نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کام‌بک‌های بزرگ منچستریونایتد در دوران سرالکس فرگوسن؛ فرگی‌تایم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هواداران منچستریونایتد خاطرات شیرین زیادی در دوران سرالکس فرگوسن دارند، اما چند کامبک هست که آن‌ها را به اوج شادی رساند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ تولدت مبارک، سِرالکس! پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال شمع تولد ۷۹ سالگی‌اش را هم فوت کرد. سرالکس فرگوسن میراث‌دار بهترین دوران تاریخ باشگاه منچستریونایتد است و ۱۳ قهرمانی این تیم در لیگ برتر انگلیس را برای شیاطین‌سرخ به ارمغان آورده است اما تصمیم نداریم به مناسبت تولد سرالکس افتخاراتش را مرور کنیم. گل‌های لحظات پایانی، چیزی که اوله‌گنار سولشائر هم می‌گوید فلسفه شیاطین‌سرخ است و باید به آن بیشتر دست پیدا کنند، به «فرگی‌تایم» مشهور شد. ۵ فرگی‌تایمِ مهم در دوران مربیگری فرگوسن را نشریه «سان» مرور کرده است. 

۵- منچستریونایتد ۴ – منچسترسیتی ۳ (فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹)
هیچ‌چیز بهتر از شکست دادن رقیب همشهری در دقیقه آخر نیست و شاگردان فرگوسن فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ به این لذت رسیدند. در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی لحظات پایانی آنقدر فشار آوردند که به گل رسیدند. وقتی دقیقه ۹۰ کریگ بلیمی گل تساوی را برای سیتی زد، همه فکر می‌کردند امتیازها تقسیم خواهد شد اما در پایان ۶ دقیقه وقت اضافه مایکل اوون توانست ضربه نهایی را بزند و اولدترافورد را منفجر کند. 

گل مایکل اوون در دیدار منچستریونایتد ۴ – منچسترسیتی ۳ (فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹)

۴- منچستریونایتد ۳ – استون‌ویلا ۲ (فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸)
چیزی در مورد تئاتر رؤیاها وجود دارد که درام واقعی را تداعی می‌کند. فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ یک رهبر جدید متولد شد. بعد از ۲ باخت مقابل لیورپول و فولام، منچستریونایتد می‌توانست توسط استون‌ویلا از کورس خارج شود اما کریستیانو رونالدو گل دومش را ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی زد تا بازی را به تساوی بکشد. در حالی که اسکوربورد دقیقه ۹۰ را نشان می‌داد جوانی ۱۷ ساله و ناشناخته به نام فدریکو ماکدا با چرخش و ضربه‌ای زیبا گل پیروزی‌بخش را به ثمر رساند. 

گل فدریکو ماکدا در دیدار منچستریونایتد ۳ – استون‌ویلا ۲ (فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸)

۳- منچستریونایتد ۲ – لیورپول یک (فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸)
فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ موفق‌ترین فصل منچستریونایتد بود. در فصلی که سه‌گانه بردند، در جام‌حذفی هم شانس با آنها یار بود. قبل از آن نیمه‌نهایی مقابل آرسنال که دنیس برگکمپ پنالتی‌اش را هدر داد، در دور چهارم لیورپول را شکست دادند. در حالی که به نظر می‌رسید محکوم به شکست و حذف هستند، دقیقه ۸۸ دوایت یورک و سپس دقیقه ۹۰ اوله‌گنار سولشائر یک پایان شیرین و صعود شیاطین‌سرخ به دور بعد را به ارمغان آوردند. 

گل اوله‌گنار سولشائر در دیدار منچستریونایتد ۲ – لیورپول یک (فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸)

۲- منچستریونایتد ۲ – شفیلدونزدی یک (فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲)
دیداری که آغازی برای فرگی‌تایم و دوران بزرگ سرالکس بود. دیداری که شادی پس از گل فرگوسن و دستیارش برایان کید هم در آن جنجالی شد. یونایتد تا ۴ دقیقه مانده به پایان بازی با یک گل از شفیلدونزدی عقب بود تا اینکه کاپیتان استیو بروس که ۶ ماهی می‌شد گل نزده بود با ضربه سر ارسال دنیس اروین را به گوشه دروازه فرستاد. تیم فرگی هنوز کارش را تمام نکرده بود. دومین ضربه سر و پیروزی دراماتیک برای منچستریونایتد در دقیقه ۹۰. این بازی روحیه یونایتد را افزایش داد تا اینکه در پایان لیگ بعد از ۲۶ سال قهرمان شوند. این دیدار شروعی برای انقلاب شیاطین‌سرخ با فرگی بود. 

گل استیو بروس در دیدار منچستریونایتد ۲ – شفیلدونزدی یک (فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲)

۱- منچستریونایتد ۲ – بایرن‌مونیخ یک (فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸)
تا همیشه این یکی از معروف‌ترین بردهای دوران فرگوسن در منچستریونایتد است. بردی که نمی‌توانست از این حماسی‌تر شود. پس از سلطه در انگلیس، فرگی دوست داشت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. در اکثر دقایق دیدارشان مقابل بایرن‌مونیخ، غول آلمانی بی‌نظیر بودند. با این حال تا آخرین لحظات بازنده بودند. یک کرنر در آخرین دقیقه به دست ‌آوردند تا تدی شرینگام گل زودهنگامی که ماریو باسلر زده بود را جبران کند اما این پایان کار نبود. دقیقه ۳+۹۰ هم اوله‌گنار سولشائر باز هم تعویض طلایی شد گل طلایی قهرمانی را به ثمر رساند. 

گل اوله‌گنار سولشائر در دیدار منچستریونایتد ۲ – بایرن‌مونیخ یک (فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • م. ر. IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    مربی بزرگ در همه زمینه ها بزرگ است چه در داخل زمین یا به قول معروف گود و هم در بیرون از زمین و جمع کردن حواشی هنوز خبر همین روزنامه خبرورزشی درباره ازدواج بکهام و همسرش در حدود پانزده تا بیست سال قبل و درگیری با فرگوسن در رختکن و خداحافظی شماره هفت رویایی با منچستر در یادها مانده او یک مربی بزرگ در همه زمینه ها و خصوصا مبارزه با حواشی و بازیکن سالاری بود
  • م. ر. IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    مربی بزرگ در همه زمینه ها بزرگ است چه در داخل زمین یا به قول معروف گود و هم در بیرون از زمین و جمع کردن حواشی هنوز خبر همین روزنامه خبرورزشی درباره ازدواج بکهام و همسرش در حدود پانزده تا بیست سال قبل و درگیری با فرگوسن در رختکن و خداحافظی شماره هفت رویایی با منچستر در یادها مانده او یک مربی بزرگ در همه زمینه ها و خصوصا مبارزه با حواشی و بازیکن سالاری بود کاش یک مطلب هم در این زمینه کار میکردید
  • امیرحسین IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    کامبک یونایتد به یوونتوس هم یادتون رفت بزارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی