخت‌تر شده، چراکه قانون جنسیت را برداشته‌اند و هر کشور در هر ماده فقط به شرط طلای ورزشکار زن و مرد در انتخابی آن ماده، می‌تواند در هر دو جنسیت مسافر برای توکیو داشته باشد. این کار ما را سخت‌تر کرده ولی ما با امیدواری، بی‌وقفه تمرینات‌مان را ادامه می‌دهیم.»

همچنان استرس لغو المپیک داریم
حالا دغدغه شانس اول سهمیه روئینگ بانوان، برگزاری المپیک است: «با اینکه مسئولان ژاپن گفته‌اند برگزاری المپیک صددرصد است ولی همچنان استرس عدم برگزاری را داریم. فکر اینکه یک سال دیگر المپیک به تعویق بیفتد واقعاً آزاردهنده است و امیدوارم المپیک مردادماه افتتاح شود.»

عملکرد خوبی داشتیم
ملایی معتقد است ایران با امکاناتی کمتر از غول‌های آسیا در میادین نتیجه خوبی گرفته: «امکانات برای مدال المپیک اجتناب‌ناپذیر است ولی عملکرد ما با قدمت ۱۲، ۱۳ سال فعالیت، خیلی خوب است، در حالی که ژاپن، چین‌تایپه و قطر با این همه امکانات مثل کادر پزشکی در روز مسابقه، حمل قایق‌ها در روز مسابقه و حتی آوردن دوچرخه‌های ثابت‌شان برای گرم کردن قبل از مسابقه، نتوانسته‌اند به قهرمانی آسیا برسند ولی ما با امکاناتی به مراتب کمتر از آنها به قهرمانی آسیا رسیده‌ایم و این نشان‌دهنده پتانسیل بالای ماست. بنابراین اگر هزینه شود و امکانات باشد، قطعاً مدال در المپیک هم ممکن می‌شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی